hoe kom ik door de apk??
hoe kom ik door de apk??
Toen ik mijn ITR kocht zat er al een Invidia catback, Katvervanger en een Cold air intake op. Nu mijn vraag......mijn auto moet binnenkort apk gekeurd worden. Nu weet ik dat hij zo nooit door de apk komt. Wat moet er allemaal teruggezet worden?? Ik heb de standaard uitlaat nog en de katalysator ook. Alleen de orginele filterbox heb ik niet meer. Is het voldoende om alleen de originele katalysator terug te zetten? Of moet de hele orginele uitlaatsysteem teruggezet worden om door de apk te kunnen komen??
Moet de orginele katalysator wel passen...
Ik heb een Spoon uitlaatlijn en de lengtes van de Japanse delen zijn anders dan de Europese delen. Voor mij houdt dat in dat ik elk jaar een Japanse katalysator eronder moet hangen.
Doe het wel een dag van te voren en niet een uurtje van te voren want daardoor heb ik een keer een kwartier staan blazen voordat ik door de CO meting heen kwam.
Ik heb een Spoon uitlaatlijn en de lengtes van de Japanse delen zijn anders dan de Europese delen. Voor mij houdt dat in dat ik elk jaar een Japanse katalysator eronder moet hangen.
Doe het wel een dag van te voren en niet een uurtje van te voren want daardoor heb ik een keer een kwartier staan blazen voordat ik door de CO meting heen kwam.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Gangaran wrote:Alleen je Kat zou genoeg moeten zijn, want deze die houdt de meeste CO2 tegen.
Hoeveelheid CO2 in de uitlaatgassen maakt niet uit, anders zou een Hummer nooit door de APK komen. CO2 is namelijk niet per definitie schadelijk, zit namelijk ook in je uitgeademde lucht. CO (koolmonoxide), NOx (stikstofoxides), SO2 (zwaveldioxide), en HC (Koolwaterstoffen) zijn op de één of andere manier weer wel schadelijk en worden door een kat "onschadelijk" gemaakt (of een groot gedeelte daarvan).
- Gaskleppie
Als je je standaard spruitstuk nog hebt moet een orginele cat meestal wel passen. Dat ding kost alleen wel een vermogen om nieuw te kopen. Van iemand even lenen is makkelijker.
Je zou ook bij TCC je kat vervanger kunnen laten ombouwen naar een Race cat. Die hebben ze daar tegenwoordig op de plank liggen. Die cats zijn wel lekker open, maar je komt er wel mee door de keuring.
Ze kunnen ook de rest van de keuring verzorgen. Wel zo makkelijk.
Je zou ook bij TCC je kat vervanger kunnen laten ombouwen naar een Race cat. Die hebben ze daar tegenwoordig op de plank liggen. Die cats zijn wel lekker open, maar je komt er wel mee door de keuring.
Ze kunnen ook de rest van de keuring verzorgen. Wel zo makkelijk.
Goelette wrote:Mijn crx zonder kat (standaard) voldoet ook altijd aan de eisen die aan de versie mét kat gesteld worden.
Auto's van voor 01-01-1993 hebben ook geen katverplichting tijdens de apk. Was ik even blij dat mijn vorige auto van febr 92 was. Ben er 8x mee door de apk gekomen met een CO onder de 0,5% (Dat is nl. wel een vereiste, met of zonder kat)
- Gaskleppie