Toch de remschijven maar eens vervangen.....

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Toch de remschijven maar eens vervangen.....

Post by Gaskleppie »

Image

Image

En nog nog niet krom he'!!
Wel voelde ik bij hard remmen die scheur door het pedaal heen. Deze schijven zijn orgineel en nog nooit vervangen. Nu, 100.000 km verder met een stuk of 10 circuit of ring dagen verder zijn ze echt op.

Let ook eens op de ontelbare kleinere scheurtjes rondom in de schijf. Ook het kleurverschil is niet helemaal normaal.

Bizar dat ze het zo goed uit bleven houden al die tijd. Nu weer lekker een setje standaard schijven gemonteerd. Die had ik ooit eens gekregen van Razor. Honda standaard dus Superspul!
Filip
Posts: 180
Joined: Tue Apr 12, 2005 4:30 pm

Post by Filip »

Bij mij was vorige week de remklauw rechts achter blijven hangen en alhoewel mijn velg gloeiend heet was geworden, is de remschijf perfect recht gebleven.
CW ITR 01034
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Ziektekostenverzekering rond? :D
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Wat zou nou de ideale combinatie wezen voor een ITR met standaard klauwen?

*Originele schijven + originele blokken
*Originele schijven + Ferodo blokken
*Originele schijven + Hawk blokken
*Aftermarket shcijven +Ferodo/Hwak blokken
zoals Brembo/Stoptech/etc...
Ik weet wel dat de Hawk meer bite heeft als de Ferodo blokken maar ze geven veel meer remstof dan de Ferodo's.
Want je kunt wel extreem goed blokken nemen maar de vreten je schijf op als of het niks is.

Iemand tips?
eteuben
Posts: 1781
Joined: Tue Jun 21, 2005 8:57 pm
Contact:

Post by eteuben »

Ze zijn nu echt gevaarlijk geworden. Ben blij dat je ze nu toch vervangt. Maar ze hebben et wel lang uitgehouden dan...
stannyitr
Posts: 116
Joined: Sun Jun 27, 2004 1:47 pm

Post by stannyitr »

Heb vorige bij mijn remschijven hetzelfde ontdekt ,ook tijd om te vervangen dus ook maar effe men nieuwe ferodo remblokken :wink:
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Ik ben zeer goed te spreken over de Ferodo DS 2500. Daar rij ik nu overal mee, dus ook op het circuit. Daar heb ik wel extra koelslangen richting m'n remmen om ze koeler te houden maar de setup is het zelfde.
En die is eigenlijk heel simpel! Gewone standaard schijven en Ferodo DS 2500 blokken, niks meer.
Remvloeistof wil ik ook gaan vervangen maar dat is dan ook nog nooit gedaan. De schijven zijn nu presies 100.000km oud!
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Mr.V-tec

Ik heb ooit op mijn CRX V-tec AP schijven gehad met Frerrodo blokken.

Op de het cirquit reden ze top! Werden alleen groen..

Op de openbare weg werd ik alleen gek van het piepende geluid bij normaal remmen.

Heb je dit niet?

Grz
Nyther
Posts: 698
Joined: Wed Nov 12, 2003 5:09 pm

Post by Nyther »

Ik rij met standaard schijven en DS 2500 blokken en Dot 5.1 remolie, werkt goed, alleen piepen die blokjes wel eens bij lichtjes remmen tot stilstand
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

@gaskleppie: Dan moeten ze bij de afgelopen APK op het oog nog puntgaaf zijn geweest want ik denk dat dit afkeur zou betekenen.
DC2
Posts: 1088
Joined: Fri Sep 26, 2003 3:43 pm

Post by DC2 »

Ik heb goede verhalen gehoord over Stoptech schijven icm Hawk blokken.
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Klopt is ook een goede combi, voordeel is dat de schijven van stoptech niet zo snel wegslijten met harde blokken(Ferodo/Hawk) als de standaard schijven
Mau il-Vec
Posts: 404
Joined: Mon Mar 01, 2004 9:23 pm
Contact:

Post by Mau il-Vec »

ik rijd ook met standaard schijven + Ferodo ds2500 :wink:
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

Honda schijven zijn zeker goed. Als je weet wat ze kosten bij de dealer dan snap je het ook wel.....
DC2
Posts: 1088
Joined: Fri Sep 26, 2003 3:43 pm

Post by DC2 »

Gaskleppie wrote:Ik ben zeer goed te spreken over de Ferodo DS 2500.


Hoe is de remstofproductie van deze blokken icm witte velgen?
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

typeR2004 wrote:Hoe is de remstofproductie van deze blokken icm witte velgen?

Hahaha. Dat betekent elke week velgen wassen....
Met zwarte velgen is het ideaal..... :D
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

idd,
maarja, elk goed remblok geeft een hoop stof.
Zou er geen stof afkomen slijten ze niet en dan wekken ze veel te veel hitte op wat weer je schijven sloopt.

Kijk maar naar die greenstuf blokken van een tijdje geleden. Die hadden minder stof, maar ze stookten wel je schijven krom.

Nou, dan was ik wel een keertje meer.
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Zijn OEM blokken dan zoveel minder? Die stoffen niet noemenswaardig en de schijven blijven ook heel.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Ik denk dat de bovenstaande blokken (Ferodo/Hawk) kwalitatief toch beter zijn, veel meer bite zeg maar.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Bij normaal gebruik zullen de standaard blokken natuurlijk goed genoeg zijn.
Maar als je tijdens een dagje uit even lekker gaat trappen in bv de ijfel of de ardennen zal je zien dat je dan te kort komt.

Dus tja, heb je meer nodig?
Zowiezo rijden er hele massa's mensen rond met upgrades die ze helemaal niet nodig hebben of nuttig gebruiken.
Locked