motor lampje ATR
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
idd, en in het geval van deze motor gaan de uitlaat kanalen door de kop heen. Daardoor zie je nouwelijks dat het er op zit.
Heeft de problematische ATR nog aanpassingen aan het inlaattraject?
Als de ecu aan de hand van het gemeten map signaal weet of de egr werkt kan het natuurlijk ook aan de map sensor liggen. Normaal gesproken gaan deze nooit kapot maar je weet maar nooit. Ook de lambda zal wel kunnen meten of hij werkt. Als die niet helemaal lekker meet kan de ecu dat als een falende egr zien.
Uit de code komt namelijk niet naar voren of het probleem in de klep zelf zit, of dat het de regeling is die niet goed bemeten wordt!
Dus, wat zijn de aanpassingen aan de accord?
Heeft de problematische ATR nog aanpassingen aan het inlaattraject?
Als de ecu aan de hand van het gemeten map signaal weet of de egr werkt kan het natuurlijk ook aan de map sensor liggen. Normaal gesproken gaan deze nooit kapot maar je weet maar nooit. Ook de lambda zal wel kunnen meten of hij werkt. Als die niet helemaal lekker meet kan de ecu dat als een falende egr zien.
Uit de code komt namelijk niet naar voren of het probleem in de klep zelf zit, of dat het de regeling is die niet goed bemeten wordt!
Dus, wat zijn de aanpassingen aan de accord?
-
- Posts: 1387
- Joined: Thu Jan 01, 1970 1:00 am
- Contact:
Jim heeft toen der tijd van de luchtfilter een cold air intake gemaakt.
De onderste box achter de bumper is weggehaald en vervangen door een kunststof buis die rechtstreeks op de orginele filterhouder is aangesloten
Daar is toen een vervangingsfilter van k&n ingelegd.
ik heb wel een idee dat het een stofzuiger is geworden. :-?
Verders geheel standaard.
De onderste box achter de bumper is weggehaald en vervangen door een kunststof buis die rechtstreeks op de orginele filterhouder is aangesloten
Daar is toen een vervangingsfilter van k&n ingelegd.
ik heb wel een idee dat het een stofzuiger is geworden. :-?
Verders geheel standaard.
Heren,
Bij een koude start loopt ie van mij sinds een paar dagen op 3 poten geeft een klipperende foutmelding en blijft daarna branden.
Na het uitlezen van de computer via het lanmpje kwamen we op code 72.
Morgen ochtend maar even op de computer aansluiten bij Honda Koot.
Heeft iemand een lijst met PGMFI code's?
Mzl. :japan:
Bij een koude start loopt ie van mij sinds een paar dagen op 3 poten geeft een klipperende foutmelding en blijft daarna branden.
Na het uitlezen van de computer via het lanmpje kwamen we op code 72.
Morgen ochtend maar even op de computer aansluiten bij Honda Koot.
Heeft iemand een lijst met PGMFI code's?
Mzl. :japan:
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
-
- Posts: 1387
- Joined: Thu Jan 01, 1970 1:00 am
- Contact:
Aiyoku wrote:Tx, heren
Bedankt voor de snelle hulp/reactie.
Ik heb ook met een CTX v-tec wel eens een vervuilde motor gehad.
Hoe moet men de verstuivers bij een ATR schoonmaken?
5 Benzine toevoegingen blikjes erbij of moet er gereedschap aan te pas komen?
:cry:
Ik heb mijn injectoren laten reinigen en testen bij een specialist. Ik was een dikke 40 euro kwijt. Maar dan heb je het wel goed voor mekaar....
En Aiyoku, ben je al van het probleem af of doet hij nog steeds raar? Hetzelfde probleem (het in feite op drie potten lopen) had ik ook en dat bleek uiteindelijk aan kromme uitlaatkleppen te liggen waardoor de compressie niet helemaal geweldig meer was op 1 cilinder.
zie hier voor een (hopelijk) uitgebreider verhaal.
zie hier voor een (hopelijk) uitgebreider verhaal.
De foutmelding en het lopen op 3 poten zijn van zondag morgen en maandag avond met een koude motor starten.
De tweede maal was beduidend minder.
Vanmorgen de computer uitgelezen bij de Honda Dealer en geen bijzonderheden gevonden.
Nu schoot me te binnen dat een van de garage medewerkers een stukkie was wezen rijden (met een grote glimlach) en hierna voor een paar euri bijgetankt had.
Hij had er euro95 ingegooit...pannekoek, pek en veren!
Hij schaamde zich diep dat er niet beter op gelet heeft
:worshippy: excuus aanvaard.
De tank is nu volgegooit met euro98 en flesje toevoeging.
Vanavond geen start problemen gehad met een koude motor.
Ik hoop dat het zo blijft, word vervolgd
Mzl. :japan:
De tweede maal was beduidend minder.
Vanmorgen de computer uitgelezen bij de Honda Dealer en geen bijzonderheden gevonden.
Nu schoot me te binnen dat een van de garage medewerkers een stukkie was wezen rijden (met een grote glimlach) en hierna voor een paar euri bijgetankt had.
Hij had er euro95 ingegooit...pannekoek, pek en veren!
Hij schaamde zich diep dat er niet beter op gelet heeft
:worshippy: excuus aanvaard.
De tank is nu volgegooit met euro98 en flesje toevoeging.
Vanavond geen start problemen gehad met een koude motor.
Ik hoop dat het zo blijft, word vervolgd
Mzl. :japan:
Was die medewerker met toestemming van jou een stukje gaan rijden?
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Aiyoku wrote:Heren,
Bij een koude start loopt ie van mij sinds een paar dagen op 3 poten geeft een klipperende foutmelding en blijft daarna branden.
Na het uitlezen van de computer via het lanmpje kwamen we op code 72.
Morgen ochtend maar even op de computer aansluiten bij Honda Koot.
Heeft iemand een lijst met PGMFI code's?
Mzl. :japan:
hiero
Ik vind het nog steeds jammer dat je bij een ITR niet meer op de CRX manier de computer kunt uitlezen. Nu moet je naar de dealer om wat te weten te komen.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007