Hondahok...
Hondahok...
Vanmorgen weer eens een rondje MV gedaan. Flink door de bochten geboenderd en snelheden bereikt tot 250 km/h. Rij je voldaan en trots op je ITR terug naar huis komt er een Ferrari F430 Spider F1 voor je rijden die even later op het gas gaat waarbij ik probeer te 'volgen'.
Kom je toch gedesillussioneerd thuis... :shock:
Ik had het kenteken genoteerd en eenmaal thuis blijkt het een wagen van €236.000 euro te zijn en het apparaat was nog geen maand oud.
490pk/465Nm.
Ik had het kenteken genoteerd en eenmaal thuis blijkt het een wagen van €236.000 euro te zijn en het apparaat was nog geen maand oud.
490pk/465Nm.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Re: Hondahok...
VTECCIE wrote:Vanmorgen weer eens een rondje MV gedaan. Flink door de bochten geboenderd en snelheden bereikt tot 250 km/h. Rij je voldaan en trots op je ITR terug naar huis komt er een Ferrari F430 Spider F1 voor je rijden die even later op het gas gaat waarbij ik probeer te 'volgen'.
490pk/465Nm.
Dat soort rijders zijn wel grappig.
Vind het overigens absoluut geen nederlaag, en vraag mijzelf altijd weer af hoe deze auto tov de ITR had gepresteerd in vele bochten ipv alleen maar rechtdoor...... :wink:
Met een Ferrari kun je ook een best bochtje nemen hoor. Dat gaat een ITR niet redden.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Ik vond het alleen maar een mooie ervaring. Er is altijd baas boven baas en als je dat eenmaal geaccepteerd hebt dan kun je gewoon genieten van een dergelijk pak slaag.
Ik ben ook eens geweldig zoek gereden door een Corvette. Door het verkeer kon ik er dan weer bijkomen waardoor ik meerdere keren kon kijken naar een snel aan de horizon verdwijnende kont. Mooi toch...
Ik ben ook eens geweldig zoek gereden door een Corvette. Door het verkeer kon ik er dan weer bijkomen waardoor ik meerdere keren kon kijken naar een snel aan de horizon verdwijnende kont. Mooi toch...

Voodoo wrote:AccordTypeaRd wrote:VTECCIE wrote:Met een Ferrari kun je ook een best bochtje nemen hoor. Dat gaat een ITR niet redden.
Hangt van de soort bochtjes af. In de bergen moet je een Ferrari aardig bij kunnen houden met een ITR
En waar baseer jij dat op??
Verhaaltje van Nyther, een tijdje terug. Staat ergens op dit forum, maar weet zo snel niet meer waar.
Haha ja idd, dat waren dikke slingerwegen in heuvelgebied van limburg!
Maar ja, zon vent van 50+ toen erin zal waarschijnlijk nietzoveel uit zon ferrari gehaalt kunnen hebben als wat ik toen aant doen was! ze hebben veel pk's alleen dat gewicht nekt ze.. een beetje "tuned" itr moet toch een behoorlijke goede tegenstander zijn dan
Maar ja, zon vent van 50+ toen erin zal waarschijnlijk nietzoveel uit zon ferrari gehaalt kunnen hebben als wat ik toen aant doen was! ze hebben veel pk's alleen dat gewicht nekt ze.. een beetje "tuned" itr moet toch een behoorlijke goede tegenstander zijn dan
SnoopDogg wrote:Kom op jongens, de honda Type-r's zijn fantastische auto's, laat dat duidelijk zijn, maar je kunt naar mijn mening geen enkele honda vergelijken met een F430 op welk front dan ook!
De NSX van de vader van Dimer (met supercharger 400+ pk) wil denk ik wel even spelen met die F430 :-)
Wacht maar op de nieuwe NSX.. V10 :twisted:
Aiyoku wrote:SnoopDogg wrote:Kom op jongens, de honda Type-r's zijn fantastische auto's, laat dat duidelijk zijn, maar je kunt naar mijn mening geen enkele honda vergelijken met een F430 op welk front dan ook!
De NSX van de vader van Dimer (met supercharger 400+ pk) wil denk ik wel even spelen met die F430 :-)
Wacht maar op de nieuwe NSX.. V10 :twisted:
Laten we het zo zeggen: Niet te vergelijken met welke standaard Honda.
Er zijn zat snelle nsx'&, Sub's en Evo's die om een F430 heen rijden (bij wijze van) Maar geen van die auto's doet dat standaard...

Je moet dat wel in context zien denk ik.
Toen de NSX in de jaren '90 uitkwam had Ferrari een 328 en Porsche de 911.
Die waren in een klap achterhaald, maar vooral langzamer.
Nu is de F430 verder geevolueerd dan de NSX, deze houden nog steeds netjes vast aan de gentlemen agreement van 280pk.
Tijd voor een nieuwe agreement lijkt me!
Wie kan het meest pk genereren bv :twisted:
Toen de NSX in de jaren '90 uitkwam had Ferrari een 328 en Porsche de 911.
Die waren in een klap achterhaald, maar vooral langzamer.
Nu is de F430 verder geevolueerd dan de NSX, deze houden nog steeds netjes vast aan de gentlemen agreement van 280pk.
Tijd voor een nieuwe agreement lijkt me!
Wie kan het meest pk genereren bv :twisted: