Benzine

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
Locked
itr 1621
Posts: 17
Joined: Mon Mar 27, 2006 7:37 pm
Contact:

Post by itr 1621 »

Ik heb eerst ook altijd bij een witte pomp getankt. Na een tijd wilde de auto als hij twee dagen stil gestaan had pas starten na lang doorstarten.Ik heb er zelfs een keer de ANWB bij gehad. Daarna zijn de injectors ultrasoon gereinigd maar het probleem kwam al vrij snel terug. Ik tank nu bij de TOTAL en heb nergens last van. Met onze MAZDA mx5 1.8 tanken we altijd al jaren bij de witte pomp en die loopt er wel op.
User avatar
itr703
Posts: 401
Joined: Thu Jan 15, 2004 11:26 pm
Contact:

Post by itr703 »

Ik tank altijd (nou ja bijna altijd ..... ) Texaco;
Met de ITR over 146000 km gemiddels 1:10,014
Soms een piekje vooral op vakantie: Noorwegen - 1:15,025
Ook wel V-Power getankt in Italie (RON100) : 1:10,17 maar wel gaan als een speer vooralonderin meer power :-)

Grtx;
ITR703
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

Is V-Power RON100 in Italië? Mooi, weet ik in ieder geval zeker dat het goed zat.
autodre
Posts: 898
Joined: Thu Apr 27, 2006 11:45 am

Post by autodre »

Misschien suf, maar ik tank altijd Euro95 bij de shell express(nog goedkoper dan Gulf hier) En dat rijdt gewoon goed. Heb V power, en euro 98 geprobeerd(meerdere tanken achter elkaar) en merkte niet echt verschil eigenlijk....
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

De B16 blokjes lopen volgens fabriek op 95 begrijp ik , de ITR MOET 98 en de CTR waarschijnlijk ook.

Je zult het waarschijnlijk haast niet kunnen verneme mede omdat je ECU dit gewoonweg terugregelt, maar een rare vraag van mij waarom tank je eigenlijk 95?
Ik denk als je een hoogtoerige auto waar volgens de fabriek 98 in moet dan tank je toch ook 98?Lijkt mij dat die paar cent er ook niet om doen , ik denk dat het motortje duurder is als de tankbeurtjes met 98.
Ik zelf zou nooit meer een 95 tankpistool in de handen wilklen hebben bij de ITR .
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

heb ook nog nooit 95 erin gegooid! en vaak als ik in de buurt van duitsland ben steek ik liever even de grens over en maak wat extra kilometers voor ron 100 oid 8)
MikeEp3
Posts: 326
Joined: Tue Aug 09, 2005 5:21 pm

Post by MikeEp3 »

Ik weet het nu dus ook nog niet de ene dealer zegt dat de Euro CTR 95 moet en de ander 98 dus tank ik nu weer v-power maar eerst tankte ik BP ulimate???? Wat is beter??
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

F*ck de dealer... wat staat in je boekje en wat staat op je tankdeksel?

Juist, RON98.

Zelfde verhaal voor een ITR.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

BP ultimate is absoluut beter dan Vpower. Mijn knock detector liegt niet!
Die gaat helemaal over zn nek als ik vpower tank.
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Dat VPower pingelt hoor ik van meerdere mensen/tuners die een ECU afstellen op V-power.
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

wilco wrote:Dat VPower pingelt hoor ik van meerdere mensen/tuners die een ECU afstellen op V-power.

Logisch, want het is geen RON98. Sukkels zijn het, die Shell marketing mensen in NL.
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

autodre wrote:Misschien suf, maar ik tank altijd Euro95 bij de shell express(nog goedkoper dan Gulf hier) En dat rijdt gewoon goed. Heb V power, en euro 98 geprobeerd(meerdere tanken achter elkaar) en merkte niet echt verschil eigenlijk....

Probeer een keer je ECU te resetten na een volle tank Super 98....
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

ITR1689 wrote:
wilco wrote:Dat VPower pingelt hoor ik van meerdere mensen/tuners die een ECU afstellen op V-power.

Logisch, want het is geen RON98. Sukkels zijn het, die Shell marketing mensen in NL.


Maar ze hebben nooit gezegd dat het RON98 is.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

idd, maar wel dat het de prestaties heeft van Ron 98, en dat is echt niet waar!



Misschien suf, maar ik tank altijd Euro95 bij de shell express(nog goedkoper dan Gulf hier) En dat rijdt gewoon goed.


Gewoon goed is voor mij niet goed genoeg.......
MikeEp3
Posts: 326
Joined: Tue Aug 09, 2005 5:21 pm

Post by MikeEp3 »

Dan ga ik weer BP Ultimate tanken beste mensen.

bedankt.
DC2
Posts: 1088
Joined: Fri Sep 26, 2003 3:43 pm

Post by DC2 »

lux wrote:Dan ga ik weer BP Ultimate tanken beste mensen.

bedankt.


Juiste keuze! :-)
User avatar
itr703
Posts: 401
Joined: Thu Jan 15, 2004 11:26 pm
Contact:

Post by itr703 »

VPower is geen VPower ......
Shell gebruikt 1 naam voor verschillende produkten. In NL is de marketing gebaseerd op schoner, beter voor je motor, efficienter en milieuvriendelijker (zwavelvrij) zie ook www.shell.nl/vpower; Deze VPower is RON95.
In landen waar VPOWER als RON100 wordt geleverd zoals in Italie wordt veel meer gefocust op performance; zie ook http://www.shell.it/vpower.
Nu is mijn italiaans niet zo best maar termen als "Migliorare l’accelerazione" (verbeterde acceleratie) en Ferrari prominent in beeld zeggen genoeg ....... :-)

Grtx;
ITR703
User avatar
itr703
Posts: 401
Joined: Thu Jan 15, 2004 11:26 pm
Contact:

Post by itr703 »

Er staat inderdaad RON98 in het instructieboekje voor de ITR.
Als je verder leest (pag.91) staat er ook nog:

"
Indien u geen loofdvrije superbenzine kunt vinden, dan kunt u in de plaats daarvan loodvrije normale benzine gebruiken. De motor zal voor het lagere oktaangetal compenseren hoewel het dan mogelijk is dat u een vermindering in vermogen gewaarwordt.
"

Kortom ..... Hij gaat er niet kapot van maar "you could experience less performance" :-(

Grtx;
ITR703
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

[quote="itr703"]Er staat inderdaad RON98 in het instructieboekje voor de ITR.
Als je verder leest (pag.91) staat er ook nog:

"
Indien u geen loofdvrije superbenzine kunt vinden, dan kunt u in de plaats daarvan loodvrije normale benzine gebruiken. De motor zal voor het lagere oktaangetal compenseren hoewel het dan mogelijk is dat u een vermindering in vermogen gewaarwordt.
"

Kortom ..... Hij gaat er niet kapot van maar "you could experience less performance" :-(

Grtx]

dus wat tank je vanaf nu af aan alleen maar :twisted:
autodre
Posts: 898
Joined: Thu Apr 27, 2006 11:45 am

Post by autodre »

wilco wrote:De B16 blokjes lopen volgens fabriek op 95 begrijp ik , de ITR MOET 98 en de CTR waarschijnlijk ook.

Je zult het waarschijnlijk haast niet kunnen verneme mede omdat je ECU dit gewoonweg terugregelt, maar een rare vraag van mij waarom tank je eigenlijk 95?
Ik denk als je een hoogtoerige auto waar volgens de fabriek 98 in moet dan tank je toch ook 98?Lijkt mij dat die paar cent er ook niet om doen , ik denk dat het motortje duurder is als de tankbeurtjes met 98.
Ik zelf zou nooit meer een 95 tankpistool in de handen wilklen hebben bij de ITR .


Dat heb je dus fout. Er staat EURO 95 in het boekje...Verder loopt het allemaal goed, en nogmaals met 98 merkte ik niet echt verschil(met straat gebruik)
Locked