baRt, maffe brabo met nog maffere ideeen

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Locked
baRt

baRt, maffe brabo met nog maffere ideeen

Post by baRt »

Okee, ik ben al jaren bekend in de Nederlandse Honda scene. De mensen die me kennen weten ook dat als ik er bij ben, dat er dan ook leven in de brouwerij is...

Ik ben eind 99 begonnen met Honda rijden. Daarvoor heb ik eerst een (sl)opel crossa A gehad. een 1.2 die ik heb opgeblazen (eerste auto, geen idee wat autorijden is en zow, met daarbij de superieure duitse opel kwaliteit, is vragen om problemen natuurlijk). Meteen mijn eerste swap gedaan: 1.3 erin gehangen... toen liep ie 170 ipv 155... YEAH!

Maar goed, ik was altijd al gek van de CRX. Prachtbakken.
Dus ik moest en zou een CRX hebben. Alles afgezocht en in principe kon ik als studentje maximaal een roestende 88er betalen. Gelukkig ben ik een verwend kind (enigst kinderen zijn de leukste kinderen!) en mijn vader (die stiekum de CRX ook wel altijd erg mooi heeft gevonden) was bereid wat geld bij te leggen. Uiteindelijk ik wat gevonden bij een handelaar. Die ouwe meegenomen en die vond het maar een afgetrapte bak. Conclusie: "geef de sleutels van dat ding eens"... En zo had ik mijn eerste ervaring met een VTEC. Mijn vader, gestoord als ie is vond dat beetje extra geld geen probleem en Bartje kon nog langer werken om papa af te betalen: Ik reed ee8.

Na 3 jaar en weinig mods (geen geld ervoor he, studentje) helaas een ongeluk gehad in Belgie (H-profiel van 3,5 meter lang, neus van een uitbrekende CRX, dat gaat helaas niet samen) en na verkoop van onderdelen heeft die auto me gelukkig niet veel gekost.

Toen een cheap ee8 gekocht. Goedkoop is duurkoop: dat ding was meer roest dan auto en na een jaar heb ik ook die in onderdelen verkocht.

Toen de derde ee8. Gekocht van Niels (aka ee8) en daarmee heb ik ook weer een jaar gereden. Toen begon de CRX steeds meer en meer een 'petjesbak' te worden en eerlijk is eerlijk: Als je elke week een telefoontje krijgt met de vraag of jij het was die net een van je vrienden probeerde dood te rijden, dankzij leipe inhaalacties, of wat dan ook, dan is de fun er snel vanaf. Dank je wel 18 jarig petje in de buurt met ook een blauwe ee8.

WEG ERMEE...

Dus: EK3 gekocht. Totaal standaard op de radio na en inmiddels aardig wat mods:
Tein Flex
Tein EDFC
Tein Hoodlifts
Rays duranuts
Rota grids
Carbonnen veerpootbruggen
Slotloze handgrepen
Type-R lipjes (OEM Honda)
Mugen achtervleugel
en vast nog wel meer...

En die auto heb ik sinds 1 april.
Maar goed: bloed kruipt waar het niet gaan kan en ik wordt dus steeds agressiever in de auto. Puur omdat dat kreng niet vooruit te branden is. Een 115pk VTEC-E is niks voor mij. Stampen al helemaal niet op de openbare weg met kindertjes en omaatjes overal...
Dus kijken voor een swap en voor betere remmen en wegligging...
Waar kom ik op uit: een totaalprijs die net zo hoog is als de aanschaf van een ITR.

En daarom zit ik dus ook hier! Ik ben aan het kijken voor een ITR. Eerlijk gezegd vind ik die ronde koplampjes afschuwelijk, dus ik ben aan het kijken of ik voor leuk geld een japanse ITR kan importeren. Dat rechts zitten heeft slechts EEN nadeel en dat boeit me niks.
Maar als ik er hier een kan vinden voor een goede prijs, dan kan ik desnoods altijd nog een neusje swappen, mochten de looks belangrijk voor me zijn. In de eerste plaats is de wegligging voor mij het belangrijkste, gecombineerd met bruikbare power en remmen: totaalpackage dus, die de ITR denk ik wel heeft voor me.

meer weten? vragen stellen :p
baRt

Post by baRt »

ow ja... ik kan best goed zemelen... vandaar de belachelijk lange lap tekst
HONDA

Post by HONDA »

Welkom Bart!
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
slydawg

Post by slydawg »

Welkom!
DC2

Post by DC2 »

Welkom hier!
WinFreak

Post by WinFreak »

Hoi :)
Image
Voodoo

Post by Voodoo »

Welkom, wat een tekst man :D
mr. X

Post by mr. X »

idd welkom.. je zou kunnen kijken naar die itr die in het tekoop aangeboden gedeelte staat (die zwarte op marktplaats voor 10k) en dan de jdm look ergens bestellen/halen a 3k als ik me niet vergis
géén ronde koplampen, wél de power, wél de wegligging perfect voor niet veel geld (?)
baRt

Post by baRt »

@X: weet ik ;)
BugsM

Post by BugsM »

willkommen... 8)
rob010

Post by rob010 »

Heej... Luijkgestel Underground ook hier :lol:

:lol:
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Hee, Bart mans ook hier? Welkom man!
itr-1895

Post by itr-1895 »

welkom hier

mooie mods heb je daar.
heb je ook wat foto's van je auto
eteuben

Post by eteuben »

b16a1 wrote:ow ja... ik kan best goed zemelen... vandaar de belachelijk lange lap tekst

Welkom op dit serieuze forum!

En die lange lap tekst heb ik liever dan 2 zinnen, waarin sommige zich voorstellen op forums. Nu heb je direct een verhaal bij een persoon! :wink:
VTECRob

Post by VTECRob »

Heej Bart, welkom hier...
Suc6 met de eventuele speurtocht.... :wink:
Tom

Post by Tom »

Welkom Bart :D ! Hopen dat je snel een geschikte ITR vind...
Katana

Post by Katana »

Welkom Bart, succes met je ITR project :mrgreen:

Ook lekker kort van stof! :zwaaien:
wilco

Post by wilco »

Welkom hier!!
baRt

Post by baRt »

Type-S-Boy

Post by Type-S-Boy »

Mooie wagen gave velgen :D