Wilco ITR #1150

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Locked
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Wilco ITR #1150

Post by wilco »

Ik zal me ook even voorstellen ,mijn naam is Wilco ben 27 jaar .
Ik heb hiervoor 4 Corolla's gehad,waarvan de laatste op dit moment wordt ingeruild,die laatste was aardig verbouwt en hij was gechipt in België,op een gegeven moment had ik 2 Corolla's waarvan 1 van 1985 een zogenoemde GT Twincam AE-82 (specs; 125PK ,max. TPM 7800),deze hoogtoerige motor is destijds toen gereviseerd ,maar hoe moest helaas weg omdat de bodem op de hoeken rot was.
Daarna heb ik een Subaru Impreza GT Turbo gereden waar ik motorisch aardig veranderd had , ik zat op 291 PK en 400NM koppel.
Tja verder ben ik woonachtig op de Veluwe en ben getrouwd en heb een dochter.

Ik ben werkzaam in het electriciteitsnet en werk bij Eneco ,mijn werk bestaat uit Laagspannings (400 V) en het Hoogspanninggebeuren (10.000 V)

Hieronder de gegevens van mijn Honda Integra Type R die is aangekocht bij 76.800KM.

If VTEC kicks...... that goes very fast!!

VTEC が蹴れば……それは非常に速く行く!!

Honda Integra Type R #1150 >1998

Exterieur:

-Mugen Genuine Gen I Rear Spoiler
-OEM JDM Amber Turn Signal Lights
-Full Body NH-0 Respray + all OEM parts replaced for NEW OEM parts
-Rear wiper removed
-Rear washer squirter removed
-Rear antenna removed
-New OEM Front window

Interieur:

-OEM Integra Type R floormats
-OEM Rear Type R strutbar
-OEM JDM shiftboot Type R
-OEM Integra Type R sport pedals
-OEM JDM tags
-Vision Technica Sport , lowering seatrails 50mm
-Sparco Ring "Suede" Steering Wheel
-OMP Adjustable Steering Wheel Spacer
-Momo EG Civic Hub
-Kevlar JDM Airbag Blockoff Tray
-Defi-Link VSD X
-Defi-Link Control Unit II (Version 2.0)
-Ultralite Oil Sandwich Plate

Engine:

-Spoon Magnetic Drain Bolt Set
-Spoon High Tension Plug Wires
-Spoon Heat Barrier Tape
-Spoon Kevlar Plug cover
-Mugen Gen II Intake System
-Mugen Radiator Cap
-Mugen Oil cap
-Mugen Reserve Tank Covers
-Mugen Thermostat (Trackday use)
-Mugen Fanswitch (Trackday use)
-Mugen Twinloop backbox (costum re-build by EPS)
-Buddy Club Racing Spec III B-pipe (costum re-build by EPS)
-Moroso 20910 race oil pan (5,2ltrs oil capacity)
-KMS-fab crankcase ventilation system (costum re-build , for the 2nd time)
-Hondata Heatshield
-Energy Suspension PU motor inserts
-OEM JDM Honda Valve Cover
-NGK BKR7EIX-11 sparkplugs
-Omni Power 2.5"Inch de-cat
-D1 Ground Wire Kit
-B&M Adjustable Fuel pressure regulator + Gauge
-Battery removed and replaced to the back for a --> Odyssey PC680


Brakes:

-Frontside;
*AP Dixcel FCR slotted disc
*AP Dixcel Type Z pads
-Backside;
*AP Dixcel SD slotted disc
*AP Dixcel Type Z pads
-Goodbridge braided hoselines
-Motul RBF600 SuperDOT 4 brakefluid
-Velocityshop Brake Master Cylinder Brace


Wheels & Suspension :

-Spoon Progressive Springs >F 6,5 kg/mm & B 5,5 kg/mm
-Benen "Tripod" Front Tower Bar
-OEM Honda JDM spec 16" wheels
-Works Valve Cap
-Whole underbody treated with Tectyl/Bitum
-OEM Honda Enkei wheels + ADVAN A048R (Trackday use)

Transmission:

-TCC Lightweight Flywheel 4,3KG


Image



Image



Image



Image



Image



Image



Image



Image



Image



Image



Image



Image



OEM Enkei with Advan A048;

Image


Image


Image


Image


Image


Image


Image


Image
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

PS ;

*De pimp windows zijn eraf

*En de zijskirts ook die zijn Te Koop!

*En de velgen (OZ superleggera , Te Koop!) maken plaats voor iets anders , iets met een Gun-metal kleur of met zwart.


Maar ik zoek wel 1 Vredestein Guigiaro Sportrac in de maat 195/55 R15 , mag gebruikt zijn of wat dan ook .
Het is voor tijdelijk want ik wil de originele velgen weer monteren maar kwam er achter dat er een andere maat band bij zat (195/65/15).

En anders ; 2 banden in de maat 195/55 R15 mag van Vredestein wezen of een ander merk , mag ook gebruikt zijn, het liefst met velgbeschermingsrand.
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Nogmaals welkom... :D
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

nogmaals welkom...... ;)

Maare, als ik een tip mag geven op bandengebied. Neem een band met knetterharde bandwangen. Bijna alleen Bridgestone maakt die nog. Een ITR op 15inch met slappe bandwangen ala vredenstein rijd echt heel eng!
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Het is eigenlijk voor een tijdelijk oplossing omdat die OZ gewoonweg te breed zijn 8J........iemand interesse, de kleur Titanium is een Limited Edition!

En dat rijd ook echt erg, als ik nu voor een tijdelijke oplossing ruim €100 per band moet uitgeven dan komen er voorlopig zeker geen andere velgen met goede banden.
Type-S-Boy
Posts: 667
Joined: Thu Jul 15, 2004 11:28 am
Contact:

Post by Type-S-Boy »

Welkom hier !!!!
Civic Type S
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Het is niet zo bijzonder maar vandaag even de olie en koelvloeistof vervangen , maar er werd gemeld dat er 4,8 ltr in ging , maar gelukkig gaf het boekje toch 4 ltr aan en dat klopt ook .
Gelukkig dat ik tussendoor ook peil want anders had ik met 0,8 ltr olie teveel gezeten.

PS. ik heb van de dealer ook mijn NL instructieboekje & onderhoudsboekjes binnen , dus wie schrijft die blijft!

En ik heb mijn kleppendeksel bijna weer glimmend gekregen met een hogdruk stoomapperaat en velgenreiniger erop , foto toegevoegd zie pag.1 bovenaan.
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Begint er op te lijken. Nu snel weer een hitteschild erop. :D
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Hmm hoe raad je het ,wist je al dat ik daar mee bezig was? 8) :wink:

A.s Dinsdag knutsel ik verder.
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Zo'n aangetast ding in het zicht irriteert mij dus voor het mooie ga ik er dan maar vanuit dat anderen dat ook hebben... :D
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Dan hebben we veel van elkaar want ik irriteer me dood aan dat verroeste ding.
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Je kan het hitteschild bij de dealer bestellen. Ik heb mijn uit Japan over laten komen want ik heb een JDM spruit en helaas past het Europese schild weer niet op een JDM spruit.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
jupke
Posts: 584
Joined: Sun Feb 06, 2005 7:01 pm

Post by jupke »

welkom mooie itr
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Wat zou zo'n hitteschild kosten?
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

JDM schild kostte mij 65 euro.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
YAKUZA
Posts: 23
Joined: Mon Jul 12, 2004 5:28 pm

Post by YAKUZA »

Ik heb nog een hitteschild liggen je mag hem hebben voor 30euro
Is wel af te halen in antwerpen belgie
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Ik heb nog een RVS JDM DC sports uitlaat spruitstuk liggen. Niet de mooiste maar wel effectief voor de centen.
200euro is hij voor je. Ik haalde er in samenwerking met een goede uitlaat 218 pk mee
itr-1895
Posts: 678
Joined: Thu Apr 14, 2005 7:23 pm

Post by itr-1895 »

en waarom tape je je spruit niet in met header wrap.
in plaats van een hitteschild.
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

YAKUZA wrote:Ik heb nog een hitteschild liggen je mag hem hebben voor 30euro
Is wel af te halen in antwerpen belgie


Of is hij op te sturen?
Dat ik het geld overmaak?
En hij is nog wel zo goed als nieuw?Ik bedoel hij is nog goed van kleur/etc?
Ik bel vandaag ook ven Auto Kraay op , misschien dat die er 1 heeft liggen , want als ik geld naar het buitenland moet overmaken kost toch wat extra €€€, als Kraay niks heeft heb ik zeker wel interesse in jou hitteschild

Gaskleppie wrote:Ik heb nog een RVS JDM DC sports uitlaat spruitstuk liggen. Niet de mooiste maar wel effectief voor de centen.
200euro is hij voor je. Ik haalde er in samenwerking met een goede uitlaat 218 pk mee


Op dit moment moet ik eerst nog andere puntjes op de i zetten met de ITR , zoals andere velgen en een CAI en nog wat kleine dingetjes.
Dus eigenlijk is daar het geld voor gereserveerd, het is zeker value voor money maar sorry nu even niet .
Misschien dat als deze puntjes klaar zijn dat ik er dan interesse in heb als hij er nog is .

itr-1895 wrote:en waarom tape je je spruit niet in met header wrap.
in plaats van een hitteschild.


Omdat heatwrap duurder kost als een hitteschild , en asl ik mijn spruitstuk moet demonteren dan plaats ik niet deze weer terug maar dan gelijk die van Frank (Gaskleppie) , maar de eerste paar maanden even niet , en dan is een hitteschild net wat netter
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

Nogmaals welkom. Blijft alles bij elkaar een byzondere wagen.
Locked