Huisdieren

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
wilco

Huisdieren

Post by wilco »

Om de avond op te vullen en natuurlijk wat extra posts te krijgen (vrouw des huizes is weg) :lol: ,wat voor huisdieren hebben jullie en waarom bewust voor die huisdieren gekozen?

Ik zelf ben mijn hele leven lang opgegroeid tussen de Honden en Australische parkieten , vandaar dat ik nu toch 2 honden (Sharpeis) heb.
Waarom "toch"?? Mijn vriendin is eigenlijk allergisch voor honden en katten/etc...maar omdat ik enorm mijn zin kan door drijven (eigenlijk verwend ben :o ops: ) , heb ik toen mijn vriendin een test laten doen op hoeveelheden waar je allergisch voor was, daar was het op het advies van de doktor toch afgeraden om honden te nemen.

Ik eigenwijs en dacht als je lichaam geen antistoffen kan aanmaken moet je het ermee confronteren langzamerhand want anders bouwt het nooit antistoffen op.(Gelezen op medische ..huppeldepup......)
Daarom hebben we een luchtreiniger aangekocht toen we de eerste Sharpei in huis kregen.
Resultaat ; in het begin wat allergische reacties , die na een loop van 4 á 5 maand toch steeds en steeds minder werden ook stond het verschrikkelijk dure apparaat steeds minder aan.

Sindsdien heeft ze veel minder en eigenlijk nooit meer last van de Honden in huis, en daarom hebben we er nu ook 2........
Wel is mijn vriendin nog redelijk allergisch voor katten mede omdat ze hier niet elke dag mee geconfronteerd word.

Voor mij was dit dure apperaat mer dan het geld waard , het filtert alle huisdieren luchtjes en alle stinkluchtjes van scheten tot een dranklucht.
Van huisstofmijt tot pollen..etc

Ook hebben we sinds dit jaar een Groene Leguaan , deze kan 1,5 mtr lang worden , ze is nu ongeveer 60cm.

Hier wat snelle foto shots , je ziet de Honden hier uitgetelt liggen van het niks doen......de ogen staan er krom op maar dat krijg met een ...goedkopere digicam :wink:

Cheina 2,5 jaar
Image
Sayo 1,5 jaar
Image
Kika 8 maand
Image
eteuben

Post by eteuben »

Image

Onze 15 jaar oude kat Speedy, lekker in de zon vlakbij mijn auto!
Dimer

Post by Dimer »

Wij hebben twee labradors en een kat.

Jack is een chocolade bruine labrador en is volgens mij 4.
Jill is een blonde labrador en is 3 (als Jack idd 4 is...)
Onze kat is een cypersche, ze heet Chiara.

Ik heb nog wel ergens foto's... ik zal eens zoeken.
Maskertje

Post by Maskertje »

mijn honda is mijn huisdier :)

Heb ooit 4 goudvisjes gehad, helaas niet lang geleefd. Betreur ik zelf enorm. Maar huisdieren houden niet van mij, en ik niet van hun. Heel raar!
MikeEp3

Post by MikeEp3 »

Mijn broertje heeft een beagle teef van 1 jaar en heeft haar snoopy genoemd. Heel origineel!
Image
itr-1895

Post by itr-1895 »

ik heb een herders hond en kikkers.
JDMTEG

Post by JDMTEG »

Tellen muizen op zolder ook mee? :D
FastFWD

Post by FastFWD »

wisselende kippenvoorraad, gemiddeld zo'n 12 stuks
3 honden (13,10 en 3 jaar)
3 katten (1 replica boskat, eet kippen :roll: )

verder altijd een vrolijke boel eenden en andere watervogels op het erf rond te neuzen.. Ohja, salamanders en witte duiven in mn pa zn schuurtje zo nu en dan, en een heleboel vledermausen op zolder in 'het' seizoen
Katana

Post by Katana »

FastFWD wrote:
3 katten (1 replica boskat, eet kippen :roll: )

:lol: :lol:

Ik heb geregeld visite van duiven op mijn balkon, deze zijn zo vriendelijk om netjes een "visite kaartje" achter te laten (vallen) :schieten:

.... Het worden er wel steeds minder..... :twisted:
blue spider

Post by blue spider »

onze jack knuffel. remi is mijn naam ik ben gek op koekjes knuffelen en knuffelen en knuffelen .

Image
en lachen kan ik ook , maar wie lach ik nu uit
Image
tja als ik slaap haalt het bazinnetje allemaal gekke streken met me uit
Image
telefoon :lol:
Image
Image
Image
Image
don't touch my Image
martijn

Post by martijn »

Ik heb nu sinds 10 maanden een Rhodesian Ridgeback naam Ijaba

Ze is inmiddels een grote dame, en een trotse honda rijdster

Wel gaaf een Hond in een Honda

Nog een toeval mijn kenteken eindigd op **-**-RR

Martijn
HondArd

Post by HondArd »

In huize Ard&Joyce 4 katten.
- Axl (kater, roodharige pers)
- Knorretje (Poes, zwart/rood/wit schildpad)
- Ieoor (Poes, grijs/rood/wit schildpad)
- Tijgertje (Poes, grijs/rood/wit schildpad)
1 konijn
- Snoes (Draagster?, Hoofdzakelijk wit met een paar zwarte vlekken)

Ook hebben we een paar maanden een heel lief hondje gehad, Brass (Reu, Lhasa Apso) en die ging heel goed mee in de auto.
Image
Als hij in de voetenruimte voorin lag dan had je 1,5 uur geen hond aan 'em. Maar hij kon niet alleen thuis zijn en nou is 'ie bij de ouders van mijn vriendin waar 'ie het heel goed kan vinden met een andere hond (Lady, teefje, maltezer leeuwtje)
En twee katten zijn we inmiddels ook kwijt omdat die niet meer samen gingen met de andere katten.
- Iggy (kater, oranje/wit gestreept)
- Sherryl (poes, zwart/rood/grijs/wit schildpad)
Beide hebben inmiddels ook weer een goed huis gevonden bij de zus van mijn vriendin en haar vriend.
martijn

Post by martijn »

Zo laat ik eens het oudste beantwoorde topic openen.

De meesten weten hier op het forum dat ik Honden heb

Een Type-RR hond "Rhodisian Ridgeback".
We zijn nu 3 jaar officieel fokker van dit ras.
5 jaar geleden hebben wij onze eerste Ridgeback aangeschaft met de naam Ijaba. Het idee was om daarmee een aantal shows te doen in Nederland. Nu deed onze hond het zo goed dat we er een uit de hand gelopen hobby aan hebben overgehouden. We rijden nu zo een beetje heel europa met haar af.
Na een aantal moeilijk verdiende titels, de keuze gemaakt om een nest te fokken i.v.m. bloedlijnen enz enz.

Uit het eerste nest 1 ridgeback gehouden en uit het tweede 2 gehouden
Dus reken uit 4 TYPE-RR honden.

Onze oudste hond Ijaba gaat het nu rustiger aan doen en de andere moeten zich nu bewijzen.
Na winnen van de meest prestigieuse prijs voor onze type hond die keuze gemaakt om idd met haar rustigeraan te doen
.
Club Match Winner Nederland 2010
Image

Image

Gr martijn
DH

Post by DH »

Eerder een dierentuin aan dieren gehad.
Waaronder schildpadden waar je niet je tong naar moet uitsteken....AU!!!

Tegenwoordig geen tijd voor huisdieren helaas.
Ik had graag een Stefford of een Bullterrier gehad.

Demian.
Blitz

Post by Blitz »

Dan help ik jou een handje mee Martijn :wink:

2 English Bullterriers;

Ultimate Joy's Powder and Paint aka Caine;
Image

Cwmdulais Welsh Dream aka Zenzi
Image

Ondanks het voor sommige mensen 'gevaarlijke' (ahum) uiterlijk zowel hier in de buurt als in Malden de trekpleisters voor veel kinderen en volwassenen. Knuffelen vinden ze zeg maar niet vervelend :lol:
HONDA

Post by HONDA »

Oude foto's maar dit zijn mijn tijgers...

Image

Image
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Rikky

Post by Rikky »

Hmm huisdieren wat versta je eronder?

Ik heb een zoet water aquarium gehad van 1,30m bij 0,6m bij 0,6m
Salamanders heb ik gehad schildpadden hamsters :roll:

Momenteel heb ik weer een aquarium van de buren gekregen bak 0,6m bij 0,3m bij 0,4m gewoon koud water van 3 sluierstaartjes...

Wil graag een zout water bak opbouwen zie 1,5m bij 0,6m bij 0,8m met gebolde voorruit maar eerst eens gewoon de geld zaken op orde krijgen :lol:

Foto's komen nog :roll:
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
iVTEC-fab

Post by iVTEC-fab »

Wij hebben 2 Edelpapegaaien (koppel)
Image

en 4 katten.
papegaaien van mij, katten van m'n vrouw.. :roll:
MHG

Post by MHG »

Ik heb nu 2 waterschilpadden, waarvan de een bijna 2 keer zo groot is als de ander. In het verleden diverse russische dwerghamsters gehad.
mr. X

Post by mr. X »

Ik heb twee ouders maar daar doe ik niet zoveel mee.
Locked