VTECCIE wrote:F*ck de dealer... wat staat in je boekje en wat staat op je tankdeksel?
Juist, RON98.
Zelfde verhaal voor een ITR.
CTR staat 95 in boekje...En op tankdeksel staat ook niks over 98
ITR1689 wrote:Ik denk wel dat de CTR profijt heeft van RON98. Het is niet noodzakelijk, maar de ECU zal zeker de ontsteking vervroegen. Je moet wel je ECU resetten anders weet de computer niet dat er iets is veranderd.
AccordTypeaRd wrote:VTECCIE wrote:In dat geval neem ik mijn woorden terug. Bij een ITR staat dit namelijk duidelijk vermeld en ik dacht te weten dat dit bij een CTR ook zo was.
Bij een ATR wordt 98 ook aanbevolen.
AIYOKU wrote:AccordTypeaRd wrote:VTECCIE wrote:In dat geval neem ik mijn woorden terug. Bij een ITR staat dit namelijk duidelijk vermeld en ik dacht te weten dat dit bij een CTR ook zo was.
Bij een ATR wordt 98 ook aanbevolen.
Haal het aub bij een ATR niet in je hoofd om er 98 in te gooien, ze zal zeker protesteren. Een maal gebeurd bij mij door een misverstand en ik had meteen een foutmelding op de ECU.
Ik heb het bij twee andere auto's geprobeerd en het geeft geen problemen maar ik merk duidelijk bv bij rustig optrekken, stationair, enz dat de motor met 98 een stuk rustiger loopt en vloeiender oppakt. Koppel is ook hoger.
In dit geval is "duurder"= beter..
AccordTypeaRd wrote:Ik heb noodgedwongen een keer 95 erin moeten gooien (5 liter of zo), maar schijnbaar zat er nog genoeg 98 in de tank om het een beetje te verdunnen.
slydawg wrote:De CTR mag minimaal RON95, ikzelf tank BP ultimate, tuurlijk merk ik geen voelbaar verschil maar dat kan omdat ik nooit 95 heb getankt.
Je hoeft als je overstapt van bv. 95 naar 98 niet je ecu te resetten, deze zal uiteindelijk zichzelf aanpassen maar door het te resetten doet ie dat sneller.
Hoe resetten? Onder de motorkap fuse nr. 6 even 30sec eruit halen en dan weer terug zetten.