Aarden van de kop/kleppendeksel

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
DC2
Posts: 1088
Joined: Fri Sep 26, 2003 3:43 pm

Post by DC2 »

Bij mij zit ie net als bij Maurice.
crx303
Posts: 221
Joined: Sun Jan 16, 2005 11:59 am
Contact:

Post by crx303 »

Sinds m'n swap heb ik het net zoals Winfreak en nu heb ik zo'n irritante piep uit m'n versterker. Was er net vanaf na veel geklooi. Accu is ook naar achteren verplaatst.

Zou dit draadje daar dan wat mee te maken hebben? Lees vaak dat zo'n piep van je ontsteking kan komen namelijk....

Toch eens omzetten :)
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

crx303 wrote:Sinds m'n swap heb ik het net zoals Winfreak en nu heb ik zo'n irritante piep uit m'n versterker. Was er net vanaf na veel geklooi. Accu is ook naar achteren verplaatst.

Zou dit draadje daar dan wat mee te maken hebben? Lees vaak dat zo'n piep van je ontsteking kan komen namelijk....


Het kan, maar het kan ook komen door aardlussen. Je moet zowieso een filter plaatsen bij de +12V van de versterker.
BugsM
Posts: 649
Joined: Mon Feb 14, 2005 12:32 pm

Post by BugsM »

Zo ff uit het stof halen...

ITR1689 wrote:
WinFreak wrote:Als jij alleen die stud pakt, aard je je deksel dus niet he...

Ja, weet ik, de kop vind ik dus belangrijker dat die geaard is, want er zit een koppakking tussen kop en blok. Kleppendeksel hoef je niet te aarden, want daar zitten geen elec. apparaten aan vast. Mag wel, maar hoeft niet.


Snap niet wat de koppakking er mee te maken heeft? Wat te denken van de kopbouten? En de intakemani welk weer met grote steun weer aan onderblokvast zit. En zo kan je wel doorgaan...
De cilinderkop is echt wel goed geaard, ook zonder die massakabel...

Zelf denk ik ook dat die massakabel te maken heeft met de bougiekabels. Mochten die lekken en je raakt het kleppendeksel, dat niet de stroom door jouw heen gaat....

Maar ik kan het ook volledig mis hebben....
BugsM
Posts: 649
Joined: Mon Feb 14, 2005 12:32 pm

Post by BugsM »

ITR1689 wrote:
VTECCIE wrote:De foto die Frank gebruikt is van mijn wagen. De wagen was zo standaard als het maar zijn kan (inclusief Type-R spatlappen) dus ik denk dat de kabel bij Ken verplaatst is.


En bij anderen, Maurice, Ali etc.? Bij Honda-Tech zitten ze allemaal op de stud net als bij mij. Die gat aan de rechterkant is voor de JDM gaskabel bracket, zie foto:

Image[/img]


hmm dat met dat steuntje voor de gaskabel klopt inderdaad....

Ik heb de orignele itr folder bekeken, maar daarop kan ik het niet zien... :(
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

waarom dan niet op beide punten zoals op deze foto?
[img]http://img427.imageshack.us/img427/8011/tccciviccoup0rn.png[\img]
WinFreak
Posts: 196
Joined: Fri Jan 14, 2005 3:49 pm

Post by WinFreak »

BugsM wrote:Zelf denk ik ook dat die massakabel te maken heeft met de bougiekabels. Mochten die lekken en je raakt het kleppendeksel, dat niet de stroom door jouw heen gaat....

Maar ik kan het ook volledig mis hebben....



Dat is wat ik ook altijd dacht eigelijk...
Image
BugsM
Posts: 649
Joined: Mon Feb 14, 2005 12:32 pm

Post by BugsM »

mr. X wrote:waarom dan niet op beide punten zoals op deze foto?
[img]http://img427.imageshack.us/img427/8011/tccciviccoup0rn.png[\img]


Misschien omdat zon een gaskabelpootje wel erg "JDM" is he :D ....
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

maar bij mij zat daar std nix?
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

mr. X wrote:maar bij mij zat daar std nix?

Gaskabelbeugel zit alleen bij RHD ITR's zoals JDM en UK versies. Ze hebben hele lange gaskabels, helemaal over de kleppendeksel heen.
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

mr. X wrote:waarom dan niet op beide punten zoals op deze foto?
[img]http://img427.imageshack.us/img427/8011/tccciviccoup0rn.png[\img]

Natuurlijk mag dat....
Locked