nieuwe banden
nieuwe banden
Als ik binnenkort onder mijn CTR de winterbanden weer omwissel voor zomerbanden wil ik gelijk nieuwe banden kopen. Hebben jullie nog een advies voor mij :?:
Zomaar wat leesvoer.
http://hotel.messageboard.nl/3633/viewt ... ridgestone
http://hotel.messageboard.nl/3633/viewt ... ridgestone
http://hotel.messageboard.nl/3633/viewt ... ridgestone
http://hotel.messageboard.nl/3633/viewt ... ridgestone

http://hotel.messageboard.nl/3633/viewt ... ridgestone
http://hotel.messageboard.nl/3633/viewt ... ridgestone
http://hotel.messageboard.nl/3633/viewt ... ridgestone
http://hotel.messageboard.nl/3633/viewt ... ridgestone
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Ik he zelf nu net de Bridgestone RE050A 84W XL besteld, deze wang is wel knetterhard, dus voor comfort moet je het niet doen.
De RE040 blijkt onvoldoende te wezen en de S03 is met bepaalde maten uit productie .
Dan heb je de keuze voor Falken FK451 geloof ik , of de Toyo T1R.
Maar Bridgestone is zowat de enigste banden fabrikant die nog banden met harde wangen levert.
De RE040 blijkt onvoldoende te wezen en de S03 is met bepaalde maten uit productie .
Dan heb je de keuze voor Falken FK451 geloof ik , of de Toyo T1R.
Maar Bridgestone is zowat de enigste banden fabrikant die nog banden met harde wangen levert.
wilco wrote:Maar Bridgestone is zowat de enigste banden fabrikant die nog banden met harde wangen levert.
vorige week zijn er bij mij yokohama advan parada's onder gekomen.
en die hebben ook zekker wel een harde wang.
bij de bandenboer hebben ze zoon machine staan die de band zelf om de velg doet.
maar dat ding hield de velg niet vast. :roll:
uit eindelijk hebben ze hem met twee man sterk die band er om gekregen.
zoon harde wang hadden ze daar nog nooit eerder gehad

Ik had laatst al iets gelezen over yokohama's dat een bepaalde band de wang erg hard had.
Ze lijken erg veel op de RE720, van Bridgestone alleen die bestaat nog in 1 maat 225 breed.
http://www.yokohamatire.com/searchresults.asp?id=uhp
Ze lijken erg veel op de RE720, van Bridgestone alleen die bestaat nog in 1 maat 225 breed.

http://www.yokohamatire.com/searchresults.asp?id=uhp
Wat ik zo kan zien aan het ontwerp van de band is dat hij aan de buitenkant zijn water niet afvoert , die buitenkant band is ontwikkeld om door bochten waar de band gaat wringen bijna zijn volle grip te houden, je ziet daar ook erg weinig profiel om water af te voeren.
Deze band lijkt ontwikkeld te zijn voor prestaties op merendeels droogwegdek.
Tja ieder voordeel heeft een nadeel , zo is het met de één dit en met de ander dat.
Deze band lijkt ontwikkeld te zijn voor prestaties op merendeels droogwegdek.
Tja ieder voordeel heeft een nadeel , zo is het met de één dit en met de ander dat.
wilco wrote:wanneer is eigenlijk ongeveer de periode dat de zomervelgen er weer onder gaan?
Je bedoelt de zomerbanden zeker? Als de temperatuur meer boven dan onder de 7 graden Celcius zit. Daarboven kun je er ook nog goed mee rijden, maar dan slijten ze iets harder en dan heeft het eigenlijk geen voordelen meer ten opzichte van zomerbanden.
Ik ben van Pirelli P7000 naar Bridgestone RE050A gegaan en niets dan lof voor deze Bridgestone banden, zijn zelfs iets stiller.
Voodoo heeft bijna dezelfde RE050 en is er ook content mee dacht ik.
Ze zitten tegenwoordig standaard onder de Enzo....
Voor een leuke prijs kijk op: http://www.sicherbestellen.de/autobanden/start.html
Succes!
Voodoo heeft bijna dezelfde RE050 en is er ook content mee dacht ik.
Ze zitten tegenwoordig standaard onder de Enzo....

Voor een leuke prijs kijk op: http://www.sicherbestellen.de/autobanden/start.html
Succes!
Ik heb gisteravond de banden (RE050A XL) flink op temperatuur gejaagt en dus goed het verschil kunnen proeven op de 17" inch sloffen en de OEM velgen .
Ik weet niet hoe hard je kunt gaan met een ITR maar ik verbaaste me gisteren erover , dat ik nog op de weg reed in plaats van er naast, een maat van mij zei; Weet je wel hoe hard je die bocht nam :shock: , waarop ik zei ; Nee , ik was net even te geconcentreerd bezig
ops: :lol: .
Ik voel nu met deze band veel meer preciezie in de bochten , je voelt precies wat de auto doet , omdat ik de XL versie heb en d wangen dus extra hard zijn , heb ik tot nu toe geen nadelen gevoeld , ik vind zelfs dat het nog wel iets harder kan en daarom kijk ik met schuin ook naar eventuele andere veren om de auto zowel optisch als wegligging mooier te maken.Ik zeg wel dat de bandenwang harder kan maar op een weg waar oude keien liggen is nu niet te rijden , ik vermijd deze weg nu ook al is die weg wel lekker toeristich te rijden :wink:
Dus al met al vol lof!!
Ik weet niet hoe hard je kunt gaan met een ITR maar ik verbaaste me gisteren erover , dat ik nog op de weg reed in plaats van er naast, een maat van mij zei; Weet je wel hoe hard je die bocht nam :shock: , waarop ik zei ; Nee , ik was net even te geconcentreerd bezig

Ik voel nu met deze band veel meer preciezie in de bochten , je voelt precies wat de auto doet , omdat ik de XL versie heb en d wangen dus extra hard zijn , heb ik tot nu toe geen nadelen gevoeld , ik vind zelfs dat het nog wel iets harder kan en daarom kijk ik met schuin ook naar eventuele andere veren om de auto zowel optisch als wegligging mooier te maken.Ik zeg wel dat de bandenwang harder kan maar op een weg waar oude keien liggen is nu niet te rijden , ik vermijd deze weg nu ook al is die weg wel lekker toeristich te rijden :wink:
Dus al met al vol lof!!
wilco wrote:Ik he zelf nu net de Bridgestone RE050A 84W XL besteld, deze wang is wel knetterhard, dus voor comfort moet je het niet doen.
De RE040 blijkt onvoldoende te wezen en de S03 is met bepaalde maten uit productie .
Dan heb je de keuze voor Falken FK451 geloof ik , of de Toyo T1R.
Maar Bridgestone is zowat de enigste banden fabrikant die nog banden met harde wangen levert.
En toch valt het comfort van de RE050A best mee. Heb ze er zelf ook op liggen. Supergrip en weinig rolgeluid. En die bandwangen, ze hebben de banden er met 2 man op de velg moeten leggen. Zo hard.
[quote="wilco"]Ik heb gisteravond de banden (RE050A XL) flink op temperatuur gejaagt en dus goed het verschil kunnen proeven op de 17" inch sloffen en de OEM velgen .
Ik weet niet hoe hard je kunt gaan met een ITR maar ik verbaaste me gisteren erover , dat ik nog op de weg reed in plaats van er naast, een maat van mij zei]
Volgens mij is de XL de "run flat band" kan je gewoon na lekke band doorrijden.
Ik weet niet hoe hard je kunt gaan met een ITR maar ik verbaaste me gisteren erover , dat ik nog op de weg reed in plaats van er naast, een maat van mij zei]
Volgens mij is de XL de "run flat band" kan je gewoon na lekke band doorrijden.