Hondahok...

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
Locked
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Hondahok...

Post by HONDA »

Vanmorgen weer eens een rondje MV gedaan. Flink door de bochten geboenderd en snelheden bereikt tot 250 km/h. Rij je voldaan en trots op je ITR terug naar huis komt er een Ferrari F430 Spider F1 voor je rijden die even later op het gas gaat waarbij ik probeer te 'volgen'.

Kom je toch gedesillussioneerd thuis... :shock:

Ik had het kenteken genoteerd en eenmaal thuis blijkt het een wagen van €236.000 euro te zijn en het apparaat was nog geen maand oud.

490pk/465Nm.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Lekker hé, ik ga over nu en 10 min. de auto pakken en zal daarbij toch echt de olie ook goed warm/heet rijden :twisted: .......maar toch blijft het verslavend of niet Sander? :lol:
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Helaas wel ja...
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
User avatar
CyRaX
Posts: 929
Joined: Mon Jan 19, 2004 2:51 pm

Re: Hondahok...

Post by CyRaX »

VTECCIE wrote:Vanmorgen weer eens een rondje MV gedaan. Flink door de bochten geboenderd en snelheden bereikt tot 250 km/h. Rij je voldaan en trots op je ITR terug naar huis komt er een Ferrari F430 Spider F1 voor je rijden die even later op het gas gaat waarbij ik probeer te 'volgen'.

Kom je toch gedesillussioneerd thuis... :shock:

Ik had het kenteken genoteerd en eenmaal thuis blijkt het een wagen van €236.000 euro te zijn en het apparaat was nog geen maand oud.

490pk/465Nm.


Dat soort rijders zijn wel grappig.
Vind het overigens absoluut geen nederlaag, en vraag mijzelf altijd weer af hoe deze auto tov de ITR had gepresteerd in vele bochten ipv alleen maar rechtdoor...... :wink:
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Met een Ferrari kun je ook een best bochtje nemen hoor. Dat gaat een ITR niet redden.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
User avatar
CyRaX
Posts: 929
Joined: Mon Jan 19, 2004 2:51 pm

Post by CyRaX »

VTECCIE wrote:Met een Ferrari kun je ook een best bochtje nemen hoor. Dat gaat een ITR niet redden.


Dat zeg ik ook niet, maar het verschil zal denk ik behoorlijk minimaal zijn.... 8)
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

VTECCIE wrote:Met een Ferrari kun je ook een best bochtje nemen hoor. Dat gaat een ITR niet redden.

Hangt van de soort bochtjes af. In de bergen moet je een Ferrari aardig bij kunnen houden met een ITR
User avatar
Voodoo
Posts: 2145
Joined: Mon Jul 12, 2004 10:33 pm

Post by Voodoo »

AccordTypeaRd wrote:
VTECCIE wrote:Met een Ferrari kun je ook een best bochtje nemen hoor. Dat gaat een ITR niet redden.

Hangt van de soort bochtjes af. In de bergen moet je een Ferrari aardig bij kunnen houden met een ITR


En waar baseer jij dat op??
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Berg af zeker.. :mrgreen:
IvoG
Posts: 2402
Joined: Wed Jun 11, 2003 1:32 pm

Post by IvoG »

Zelfs dan is de Ferrari eerder beneden denk ik... de ITR is volgens mij lichter.

Treur niet Sander, 2 NOS flessen, de grote, is alles wat je nodig hebt volgens een hele bekende documentaire.... :lol:
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Ik vond het alleen maar een mooie ervaring. Er is altijd baas boven baas en als je dat eenmaal geaccepteerd hebt dan kun je gewoon genieten van een dergelijk pak slaag.

Ik ben ook eens geweldig zoek gereden door een Corvette. Door het verkeer kon ik er dan weer bijkomen waardoor ik meerdere keren kon kijken naar een snel aan de horizon verdwijnende kont. Mooi toch... :D
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

Voodoo wrote:
AccordTypeaRd wrote:
VTECCIE wrote:Met een Ferrari kun je ook een best bochtje nemen hoor. Dat gaat een ITR niet redden.

Hangt van de soort bochtjes af. In de bergen moet je een Ferrari aardig bij kunnen houden met een ITR


En waar baseer jij dat op??

Verhaaltje van Nyther, een tijdje terug. Staat ergens op dit forum, maar weet zo snel niet meer waar.
Nyther
Posts: 698
Joined: Wed Nov 12, 2003 5:09 pm

Post by Nyther »

Haha ja idd, dat waren dikke slingerwegen in heuvelgebied van limburg!

Maar ja, zon vent van 50+ toen erin zal waarschijnlijk nietzoveel uit zon ferrari gehaalt kunnen hebben als wat ik toen aant doen was! ze hebben veel pk's alleen dat gewicht nekt ze.. een beetje "tuned" itr moet toch een behoorlijke goede tegenstander zijn dan
SnoopDogg
Posts: 106
Joined: Fri Feb 17, 2006 5:03 pm

Post by SnoopDogg »

Kom op jongens, de honda Type-r's zijn fantastische auto's, laat dat duidelijk zijn, maar je kunt naar mijn mening geen enkele honda vergelijken met een F430 op welk front dan ook!
Image
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

SnoopDogg wrote:Kom op jongens, de honda Type-r's zijn fantastische auto's, laat dat duidelijk zijn, maar je kunt naar mijn mening geen enkele honda vergelijken met een F430 op welk front dan ook!


De NSX van de vader van Dimer (met supercharger 400+ pk) wil denk ik wel even spelen met die F430 :-)

Wacht maar op de nieuwe NSX.. V10 :twisted:
SnoopDogg
Posts: 106
Joined: Fri Feb 17, 2006 5:03 pm

Post by SnoopDogg »

Aiyoku wrote:
SnoopDogg wrote:Kom op jongens, de honda Type-r's zijn fantastische auto's, laat dat duidelijk zijn, maar je kunt naar mijn mening geen enkele honda vergelijken met een F430 op welk front dan ook!


De NSX van de vader van Dimer (met supercharger 400+ pk) wil denk ik wel even spelen met die F430 :-)

Wacht maar op de nieuwe NSX.. V10 :twisted:


Laten we het zo zeggen: Niet te vergelijken met welke standaard Honda.

Er zijn zat snelle nsx'&, Sub's en Evo's die om een F430 heen rijden (bij wijze van) Maar geen van die auto's doet dat standaard...
Image
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Je moet dat wel in context zien denk ik.
Toen de NSX in de jaren '90 uitkwam had Ferrari een 328 en Porsche de 911.

Die waren in een klap achterhaald, maar vooral langzamer.

Nu is de F430 verder geevolueerd dan de NSX, deze houden nog steeds netjes vast aan de gentlemen agreement van 280pk.

Tijd voor een nieuwe agreement lijkt me!

Wie kan het meest pk genereren bv :twisted:
SnoopDogg
Posts: 106
Joined: Fri Feb 17, 2006 5:03 pm

Post by SnoopDogg »

Als er een nieuwe NSX-R uitkomt met 500pk en een kilotje of 1250 dan kunnen auto's zoals een F430, Gallardo op gaan passen ja!!! :twisted:
Image
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

Iemand de nieuwe AV al gelezen? Staat een hele gave collum in van iemand die zegt dat Ferrari pas weer goede auto's is gaan maken nadat Honda met de NSX de boel op zijn kop had gezet :japan: :thumbs:
Locked