motor lampje ATR

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

idd, en in het geval van deze motor gaan de uitlaat kanalen door de kop heen. Daardoor zie je nouwelijks dat het er op zit.
Heeft de problematische ATR nog aanpassingen aan het inlaattraject?
Als de ecu aan de hand van het gemeten map signaal weet of de egr werkt kan het natuurlijk ook aan de map sensor liggen. Normaal gesproken gaan deze nooit kapot maar je weet maar nooit. Ook de lambda zal wel kunnen meten of hij werkt. Als die niet helemaal lekker meet kan de ecu dat als een falende egr zien.
Uit de code komt namelijk niet naar voren of het probleem in de klep zelf zit, of dat het de regeling is die niet goed bemeten wordt!

Dus, wat zijn de aanpassingen aan de accord?
accordR alias AccordS
Posts: 1387
Joined: Thu Jan 01, 1970 1:00 am
Contact:

Post by accordR alias AccordS »

Jim heeft toen der tijd van de luchtfilter een cold air intake gemaakt.
De onderste box achter de bumper is weggehaald en vervangen door een kunststof buis die rechtstreeks op de orginele filterhouder is aangesloten

Daar is toen een vervangingsfilter van k&n ingelegd.

ik heb wel een idee dat het een stofzuiger is geworden. :-?

Verders geheel standaard.
IvoG
Posts: 2402
Joined: Wed Jun 11, 2003 1:32 pm

Post by IvoG »

Het kan inderdaad ook de MAP sensor zijn die niet helemaal bij de les is.
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Heren,

Bij een koude start loopt ie van mij sinds een paar dagen op 3 poten geeft een klipperende foutmelding en blijft daarna branden.

Na het uitlezen van de computer via het lanmpje kwamen we op code 72.

Morgen ochtend maar even op de computer aansluiten bij Honda Koot.

Heeft iemand een lijst met PGMFI code's?


Mzl. :japan:
IvoG
Posts: 2402
Joined: Wed Jun 11, 2003 1:32 pm

Post by IvoG »

Code 72 is een misfire. Slechte benzine of vervuilde injectoren zijn mogelijke oorzaken.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Absoluut!
Direct injectoren schoon laten maken! Hiermee heb ik hele blokken kapot zien lopen. Niet twijfelen, gewoon schoonmaken die zooi.
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Tx, heren

Bedankt voor de snelle hulp/reactie.

Ik heb ook met een CTX v-tec wel eens een vervuilde motor gehad.

Hoe moet men de verstuivers bij een ATR schoonmaken?

5 Benzine toevoegingen blikjes erbij of moet er gereedschap aan te pas komen?

:cry:
User avatar
Voodoo
Posts: 2145
Joined: Mon Jul 12, 2004 10:33 pm

Post by Voodoo »

De injectoren van mijn zijn gereinigd met een trilbad, heb ik wel door mijn dealer laten doen.
accordR alias AccordS
Posts: 1387
Joined: Thu Jan 01, 1970 1:00 am
Contact:

Post by accordR alias AccordS »

Bij mij hebben ze het nog steeds niet gevonden.

Maar het lampje ging van de week vanzelf weer uit :-?
BugsM
Posts: 649
Joined: Mon Feb 14, 2005 12:32 pm

Post by BugsM »

Aiyoku wrote:Tx, heren

Bedankt voor de snelle hulp/reactie.

Ik heb ook met een CTX v-tec wel eens een vervuilde motor gehad.

Hoe moet men de verstuivers bij een ATR schoonmaken?

5 Benzine toevoegingen blikjes erbij of moet er gereedschap aan te pas komen?

:cry:


Ik heb mijn injectoren laten reinigen en testen bij een specialist. Ik was een dikke 40 euro kwijt. Maar dan heb je het wel goed voor mekaar....
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

En Aiyoku, ben je al van het probleem af of doet hij nog steeds raar? Hetzelfde probleem (het in feite op drie potten lopen) had ik ook en dat bleek uiteindelijk aan kromme uitlaatkleppen te liggen waardoor de compressie niet helemaal geweldig meer was op 1 cilinder.
zie hier voor een (hopelijk) uitgebreider verhaal.
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

De foutmelding en het lopen op 3 poten zijn van zondag morgen en maandag avond met een koude motor starten.

De tweede maal was beduidend minder.

Vanmorgen de computer uitgelezen bij de Honda Dealer en geen bijzonderheden gevonden.

Nu schoot me te binnen dat een van de garage medewerkers een stukkie was wezen rijden (met een grote glimlach) en hierna voor een paar euri bijgetankt had.

Hij had er euro95 ingegooit...pannekoek, pek en veren!

Hij schaamde zich diep dat er niet beter op gelet heeft
:worshippy: excuus aanvaard.

De tank is nu volgegooit met euro98 en flesje toevoeging.

Vanavond geen start problemen gehad met een koude motor.

Ik hoop dat het zo blijft, word vervolgd


Mzl. :japan:
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Was die medewerker met toestemming van jou een stukje gaan rijden?
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Ja, zeker en er is nog nooit een incident gebeurt.

Ik had wat probelemen met een stuur dat naar links trok.

Even niet opgelet met tanken na het zoeken en testrijden
roblom
Posts: 1202
Joined: Sat Aug 06, 2005 3:55 pm
Contact:

Post by roblom »

Aiyoku wrote:Heren,

Bij een koude start loopt ie van mij sinds een paar dagen op 3 poten geeft een klipperende foutmelding en blijft daarna branden.

Na het uitlezen van de computer via het lanmpje kwamen we op code 72.

Morgen ochtend maar even op de computer aansluiten bij Honda Koot.

Heeft iemand een lijst met PGMFI code's?


Mzl. :japan:

hiero
roblom
Posts: 1202
Joined: Sat Aug 06, 2005 3:55 pm
Contact:

Post by roblom »

IvoG wrote:Code 72 is een misfire. Slechte benzine of vervuilde injectoren zijn mogelijke oorzaken.

In cilinder 2 dus :roll:
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

Maar dat is dus foutcode lijst van een (Civic) CRX. Hoe zit dat dan met een ATR, of werkt dat op een vergelijkbare manier?
btw, wel handig die lijst. Degene die mijn CRX gekocht heeft zie ik dagelijks, dus dan heeft hij er wat aan.
roblom
Posts: 1202
Joined: Sat Aug 06, 2005 3:55 pm
Contact:

Post by roblom »

Codes zijn algemeen geldend voor Honda.
Zou wel knap wezen als je een code 76 kreeg op je crx :lol:
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Ik vind het nog steeds jammer dat je bij een ITR niet meer op de CRX manier de computer kunt uitlezen. Nu moet je naar de dealer om wat te weten te komen.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Roblom,

Bedankt voor je lijstje.

Nog steeds geen melding van de ECM :-? over fouten.

Houden zo!


Mzl. :japan:
Locked