Pipercross Induction kit

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
ITR 1610
Posts: 15
Joined: Wed Jun 29, 2005 8:04 am

Pipercross Induction kit

Post by ITR 1610 »

Is er misschien iemand die ervaring heeft met een Pipercross Viper Induction kit?
http://www.pipercross.net/viper_product.asp
Filip
Posts: 180
Joined: Tue Apr 12, 2005 4:30 pm

Post by Filip »

Ik heb de open-air luchtfilter van Pipercross maar met de induction kit heb ik nog geen ervaring
CW ITR 01034
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Wat zijn de kosten van dit zoiets?Ik bedoel als de ksoten zowat net zo hoog zijn als de Injen of AEM CAI dan zou ik 1 van die 2 nemen.

Ik heb zelf namelijk de AEM V2 en ben daar zeer tevreden over.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Die pipercross werkt niet....

Niet doen dus. Ik heb het resultaat gezien op een rollenbank!. Niet goed..
ITR 1610
Posts: 15
Joined: Wed Jun 29, 2005 8:04 am

Post by ITR 1610 »

Op de website van pipercross staan anders wel aardig positieve uitdraaien.

http://www.pipercross.net/downloads_test_results.asp
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Ik heb het6 op een Honda gezien, die staat er op de site niet bij.

De box van de ITR is al heel erg goed, die verbeter je niet zo maar met een ribbelslang en een te smal filter.
Filip
Posts: 180
Joined: Tue Apr 12, 2005 4:30 pm

Post by Filip »

Frank, al iets gezien van de pipercross zoals van op mijn ITR?

http://www.pipercross.net/inductionkit_ ... 1&model=46
CW ITR 01034
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Niet specifiek van Pipercross maar dit soort "short ram" systemen hebben het grote nadeel dat je warme lucht je motor inzuigt en dat is vernietigend voor vermogen.
Zelf heb ik een keer perfect kunnen zien wat het scheelt om warme of koude lucht aan te zuigen.
10pk over de hele lijn scheelde het.
Niet goed dus.
Tenzij je natuurlijk dat ding helemaal afschermd van hete lucht maar dat is bijna niet te doen.
DC2
Posts: 1088
Joined: Fri Sep 26, 2003 3:43 pm

Post by DC2 »

Gaskleppie wrote:De box van de ITR is al heel erg goed, die verbeter je niet zo maar met een ribbelslang en een te smal filter.


Is een carbon airbox zoals DBM ze levert een goede vervanging/verbetering tov de itr box?
Filip
Posts: 180
Joined: Tue Apr 12, 2005 4:30 pm

Post by Filip »

Thanks Frank, toch maar weer de origenele airbox terug monteren. Eventueel met een andere filiter?
CW ITR 01034
ITR 1610
Posts: 15
Joined: Wed Jun 29, 2005 8:04 am

Post by ITR 1610 »

Misschien moet ik eerst nog iets uitleggen!! Ik heb nu een CAI op mijn ITR zitten en het originele spul heb ik niet bij de auto. Ik gebruik mijn auto dagelijks (woon werk verkeer). Dit even ter info. Ik was laatst bij de honda dealer en daar vertelde een monteur mij dat het misschien verstandig was om de CAI eraf te halen. Er was een keer een jongen met een Crx bij hem gekomen die ook een CAI had die door een dikke waterplas was gereden. Doordat hij door die waterplas heen was gereden heeft de CAI allemaal water aangezogen :cry: , en dat was niet echt bevordelijk voor het blok. IK heb zelf ook een keer gekeken na een regenachtige dag en toen was de CAI wel erg vochtig. En je kan het beter voorkomen dan genezen zeggen ze dan wel :!:
BugsM
Posts: 649
Joined: Mon Feb 14, 2005 12:32 pm

Post by BugsM »

waterplas of een vijver?

In theorie zou het kunnen maar dan moet je door een plas heen rijden die 50cm diep is....

De olie in het filter is ook waterafstotend lijkt me, dus gewoon met een cai je filter wat vaker schoonmaken en inolien...

ohja hydrolock noemen ze dat verschijnsel toch....
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Je moet idd een mega plas hebben om on de problemen te komen.
1 keer heb ik een kapotte motor gezien door water maar die was de sloot ingereden.

Het kan idd gebeuren door een grote plas, maar de kans is echt heel klein.

Als je veel door slecht weer rijd met een cai moet je er wel zeker rekening mee houden dat hij vaker schoongemaakt moet worden.
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

CAI sucks (letterlijk). :D
Mau il-Vec
Posts: 404
Joined: Mon Mar 01, 2004 9:23 pm
Contact:

Post by Mau il-Vec »

Ik hou lekker de orginele box, kost allemaal een hoop geld en er is zo weinig mee te winnen. :wink:
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

Mau il-Vec wrote:Ik hou lekker de orginele box, kost allemaal een hoop geld en er is zo weinig mee te winnen. :wink:

Yep, heel veel mensen denken dat je veel kan winnen met een aftermarket inlaat.
Het heeft alleen zin als je inlaat echt de bottleneck is.
User avatar
Voodoo
Posts: 2145
Joined: Mon Jul 12, 2004 10:33 pm

Post by Voodoo »

ITR1689 wrote:
Mau il-Vec wrote:Ik hou lekker de orginele box, kost allemaal een hoop geld en er is zo weinig mee te winnen. :wink:

Yep, heel veel mensen denken dat je veel kan winnen met een aftermarket inlaat.
Het heeft alleen zin als je inlaat echt de bottleneck is.


Ach Ken, het houdt de mensen bezig :-)
Nyther
Posts: 698
Joined: Wed Nov 12, 2003 5:09 pm

Post by Nyther »

Zo'n flexibelle ribbel-slang lijkt me ook niet echt bevorderlijk voor de airflow van zon pipercross ding....
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Het ging mij ook niet om er vermogen mee te winnen maar wel om het extra harde geluid wat er afkomt.

Het is voor mij een pure hobbyauto en komt dus niet vaak de weg op maar als die de weg op gaat moet ik hem wel horen en dat doe je met de standaard box veel minder.
BugsM
Posts: 649
Joined: Mon Feb 14, 2005 12:32 pm

Post by BugsM »

ITR1689 wrote:
Mau il-Vec wrote:Ik hou lekker de orginele box, kost allemaal een hoop geld en er is zo weinig mee te winnen. :wink:

Yep, heel veel mensen denken dat je veel kan winnen met een aftermarket inlaat.
Het heeft alleen zin als je inlaat echt de bottleneck is.


Ik heb ook een itr airbox gehad op mijn ek4. De rubberen slang zelf is al veel dikker dan die voor de b16. Tevens heeft frank dacht ik op de dyno al laten zien dat een goede cai maar iets meer levert dan de itr-box.
Alleen ik heb het gevoel dat de aem v2 het beter doet op mijn b16 dan de itr box...

En het juiste gevoel is toch waar alles omdraait niet... :wink:
Locked