Aarden van de kop/kleppendeksel
Sinds m'n swap heb ik het net zoals Winfreak en nu heb ik zo'n irritante piep uit m'n versterker. Was er net vanaf na veel geklooi. Accu is ook naar achteren verplaatst.
Zou dit draadje daar dan wat mee te maken hebben? Lees vaak dat zo'n piep van je ontsteking kan komen namelijk....
Toch eens omzetten
Zou dit draadje daar dan wat mee te maken hebben? Lees vaak dat zo'n piep van je ontsteking kan komen namelijk....
Toch eens omzetten

crx303 wrote:Sinds m'n swap heb ik het net zoals Winfreak en nu heb ik zo'n irritante piep uit m'n versterker. Was er net vanaf na veel geklooi. Accu is ook naar achteren verplaatst.
Het kan, maar het kan ook komen door aardlussen. Je moet zowieso een filter plaatsen bij de +12V van de versterker.
Zo ff uit het stof halen...
Snap niet wat de koppakking er mee te maken heeft? Wat te denken van de kopbouten? En de intakemani welk weer met grote steun weer aan onderblokvast zit. En zo kan je wel doorgaan...
De cilinderkop is echt wel goed geaard, ook zonder die massakabel...
Zelf denk ik ook dat die massakabel te maken heeft met de bougiekabels. Mochten die lekken en je raakt het kleppendeksel, dat niet de stroom door jouw heen gaat....
Maar ik kan het ook volledig mis hebben....
ITR1689 wrote:WinFreak wrote:Als jij alleen die stud pakt, aard je je deksel dus niet he...
Ja, weet ik, de kop vind ik dus belangrijker dat die geaard is, want er zit een koppakking tussen kop en blok. Kleppendeksel hoef je niet te aarden, want daar zitten geen elec. apparaten aan vast. Mag wel, maar hoeft niet.
Snap niet wat de koppakking er mee te maken heeft? Wat te denken van de kopbouten? En de intakemani welk weer met grote steun weer aan onderblokvast zit. En zo kan je wel doorgaan...
De cilinderkop is echt wel goed geaard, ook zonder die massakabel...
Zelf denk ik ook dat die massakabel te maken heeft met de bougiekabels. Mochten die lekken en je raakt het kleppendeksel, dat niet de stroom door jouw heen gaat....
Maar ik kan het ook volledig mis hebben....
ITR1689 wrote:VTECCIE wrote:De foto die Frank gebruikt is van mijn wagen. De wagen was zo standaard als het maar zijn kan (inclusief Type-R spatlappen) dus ik denk dat de kabel bij Ken verplaatst is.
En bij anderen, Maurice, Ali etc.? Bij Honda-Tech zitten ze allemaal op de stud net als bij mij. Die gat aan de rechterkant is voor de JDM gaskabel bracket, zie foto:[/img]
hmm dat met dat steuntje voor de gaskabel klopt inderdaad....
Ik heb de orignele itr folder bekeken, maar daarop kan ik het niet zien...