Ik ben eind 99 begonnen met Honda rijden. Daarvoor heb ik eerst een (sl)opel crossa A gehad. een 1.2 die ik heb opgeblazen (eerste auto, geen idee wat autorijden is en zow, met daarbij de superieure duitse opel kwaliteit, is vragen om problemen natuurlijk). Meteen mijn eerste swap gedaan: 1.3 erin gehangen... toen liep ie 170 ipv 155... YEAH!
Maar goed, ik was altijd al gek van de CRX. Prachtbakken.
Dus ik moest en zou een CRX hebben. Alles afgezocht en in principe kon ik als studentje maximaal een roestende 88er betalen. Gelukkig ben ik een verwend kind (enigst kinderen zijn de leukste kinderen!) en mijn vader (die stiekum de CRX ook wel altijd erg mooi heeft gevonden) was bereid wat geld bij te leggen. Uiteindelijk ik wat gevonden bij een handelaar. Die ouwe meegenomen en die vond het maar een afgetrapte bak. Conclusie: "geef de sleutels van dat ding eens"... En zo had ik mijn eerste ervaring met een VTEC. Mijn vader, gestoord als ie is vond dat beetje extra geld geen probleem en Bartje kon nog langer werken om papa af te betalen: Ik reed ee8.
Na 3 jaar en weinig mods (geen geld ervoor he, studentje) helaas een ongeluk gehad in Belgie (H-profiel van 3,5 meter lang, neus van een uitbrekende CRX, dat gaat helaas niet samen) en na verkoop van onderdelen heeft die auto me gelukkig niet veel gekost.
Toen een cheap ee8 gekocht. Goedkoop is duurkoop: dat ding was meer roest dan auto en na een jaar heb ik ook die in onderdelen verkocht.
Toen de derde ee8. Gekocht van Niels (aka ee8) en daarmee heb ik ook weer een jaar gereden. Toen begon de CRX steeds meer en meer een 'petjesbak' te worden en eerlijk is eerlijk: Als je elke week een telefoontje krijgt met de vraag of jij het was die net een van je vrienden probeerde dood te rijden, dankzij leipe inhaalacties, of wat dan ook, dan is de fun er snel vanaf. Dank je wel 18 jarig petje in de buurt met ook een blauwe ee8.
WEG ERMEE...
Dus: EK3 gekocht. Totaal standaard op de radio na en inmiddels aardig wat mods:
Tein Flex
Tein EDFC
Tein Hoodlifts
Rays duranuts
Rota grids
Carbonnen veerpootbruggen
Slotloze handgrepen
Type-R lipjes (OEM Honda)
Mugen achtervleugel
en vast nog wel meer...
En die auto heb ik sinds 1 april.
Maar goed: bloed kruipt waar het niet gaan kan en ik wordt dus steeds agressiever in de auto. Puur omdat dat kreng niet vooruit te branden is. Een 115pk VTEC-E is niks voor mij. Stampen al helemaal niet op de openbare weg met kindertjes en omaatjes overal...
Dus kijken voor een swap en voor betere remmen en wegligging...
Waar kom ik op uit: een totaalprijs die net zo hoog is als de aanschaf van een ITR.
En daarom zit ik dus ook hier! Ik ben aan het kijken voor een ITR. Eerlijk gezegd vind ik die ronde koplampjes afschuwelijk, dus ik ben aan het kijken of ik voor leuk geld een japanse ITR kan importeren. Dat rechts zitten heeft slechts EEN nadeel en dat boeit me niks.
Maar als ik er hier een kan vinden voor een goede prijs, dan kan ik desnoods altijd nog een neusje swappen, mochten de looks belangrijk voor me zijn. In de eerste plaats is de wegligging voor mij het belangrijkste, gecombineerd met bruikbare power en remmen: totaalpackage dus, die de ITR denk ik wel heeft voor me.
meer weten? vragen stellen
