Andere uitlaat en airbox. Vragen
Andere uitlaat en airbox. Vragen
Beste allemaal,
Graag zou ik mijn uitlaat veranderen. Echter, ik wil wel 'legaal' blijven. Oftewel gewoon KAT houden, en een E keurmerk. Dit omdat ik nu al maandelijks een keer langs de kant sta, terwijl de politie alles checkt. Wanneer ik 'illegaal' ga ben ik dus al snel de pineut.
Wat voor uitlaat(systeem) raden jullie aan? Verder heb ik gekeken naar airboxes. Is het geluid echt mooi(er) ? Zo ja, welke airbox raden jullie aan? Ik vind de 1000 euro van Mugen te duur...
Ik las ooit eens iets over airchamber. Iemand hier bekend mee?
Oh het gaat om een CTR
Andre
Graag zou ik mijn uitlaat veranderen. Echter, ik wil wel 'legaal' blijven. Oftewel gewoon KAT houden, en een E keurmerk. Dit omdat ik nu al maandelijks een keer langs de kant sta, terwijl de politie alles checkt. Wanneer ik 'illegaal' ga ben ik dus al snel de pineut.
Wat voor uitlaat(systeem) raden jullie aan? Verder heb ik gekeken naar airboxes. Is het geluid echt mooi(er) ? Zo ja, welke airbox raden jullie aan? Ik vind de 1000 euro van Mugen te duur...
Ik las ooit eens iets over airchamber. Iemand hier bekend mee?
Oh het gaat om een CTR
Andre
Koop dan een Comptech IceBox is redelijk stil maar toch mooi geluid en goede prestaties. En uitlaatsysteem is bijna allemaal legaal. Koop een catback system is vanaf de kat dus gewoon legaal genoeg merken: Invidia, HKS, Buddyclub, DC sports noem maar op ze hebben allemaal wel een catback system in het assortiment. Ik zou zeggen verdiep je er even in en lees vooral veel reacties hier en op andere forums over geluid, prestaties en dergelijke.
lux wrote:Koop dan een Comptech IceBox is redelijk stil maar toch mooi geluid en goede prestaties. En uitlaatsysteem is bijna allemaal legaal. Koop een catback system is vanaf de kat dus gewoon legaal genoeg merken: Invidia, HKS, Buddyclub, DC sports noem maar op ze hebben allemaal wel een catback system in het assortiment. Ik zou zeggen verdiep je er even in en lees vooral veel reacties hier en op andere forums over geluid, prestaties en dergelijke.
Begreep(blijkbaar verkeerd) dat buddy en Invidia geen E keur hadden. Wel dus

lux wrote:Ik ben er mee door APK gekomen. Let wel op bij Invidia heb je 2 varianten de stille en harde. En van Buddyclub verschilt het ook nogal wil je mooi geluid maar niet te hard ga dan voor de Spec 4 maar van die looks moet je wel houden.
Door APK komen wil dacht ik niet zeggen dat het een E keurmerk heeft(toch)?
Bijna geen van die uitlaten heeft E keurmerk.
Heeft je originele uitlaat een E keurmerk? Staat er nergens op en ik heb geen papieren die zeggen dat het wel zo is.
Zolang je uitlaat over de gehele lengte gasdicht is en het geluid dat eruit komt binnen de opgegeven waardes vallen kunnen ze niet moeilijk doen.
Over de filters van AEM heb ik alleen maar goede verhalen gehoord/gelezen. Mooi geluid en vermogenswinst.
Airboxen heb je de Mugen, Gruppe M en onder andere de comptech icebox.
Heeft je originele uitlaat een E keurmerk? Staat er nergens op en ik heb geen papieren die zeggen dat het wel zo is.
Zolang je uitlaat over de gehele lengte gasdicht is en het geluid dat eruit komt binnen de opgegeven waardes vallen kunnen ze niet moeilijk doen.
Over de filters van AEM heb ik alleen maar goede verhalen gehoord/gelezen. Mooi geluid en vermogenswinst.
Airboxen heb je de Mugen, Gruppe M en onder andere de comptech icebox.
Voor de APK moet:
- De uitlaat gasdicht zijn.
- Uitstoot moet goed zijn.
Voor de politie moet:
- De uitlaat voldoen aan de geluideisen.
E keur is een vaag verhaal. zie hier voor meer info
- De uitlaat gasdicht zijn.
- Uitstoot moet goed zijn.
Voor de politie moet:
- De uitlaat voldoen aan de geluideisen.
E keur is een vaag verhaal. zie hier voor meer info
Hierbij teken ik bezwaar aan tegen de bovengenoemde beschikking. Mijn bezwaar richt zich tegen het volgende:
De beschikking is mij opgelegd omdat er op mijn uitlaatdemper geen typeplaatje met een e-keurmerk zit. De vermelde feitcode hiervoor is N110d. Deze feitcode heeft echter alleen betrekking op typeplaatjes met afstel- en emissiegegevens bij auto’s die op gas rijden en heeft geen betrekking op een uitlaatdemper. Ik vind daarom dat deze beschikking mij onterechte is opgelegd. Ik verzoek u daarom om deze beschikking te vernietigen en mij daarvan in kennis te stellen.
Er is dus geen feitcode voor het niet hebben van dat keurmerk op je uitlaatdemper.
- Gaskleppie
E keur is gelul en is idd een mooi praatje wat helemaal nergens over gaat.
Wat hierboven staat klopt idd. Als een uitlaat aan de geluids eisen voldoet en hij is gasdicht is alles ok.
Invidia heeft nu een speciale lijn van uitlaten die juist veel stiller zijn zonder echt prestaties in te leveren.
Meestal door iedereen te leveren zoals: TCC, DBM, Hyper etc...
Wat hierboven staat klopt idd. Als een uitlaat aan de geluids eisen voldoet en hij is gasdicht is alles ok.
Invidia heeft nu een speciale lijn van uitlaten die juist veel stiller zijn zonder echt prestaties in te leveren.
Meestal door iedereen te leveren zoals: TCC, DBM, Hyper etc...
ff een email naar [email="info@dbmengineering.nl"]info@dbmengineering.nl[/email] en dan aan Niels vragen welke hij onder zijn K20 EG heeft, dat is zo'n nieuwe stille Invidia...
MarcoMHE heeft hem inmiddels ook, maar die Civic rijdt nog niet...
Maar ik moet zeggen: je hebt echt geen OEM geluid met dat ding... stationair draaide dat ding van Niels toch nog wel aardig wat geluid...
Maar ik MOET zeggen: tijdens het rijden viel het heeeeel erg mee...
Ook heb ik onder een EP3 al eens een Buddyclub zien hangen (is denk ik die spec4) en dat ding maakte me bang... ZO STIL... ik ken alleen de spec2 etc, en dat zijn gruwelijke herriepijpen...
Die EP3 was op de meeting bij showoff imports en reed mee met die gasten van DTT... daar eens vragen dus...
MarcoMHE heeft hem inmiddels ook, maar die Civic rijdt nog niet...
Maar ik moet zeggen: je hebt echt geen OEM geluid met dat ding... stationair draaide dat ding van Niels toch nog wel aardig wat geluid...
Maar ik MOET zeggen: tijdens het rijden viel het heeeeel erg mee...
Ook heb ik onder een EP3 al eens een Buddyclub zien hangen (is denk ik die spec4) en dat ding maakte me bang... ZO STIL... ik ken alleen de spec2 etc, en dat zijn gruwelijke herriepijpen...
Die EP3 was op de meeting bij showoff imports en reed mee met die gasten van DTT... daar eens vragen dus...