voorstellen

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
SpeedRider.79

voorstellen

Post by SpeedRider.79 »

Hallo Type R members,

Ik ben Marcel (27 jaar) en ik heb me hier aangemeld omdat ik opzoek ben naar een honda civic Type R.

Momenteel rijd ik met een subaru impreza gt turbo.

Image

Image

De kleur moet denk ik wel bekent zijn voor de honda liefhebber :razz:

Echter de auto staat ook te koop, heb laatst een proefrit kunnen maken met een Civic Type R MY2003 8)

Had niet gedacht dat het zo'n bommetje zou zijn. Ik rijd zelf met ca 290 pk en rond de 400 nm koppel dus ik dacht eerlijk dat het alleen tegen zou vallen, en dat er een groot gebrek aan sensatie gevoel zou zijn :!:

Nu niks bleek waar, ik heb echt genoten, wat een geweld als de vtec inslaat, prachtig geluid en geweldig hoe de auto zo hoog in de toeren klimt.

Er is natuurlijk wel een verschil, met de sub heb je echt overal bergen koppel vanaf 2800 rpm. Maar goed er is altijd baas boven baas.

Heeft er iemand een indicatie wat een type R doet van 0 naar 200 echte km'ers?

Maar goed ben altijd al honda fan geweest, en wilde een snelle auto, zo'n 3 jaar terug gaan zoeken naar een accord type R, helaas waren ze nog flink aan de prijs en was een impreza gt turbo bij uitstek veel goedkoper en voor niet al te veel geld zo naar de 290 pk te tunen..

De kans is groot dat het er nu eindelijk toch van gaat komen om een R te gaan rijden.

Iemand tips over de auto, waar ik op moet letten en wat zijn de gangbare prijzen van zo'n auto.
Stel ik zoek een civic type R met airco uit 2003 met zeker nog geen 50dkm op de teller, wat voor prijs hoort bij dit plaatje?

Ik hoor het graag!

grt,

Marcel
suby555

Post by suby555 »

Wat kom jij hier doen Mars??

Grapje
Welkom :wink:
Subaru Impreza WRX 2004,BMW M3 e30 1988 en euh...geen Type-R sorry!
suby555

Post by suby555 »

Heeft er iemand een indicatie wat een type R doet van 0 naar 200 echte km'ers

Oh nee hé :twisted:
Subaru Impreza WRX 2004,BMW M3 e30 1988 en euh...geen Type-R sorry!
SpeedRider.79

Post by SpeedRider.79 »

heehehehe :wink:
Jou wel bekend toch :D

Ik zag al een topic van jou 8)
SpeedRider.79

Post by SpeedRider.79 »

Oh nee hé

Hahahahahahha :wink:
Voodoo

Post by Voodoo »

Welkom Marcel, leuke auto'tje heb je! Je hebt zo te lezen genoten van je ritje met een CTR...is toch wat anders he..zo'n NA auto :-)

Maar goed, iig veel succes met je zoektocht...en tips over een CTR moet je toch iemand vragen die er een bezit, ik bezit namelijk een ATR :wink:
Katana

Post by Katana »

Welkom op dit forum Marcel, succes met het vinden van een CTR. Het bloed kruipt waar het niet kan gaan 8)

Mooi kleur heeft je ride. S-2000 kleur?
VTEC is verslavend... je bent gewaarschuwd :twisted:

Er staan er zat te koop, het is wel zaak eerst overal te gaan kijken en te gaan rijden ermee. Staan helaas soms wat afgetrapte beesjes tussen.
Vorig jaar ben ik met een maat van me 2 maanden bij een stuk of 8 auto's wezen kijken. Wat ons opviel was; veel velgen schade, deuken en pitjes rondom, een keer een krakende versnellingsbak.

Puntjes van aandacht; Foutmeldingen op de ECU, soepel schakelend VTEC, onderhoud historie, demo geweest?, olie lekkage (voelbaar als je met je linkerhand over kleppen deksel voelt).

Voor zover ik weet bijna geen structurele problemen, de CTR is bikkelhard en flijmscherp scheermes.

Zelf heb ik een ATR 8)
accordR alias AccordS

Post by accordR alias AccordS »

Welkom Marcel,

Ik heb ze allebei, maar weet niet wat een CTR doet van 0 - 200 km/h

Kom jij toevallig uit Brabant?
HONDA

Post by HONDA »

Marcel is een westlander als ik het goed heb. Welkom in ieder geval!
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
SpeedRider.79

Post by SpeedRider.79 »

Bedankt voor de tips, ik woon in Dordrecht. :D
De kleur is inderdaad van de s2000 8)

grt,

Marcel
BugsM

Post by BugsM »

welkom
slydawg

Post by slydawg »

Welkom Marcel.
Puntjes van aandacht die ik zo ff kan bedenken: Trekt de auto naar links/rechts.
Als het stuur in de middenstand is gaat ie dan ook rechtuit.
Schakelen van 1 naar 2 wil nog s lastig gaan bij een koude motor maar bij warme motor mag dit niet voor komen.
Als je de auto eenmaal hebt het oliepeil goed in de gaten houden, sommige CTR's houden van olie.
Voor de rest weet ik geen belangrijke aandachts punten.

0-200km/h in een standaard CTR weet ik niet precies, in een gechipte ongeveer 22 sec met enorm veel wheelspin!
wilco

Post by wilco »

In ieder geval welkom hier en succes met je zoektocht!!
Al zelf een idee welke kleur de CTR moet worden?
SpeedRider.79

Post by SpeedRider.79 »

Zwart 8)

Al hoewel in duitsland ook de cosmicgray-metallic is uitgebracht, damn dat ziet er ook heel mooi uit!

Ik heb er ooit eens 1 achter me gehad in Luxemburg, daar hadden we een toertocht met de impreza's. Moet zeggen dat de CTR in bochten gewoon achter me hing :shock: Maar die CTR was ook in cosmicgray-metallic. Prachtige kleur!
DC2

Post by DC2 »

Welkom! :-) Succes met de zoektocht. Nette sub trouwens! 8)
eteuben

Post by eteuben »

Uiteraard welkom op dit forum, en suc6 met het zoeken naar een geschikte wagen.

Je bent niet de eerste die een GTT voor een R inruilt. Zijn eigenlijk 2 heel verschillende type auto's.
stoede

Post by stoede »

SpeedRider.79 wrote:Zwart 8)

Al hoewel in duitsland ook de cosmicgray-metallic is uitgebracht, damn dat ziet er ook heel mooi uit!

Ik heb er ooit eens 1 achter me gehad in Luxemburg, daar hadden we een toertocht met de impreza's. Moet zeggen dat de CTR in bochten gewoon achter me hing :shock: Maar die CTR was ook in cosmicgray-metallic. Prachtige kleur!

welkom

cosmic grey is ook wel in NL uitgegeven toch?
Mau il-Vec

Post by Mau il-Vec »

Hej welkom Mars, Tis wel zonde dat de gtt weg gaat, want het is een super snelle bak! Maar je hebt iig iets anders leuks in gedachten!

Ik rij nu al 4 jaar in de Integra en ik kan geen genoeg van de wagen krijgen, alleen het geluid van de vtec op toeren is al verslavend.

Ik hoop dat je een goede mooie kunt vinden.
SpeedRider.79

Post by SpeedRider.79 »

Hoi Mau,

Nou inderdaad, er zit een sensatie en verslavend gevoel in die R motoren.
Die VTEC heeft ongeveer hetzelfde gevoel wat je krijgt van een auto met turbo :razz:

Denk alleen dat de Type R ook een stuk zuiniger rijd dan een gtt.

grt,

Mars
wilco

Post by wilco »

Je bent niet de eerste die een GTT voor een R inruilt. Zijn eigenlijk 2 heel verschillende type auto's

Héhé :wink: , tja soms ...he
En het zijn zeker totaal verschillende auto's en als je denkt dat ze evensnel zijn kom je bedrogen uit want de Sub. is zeker wel sneller maar een Type R bezit zeker andere super kwaliteiten .
Waar je eerst verwend was met je koppel op lagere toeren met je een Type R echt in de toeren houden om snelheid te behouden , daarom is het meoilijk om naast iemand te rijden die in één keer een sprintje wil doen want net jij moet in de goede versnelling zitten.
Maar mij valt het zeker niet tegen , en ja het verbruik is gewoonweg stukken beter :wink:
Locked