Nee kan je zo bijvullen met koelvloeistof.
Misschien een idee om eerst het oude even af te tappen (kraantje aan de radiateur) en hem dan voorzien van helemaal verse vloeistof.
Kraantje onderaan je radiateur is het laagste punt ja.
Kijk anders even op mijn website, daar staat een handleiding over hoe de koelvloeistof te vervangen. Is wel van een crx maar het principe is hetzelfde.
Volgens de handleiding moet er bij de ITR speciale Honda vloeistof in ivm het evntueel opvreten van je blok.
Maar dat zal dan ook wel een verkoop trucje wezen , ik heb bij mij er wel Honda vloeistof in gedaan
Vroeger was Honda een van de weinigen met ALU motorblokken, dus je mocht geen koelvloeistof erin gooien die ze normaal voor gietijzeren blokken gebruikten.
Maar tegenwoordig bouwt iedereen ALU motorblokken, dus de meeste koelvloeistoffen zijn geschikt voor ALU motorblokken.
roblom wrote:Kraantje onderaan je radiateur is het laagste punt ja. Kijk anders even op mijn website, daar staat een handleiding over hoe de koelvloeistof te vervangen. Is wel van een crx maar het principe is hetzelfde.
site heb ik idd al een keer met plezier doorgelezen want sleutel graag aan dingen :wink:
meeste dingen lukken me nog wel maar iig bedankt voor de tip :-)
wilco wrote:Volgens de handleiding moet er bij de ITR speciale Honda vloeistof in ivm het evntueel opvreten van je blok. Maar dat zal dan ook wel een verkoop trucje wezen , ik heb bij mij er wel Honda vloeistof in gedaan
Ik denk ook aan een verkooppraatje is. Samenstelling van koelvoeistof is in de basis gewoon water (gedeminderaliseerd bij voorkeur) met 40-50% 1,2-EtaanDiOl (iets anders kan ook, zolang het kookpunt maar niet te laag ligt en het vriespunt heel laag is), plus een beetje corrosie-inhibitor. Dat laatste is van belang voor het blok want de ene inhibitor (combinatie) werkt goed op staal, de andere op aluminium. Als je het omdraait kan het misschien schadelijk voor je blok zijn.
Wat ik 'lastig' vind bij mijn CTR, is dat het het niveau zo moeilijk kan aflezen :-( Bij mijn andere auto's kon je gewoon van buitenaf kijken hoe vol(of leeg) het tankje zat.