nieuwe banden

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Wodka

nieuwe banden

Post by Wodka »

Als ik binnenkort onder mijn CTR de winterbanden weer omwissel voor zomerbanden wil ik gelijk nieuwe banden kopen. Hebben jullie nog een advies voor mij :?:
WinFreak

Post by WinFreak »

Ik rij zelf op pirelli p-zero nero's en ben er zeer over te spreken...

Andere keus zou Bridgestone s-03 zijn...
Image
HONDA

Post by HONDA »

Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Wodka

Post by Wodka »

Oeps! Voortaan eerst ff zoeken :o ops:
wilco

Post by wilco »

Ik he zelf nu net de Bridgestone RE050A 84W XL besteld, deze wang is wel knetterhard, dus voor comfort moet je het niet doen.

De RE040 blijkt onvoldoende te wezen en de S03 is met bepaalde maten uit productie .

Dan heb je de keuze voor Falken FK451 geloof ik , of de Toyo T1R.

Maar Bridgestone is zowat de enigste banden fabrikant die nog banden met harde wangen levert.
itr-1895

Post by itr-1895 »

wilco wrote:Maar Bridgestone is zowat de enigste banden fabrikant die nog banden met harde wangen levert.

vorige week zijn er bij mij yokohama advan parada's onder gekomen.
en die hebben ook zekker wel een harde wang.

bij de bandenboer hebben ze zoon machine staan die de band zelf om de velg doet.
maar dat ding hield de velg niet vast. :roll:

uit eindelijk hebben ze hem met twee man sterk die band er om gekregen.
zoon harde wang hadden ze daar nog nooit eerder gehad :D
wilco

Post by wilco »

Ik had laatst al iets gelezen over yokohama's dat een bepaalde band de wang erg hard had.
Ze lijken erg veel op de RE720, van Bridgestone alleen die bestaat nog in 1 maat 225 breed.

Image

http://www.yokohamatire.com/searchresults.asp?id=uhp
Wodka

Post by Wodka »

vorige week zijn er bij mij yokohama advan parada's onder gekomen.
en die hebben ook zekker wel een harde wang.

Klinkt goed deze band. Hoe bevalt hij? Is hij ook op nat goed?
wilco

Post by wilco »

Wat ik zo kan zien aan het ontwerp van de band is dat hij aan de buitenkant zijn water niet afvoert , die buitenkant band is ontwikkeld om door bochten waar de band gaat wringen bijna zijn volle grip te houden, je ziet daar ook erg weinig profiel om water af te voeren.

Deze band lijkt ontwikkeld te zijn voor prestaties op merendeels droogwegdek.
Tja ieder voordeel heeft een nadeel , zo is het met de één dit en met de ander dat.
WinFreak

Post by WinFreak »

Zien er wel leuk uit vind ik eigelijk... :)
Image
itr-1895

Post by itr-1895 »

Wodka wrote:Klinkt goed deze band. Hoe bevalt hij? Is hij ook op nat goed?

geen idee het is wel een fraaie opvulling van de woonkamer :lol:

omdat de wegen hier nog al wit zijn van het zout :-? wacht ik nog even mee om ze onder de auto te doen :wink:
wilco

Post by wilco »

omdat de wegen hier nog al wit zijn van het zout wacht ik nog even mee om ze onder de auto te doen

Dat geld voor mij net zo , wanneer is eigenlijk ongeveer de periode dat de zomervelgen er weer onder gaan?
HondArd

Post by HondArd »

wilco wrote:wanneer is eigenlijk ongeveer de periode dat de zomervelgen er weer onder gaan?

Je bedoelt de zomerbanden zeker? Als de temperatuur meer boven dan onder de 7 graden Celcius zit. Daarboven kun je er ook nog goed mee rijden, maar dan slijten ze iets harder en dan heeft het eigenlijk geen voordelen meer ten opzichte van zomerbanden.
wilco

Post by wilco »

Hmmm dat is voorlopig nog lange niet, ik had graag natuurlijk de nieuwe velgen al gemonteerd maar dat zit er nu nog niet in.
Katana

Post by Katana »

Ik ben van Pirelli P7000 naar Bridgestone RE050A gegaan en niets dan lof voor deze Bridgestone banden, zijn zelfs iets stiller.

Voodoo heeft bijna dezelfde RE050 en is er ook content mee dacht ik.

Ze zitten tegenwoordig standaard onder de Enzo....

Image

Voor een leuke prijs kijk op: http://www.sicherbestellen.de/autobanden/start.html

Succes!
wilco

Post by wilco »

Ik heb gisteravond de banden (RE050A XL) flink op temperatuur gejaagt en dus goed het verschil kunnen proeven op de 17" inch sloffen en de OEM velgen .

Ik weet niet hoe hard je kunt gaan met een ITR maar ik verbaaste me gisteren erover , dat ik nog op de weg reed in plaats van er naast, een maat van mij zei; Weet je wel hoe hard je die bocht nam :shock: , waarop ik zei ; Nee , ik was net even te geconcentreerd bezig :o ops: :lol: .

Ik voel nu met deze band veel meer preciezie in de bochten , je voelt precies wat de auto doet , omdat ik de XL versie heb en d wangen dus extra hard zijn , heb ik tot nu toe geen nadelen gevoeld , ik vind zelfs dat het nog wel iets harder kan en daarom kijk ik met schuin ook naar eventuele andere veren om de auto zowel optisch als wegligging mooier te maken.Ik zeg wel dat de bandenwang harder kan maar op een weg waar oude keien liggen is nu niet te rijden , ik vermijd deze weg nu ook al is die weg wel lekker toeristich te rijden :wink:

Dus al met al vol lof!!
JDMTEG

Post by JDMTEG »

wilco wrote:Ik he zelf nu net de Bridgestone RE050A 84W XL besteld, deze wang is wel knetterhard, dus voor comfort moet je het niet doen.

De RE040 blijkt onvoldoende te wezen en de S03 is met bepaalde maten uit productie .

Dan heb je de keuze voor Falken FK451 geloof ik , of de Toyo T1R.

Maar Bridgestone is zowat de enigste banden fabrikant die nog banden met harde wangen levert.

En toch valt het comfort van de RE050A best mee. Heb ze er zelf ook op liggen. Supergrip en weinig rolgeluid. En die bandwangen, ze hebben de banden er met 2 man op de velg moeten leggen. Zo hard.
Katana

Post by Katana »

[quote="wilco"]Ik heb gisteravond de banden (RE050A XL) flink op temperatuur gejaagt en dus goed het verschil kunnen proeven op de 17" inch sloffen en de OEM velgen .

Ik weet niet hoe hard je kunt gaan met een ITR maar ik verbaaste me gisteren erover , dat ik nog op de weg reed in plaats van er naast, een maat van mij zei]

Volgens mij is de XL de "run flat band" kan je gewoon na lekke band doorrijden.
suby555

Post by suby555 »

Nee,XL staat voor extra load!

Stevigere wanden ...(voor laag profiel en/of zwaardere belasting)
Subaru Impreza WRX 2004,BMW M3 e30 1988 en euh...geen Type-R sorry!
Voodoo

Post by Voodoo »

suby555 wrote:Nee,XL staat voor extra load!

Stevigere wanden ...(voor laag profiel en/of zwaardere belasting)

Weer wat geleerd :-)
Locked