Andere uitlaat en airbox. Vragen

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
autodre
Posts: 898
Joined: Thu Apr 27, 2006 11:45 am

Andere uitlaat en airbox. Vragen

Post by autodre »

Beste allemaal,

Graag zou ik mijn uitlaat veranderen. Echter, ik wil wel 'legaal' blijven. Oftewel gewoon KAT houden, en een E keurmerk. Dit omdat ik nu al maandelijks een keer langs de kant sta, terwijl de politie alles checkt. Wanneer ik 'illegaal' ga ben ik dus al snel de pineut.

Wat voor uitlaat(systeem) raden jullie aan? Verder heb ik gekeken naar airboxes. Is het geluid echt mooi(er) ? Zo ja, welke airbox raden jullie aan? Ik vind de 1000 euro van Mugen te duur...

Ik las ooit eens iets over airchamber. Iemand hier bekend mee?

Oh het gaat om een CTR

Andre
MikeEp3
Posts: 326
Joined: Tue Aug 09, 2005 5:21 pm

Post by MikeEp3 »

Koop dan een Comptech IceBox is redelijk stil maar toch mooi geluid en goede prestaties. En uitlaatsysteem is bijna allemaal legaal. Koop een catback system is vanaf de kat dus gewoon legaal genoeg merken: Invidia, HKS, Buddyclub, DC sports noem maar op ze hebben allemaal wel een catback system in het assortiment. Ik zou zeggen verdiep je er even in en lees vooral veel reacties hier en op andere forums over geluid, prestaties en dergelijke.
autodre
Posts: 898
Joined: Thu Apr 27, 2006 11:45 am

Post by autodre »

lux wrote:Koop dan een Comptech IceBox is redelijk stil maar toch mooi geluid en goede prestaties. En uitlaatsysteem is bijna allemaal legaal. Koop een catback system is vanaf de kat dus gewoon legaal genoeg merken: Invidia, HKS, Buddyclub, DC sports noem maar op ze hebben allemaal wel een catback system in het assortiment. Ik zou zeggen verdiep je er even in en lees vooral veel reacties hier en op andere forums over geluid, prestaties en dergelijke.


Begreep(blijkbaar verkeerd) dat buddy en Invidia geen E keur hadden. Wel dus :) Ideaal
MikeEp3
Posts: 326
Joined: Tue Aug 09, 2005 5:21 pm

Post by MikeEp3 »

Ik ben er mee door APK gekomen. Let wel op bij Invidia heb je 2 varianten de stille en harde. En van Buddyclub verschilt het ook nogal wil je mooi geluid maar niet te hard ga dan voor de Spec 4 maar van die looks moet je wel houden.
autodre
Posts: 898
Joined: Thu Apr 27, 2006 11:45 am

Post by autodre »

lux wrote:Ik ben er mee door APK gekomen. Let wel op bij Invidia heb je 2 varianten de stille en harde. En van Buddyclub verschilt het ook nogal wil je mooi geluid maar niet te hard ga dan voor de Spec 4 maar van die looks moet je wel houden.


Door APK komen wil dacht ik niet zeggen dat het een E keurmerk heeft(toch)?
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Bijna geen van die uitlaten heeft E keurmerk.
Heeft je originele uitlaat een E keurmerk? Staat er nergens op en ik heb geen papieren die zeggen dat het wel zo is.
Zolang je uitlaat over de gehele lengte gasdicht is en het geluid dat eruit komt binnen de opgegeven waardes vallen kunnen ze niet moeilijk doen.

Over de filters van AEM heb ik alleen maar goede verhalen gehoord/gelezen. Mooi geluid en vermogenswinst.
Airboxen heb je de Mugen, Gruppe M en onder andere de comptech icebox.
roblom
Posts: 1202
Joined: Sat Aug 06, 2005 3:55 pm
Contact:

Post by roblom »

Voor de APK moet:
- De uitlaat gasdicht zijn.
- Uitstoot moet goed zijn.

Voor de politie moet:
- De uitlaat voldoen aan de geluideisen.

E keur is een vaag verhaal. zie hier voor meer info
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Dus over dat E keurmerk hoef je je geen zorgen te maken aangezien het op onze auto's niet van toepassing is.
eteuben
Posts: 1781
Joined: Tue Jun 21, 2005 8:57 pm
Contact:

Post by eteuben »

Er zit een te groot verschil tussen legaal te zijn voor APK en legaal voor de Politie.

Volledig legaal willen blijven betekent al gauw dat je helemaal niks kan veranderen. Alleen standaard af-fabrieks is dan nog legaal.

Verander niet naar het extreme en je zit vaak veilig. :wink:
autodre
Posts: 898
Joined: Thu Apr 27, 2006 11:45 am

Post by autodre »

slydawg wrote:Dus over dat E keurmerk hoef je je geen zorgen te maken aangezien het op onze auto's niet van toepassing is.


Hoe bedoel je, nvt op 'onze' auto's ?

Andre
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Hierbij teken ik bezwaar aan tegen de bovengenoemde beschikking. Mijn bezwaar richt zich tegen het volgende:

De beschikking is mij opgelegd omdat er op mijn uitlaatdemper geen typeplaatje met een e-keurmerk zit. De vermelde feitcode hiervoor is N110d. Deze feitcode heeft echter alleen betrekking op typeplaatjes met afstel- en emissiegegevens bij auto’s die op gas rijden en heeft geen betrekking op een uitlaatdemper. Ik vind daarom dat deze beschikking mij onterechte is opgelegd. Ik verzoek u daarom om deze beschikking te vernietigen en mij daarvan in kennis te stellen.


Er is dus geen feitcode voor het niet hebben van dat keurmerk op je uitlaatdemper.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

E keur is gelul en is idd een mooi praatje wat helemaal nergens over gaat.
Wat hierboven staat klopt idd. Als een uitlaat aan de geluids eisen voldoet en hij is gasdicht is alles ok.
Invidia heeft nu een speciale lijn van uitlaten die juist veel stiller zijn zonder echt prestaties in te leveren.

Meestal door iedereen te leveren zoals: TCC, DBM, Hyper etc...
roblom
Posts: 1202
Joined: Sat Aug 06, 2005 3:55 pm
Contact:

Post by roblom »

Wat is de naam van die lijn dan?
MikeEp3
Posts: 326
Joined: Tue Aug 09, 2005 5:21 pm

Post by MikeEp3 »

Invidia GT 300 is dat geloof ik want ik had de andere versie G200 op mijn vti en die was niet bepaald stil te noemen.
baRt
Posts: 1258
Joined: Thu Dec 22, 2005 1:19 pm

Post by baRt »

ff een email naar [email="info@dbmengineering.nl"]info@dbmengineering.nl[/email] en dan aan Niels vragen welke hij onder zijn K20 EG heeft, dat is zo'n nieuwe stille Invidia...
MarcoMHE heeft hem inmiddels ook, maar die Civic rijdt nog niet...

Maar ik moet zeggen: je hebt echt geen OEM geluid met dat ding... stationair draaide dat ding van Niels toch nog wel aardig wat geluid...

Maar ik MOET zeggen: tijdens het rijden viel het heeeeel erg mee...

Ook heb ik onder een EP3 al eens een Buddyclub zien hangen (is denk ik die spec4) en dat ding maakte me bang... ZO STIL... ik ken alleen de spec2 etc, en dat zijn gruwelijke herriepijpen...
Die EP3 was op de meeting bij showoff imports en reed mee met die gasten van DTT... daar eens vragen dus...
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

BC spec IV is idd de stillere variant van de nogal brullende spec III.
MikeEp3
Posts: 326
Joined: Tue Aug 09, 2005 5:21 pm

Post by MikeEp3 »

Sorry G200 is stille variant en Gt300 is de luide versie. Vergelijk de einddempers maar eens en dat is ook de versie waar de eg k20 swappers mee rondrijden van hondaperformance.
baRt
Posts: 1258
Joined: Thu Dec 22, 2005 1:19 pm

Post by baRt »

swappers? Niels is de enige nog toch? ee8...
MarcoMHE heeft hem nog niet draaiend, want die mist nog wat spul... en besides, zodra DAT ding draait ligt die knakker bij mij op de stoep om ermee te patsen... :p
MikeEp3
Posts: 326
Joined: Tue Aug 09, 2005 5:21 pm

Post by MikeEp3 »

Ja dat bedoel ik maar hij heeft hem ook toch.
baRt
Posts: 1258
Joined: Thu Dec 22, 2005 1:19 pm

Post by baRt »

mja, in de huiskamer telt niet he... :p
Locked