Pipercross Induction kit
Pipercross Induction kit
Is er misschien iemand die ervaring heeft met een Pipercross Viper Induction kit?
http://www.pipercross.net/viper_product.asp
http://www.pipercross.net/viper_product.asp
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Op de website van pipercross staan anders wel aardig positieve uitdraaien.
http://www.pipercross.net/downloads_test_results.asp
http://www.pipercross.net/downloads_test_results.asp
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Frank, al iets gezien van de pipercross zoals van op mijn ITR?
http://www.pipercross.net/inductionkit_ ... 1&model=46
http://www.pipercross.net/inductionkit_ ... 1&model=46
CW ITR 01034
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Niet specifiek van Pipercross maar dit soort "short ram" systemen hebben het grote nadeel dat je warme lucht je motor inzuigt en dat is vernietigend voor vermogen.
Zelf heb ik een keer perfect kunnen zien wat het scheelt om warme of koude lucht aan te zuigen.
10pk over de hele lijn scheelde het.
Niet goed dus.
Tenzij je natuurlijk dat ding helemaal afschermd van hete lucht maar dat is bijna niet te doen.
Zelf heb ik een keer perfect kunnen zien wat het scheelt om warme of koude lucht aan te zuigen.
10pk over de hele lijn scheelde het.
Niet goed dus.
Tenzij je natuurlijk dat ding helemaal afschermd van hete lucht maar dat is bijna niet te doen.
Misschien moet ik eerst nog iets uitleggen!! Ik heb nu een CAI op mijn ITR zitten en het originele spul heb ik niet bij de auto. Ik gebruik mijn auto dagelijks (woon werk verkeer). Dit even ter info. Ik was laatst bij de honda dealer en daar vertelde een monteur mij dat het misschien verstandig was om de CAI eraf te halen. Er was een keer een jongen met een Crx bij hem gekomen die ook een CAI had die door een dikke waterplas was gereden. Doordat hij door die waterplas heen was gereden heeft de CAI allemaal water aangezogen :cry: , en dat was niet echt bevordelijk voor het blok. IK heb zelf ook een keer gekeken na een regenachtige dag en toen was de CAI wel erg vochtig. En je kan het beter voorkomen dan genezen zeggen ze dan wel :!:
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Je moet idd een mega plas hebben om on de problemen te komen.
1 keer heb ik een kapotte motor gezien door water maar die was de sloot ingereden.
Het kan idd gebeuren door een grote plas, maar de kans is echt heel klein.
Als je veel door slecht weer rijd met een cai moet je er wel zeker rekening mee houden dat hij vaker schoongemaakt moet worden.
1 keer heb ik een kapotte motor gezien door water maar die was de sloot ingereden.
Het kan idd gebeuren door een grote plas, maar de kans is echt heel klein.
Als je veel door slecht weer rijd met een cai moet je er wel zeker rekening mee houden dat hij vaker schoongemaakt moet worden.
-
- Posts: 404
- Joined: Mon Mar 01, 2004 9:23 pm
- Contact:
ITR1689 wrote:Mau il-Vec wrote:Ik hou lekker de orginele box, kost allemaal een hoop geld en er is zo weinig mee te winnen. :wink:
Yep, heel veel mensen denken dat je veel kan winnen met een aftermarket inlaat.
Het heeft alleen zin als je inlaat echt de bottleneck is.
Ach Ken, het houdt de mensen bezig :-)
ITR1689 wrote:Mau il-Vec wrote:Ik hou lekker de orginele box, kost allemaal een hoop geld en er is zo weinig mee te winnen. :wink:
Yep, heel veel mensen denken dat je veel kan winnen met een aftermarket inlaat.
Het heeft alleen zin als je inlaat echt de bottleneck is.
Ik heb ook een itr airbox gehad op mijn ek4. De rubberen slang zelf is al veel dikker dan die voor de b16. Tevens heeft frank dacht ik op de dyno al laten zien dat een goede cai maar iets meer levert dan de itr-box.
Alleen ik heb het gevoel dat de aem v2 het beter doet op mijn b16 dan de itr box...
En het juiste gevoel is toch waar alles omdraait niet... :wink: