En nog nog niet krom he'!!
Wel voelde ik bij hard remmen die scheur door het pedaal heen. Deze schijven zijn orgineel en nog nooit vervangen. Nu, 100.000 km verder met een stuk of 10 circuit of ring dagen verder zijn ze echt op.
Let ook eens op de ontelbare kleinere scheurtjes rondom in de schijf. Ook het kleurverschil is niet helemaal normaal.
Bizar dat ze het zo goed uit bleven houden al die tijd. Nu weer lekker een setje standaard schijven gemonteerd. Die had ik ooit eens gekregen van Razor. Honda standaard dus Superspul!
Bij mij was vorige week de remklauw rechts achter blijven hangen en alhoewel mijn velg gloeiend heet was geworden, is de remschijf perfect recht gebleven.
Wat zou nou de ideale combinatie wezen voor een ITR met standaard klauwen?
*Originele schijven + originele blokken
*Originele schijven + Ferodo blokken
*Originele schijven + Hawk blokken
*Aftermarket shcijven +Ferodo/Hwak blokken
zoals Brembo/Stoptech/etc...
Ik weet wel dat de Hawk meer bite heeft als de Ferodo blokken maar ze geven veel meer remstof dan de Ferodo's.
Want je kunt wel extreem goed blokken nemen maar de vreten je schijf op als of het niks is.
Ik ben zeer goed te spreken over de Ferodo DS 2500. Daar rij ik nu overal mee, dus ook op het circuit. Daar heb ik wel extra koelslangen richting m'n remmen om ze koeler te houden maar de setup is het zelfde.
En die is eigenlijk heel simpel! Gewone standaard schijven en Ferodo DS 2500 blokken, niks meer.
Remvloeistof wil ik ook gaan vervangen maar dat is dan ook nog nooit gedaan. De schijven zijn nu presies 100.000km oud!
Klopt is ook een goede combi, voordeel is dat de schijven van stoptech niet zo snel wegslijten met harde blokken(Ferodo/Hawk) als de standaard schijven
idd,
maarja, elk goed remblok geeft een hoop stof.
Zou er geen stof afkomen slijten ze niet en dan wekken ze veel te veel hitte op wat weer je schijven sloopt.
Kijk maar naar die greenstuf blokken van een tijdje geleden. Die hadden minder stof, maar ze stookten wel je schijven krom.
Bij normaal gebruik zullen de standaard blokken natuurlijk goed genoeg zijn.
Maar als je tijdens een dagje uit even lekker gaat trappen in bv de ijfel of de ardennen zal je zien dat je dan te kort komt.
Dus tja, heb je meer nodig?
Zowiezo rijden er hele massa's mensen rond met upgrades die ze helemaal niet nodig hebben of nuttig gebruiken.