Benzine
Ik heb eerst ook altijd bij een witte pomp getankt. Na een tijd wilde de auto als hij twee dagen stil gestaan had pas starten na lang doorstarten.Ik heb er zelfs een keer de ANWB bij gehad. Daarna zijn de injectors ultrasoon gereinigd maar het probleem kwam al vrij snel terug. Ik tank nu bij de TOTAL en heb nergens last van. Met onze MAZDA mx5 1.8 tanken we altijd al jaren bij de witte pomp en die loopt er wel op.
De B16 blokjes lopen volgens fabriek op 95 begrijp ik , de ITR MOET 98 en de CTR waarschijnlijk ook.
Je zult het waarschijnlijk haast niet kunnen verneme mede omdat je ECU dit gewoonweg terugregelt, maar een rare vraag van mij waarom tank je eigenlijk 95?
Ik denk als je een hoogtoerige auto waar volgens de fabriek 98 in moet dan tank je toch ook 98?Lijkt mij dat die paar cent er ook niet om doen , ik denk dat het motortje duurder is als de tankbeurtjes met 98.
Ik zelf zou nooit meer een 95 tankpistool in de handen wilklen hebben bij de ITR .
Je zult het waarschijnlijk haast niet kunnen verneme mede omdat je ECU dit gewoonweg terugregelt, maar een rare vraag van mij waarom tank je eigenlijk 95?
Ik denk als je een hoogtoerige auto waar volgens de fabriek 98 in moet dan tank je toch ook 98?Lijkt mij dat die paar cent er ook niet om doen , ik denk dat het motortje duurder is als de tankbeurtjes met 98.
Ik zelf zou nooit meer een 95 tankpistool in de handen wilklen hebben bij de ITR .
F*ck de dealer... wat staat in je boekje en wat staat op je tankdeksel?
Juist, RON98.
Zelfde verhaal voor een ITR.
Juist, RON98.
Zelfde verhaal voor een ITR.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
- Gaskleppie
autodre wrote:Misschien suf, maar ik tank altijd Euro95 bij de shell express(nog goedkoper dan Gulf hier) En dat rijdt gewoon goed. Heb V power, en euro 98 geprobeerd(meerdere tanken achter elkaar) en merkte niet echt verschil eigenlijk....
Probeer een keer je ECU te resetten na een volle tank Super 98....
- Gaskleppie
VPower is geen VPower ......
Shell gebruikt 1 naam voor verschillende produkten. In NL is de marketing gebaseerd op schoner, beter voor je motor, efficienter en milieuvriendelijker (zwavelvrij) zie ook www.shell.nl/vpower; Deze VPower is RON95.
In landen waar VPOWER als RON100 wordt geleverd zoals in Italie wordt veel meer gefocust op performance; zie ook http://www.shell.it/vpower.
Nu is mijn italiaans niet zo best maar termen als "Migliorare l’accelerazione" (verbeterde acceleratie) en Ferrari prominent in beeld zeggen genoeg ....... :-)
Grtx;
ITR703
Shell gebruikt 1 naam voor verschillende produkten. In NL is de marketing gebaseerd op schoner, beter voor je motor, efficienter en milieuvriendelijker (zwavelvrij) zie ook www.shell.nl/vpower; Deze VPower is RON95.
In landen waar VPOWER als RON100 wordt geleverd zoals in Italie wordt veel meer gefocust op performance; zie ook http://www.shell.it/vpower.
Nu is mijn italiaans niet zo best maar termen als "Migliorare l’accelerazione" (verbeterde acceleratie) en Ferrari prominent in beeld zeggen genoeg ....... :-)
Grtx;
ITR703
Er staat inderdaad RON98 in het instructieboekje voor de ITR.
Als je verder leest (pag.91) staat er ook nog:
"
Indien u geen loofdvrije superbenzine kunt vinden, dan kunt u in de plaats daarvan loodvrije normale benzine gebruiken. De motor zal voor het lagere oktaangetal compenseren hoewel het dan mogelijk is dat u een vermindering in vermogen gewaarwordt.
"
Kortom ..... Hij gaat er niet kapot van maar "you could experience less performance" :-(
Grtx;
ITR703
"
Indien u geen loofdvrije superbenzine kunt vinden, dan kunt u in de plaats daarvan loodvrije normale benzine gebruiken. De motor zal voor het lagere oktaangetal compenseren hoewel het dan mogelijk is dat u een vermindering in vermogen gewaarwordt.
"
Kortom ..... Hij gaat er niet kapot van maar "you could experience less performance" :-(
Grtx;
ITR703
[quote="itr703"]Er staat inderdaad RON98 in het instructieboekje voor de ITR.
"
"
Grtx]
dus wat tank je vanaf nu af aan alleen maar :twisted:
"
"
Grtx]
dus wat tank je vanaf nu af aan alleen maar :twisted:
wilco wrote:De B16 blokjes lopen volgens fabriek op 95 begrijp ik , de ITR MOET 98 en de CTR waarschijnlijk ook.
Dat heb je dus fout. Er staat EURO 95 in het boekje...Verder loopt het allemaal goed, en nogmaals met 98 merkte ik niet echt verschil(met straat gebruik)