typeR2004 wrote:Deze prijsopgave heb ik van Hoogendoornwheels in Zuidland. Er komt nog €9,60 afvalbeheer bijdrage bij. Dit is trouwens de prijs voor de maat 205/40/17.
In de maat 205/40R17 kan je de RE-050 krijgen. Is een aanrader!!!
Deze banden zitten ook onder de nieuwe S2000 en de Ferrari Enzo.
typeR2004 wrote:Deze prijsopgave heb ik van Hoogendoornwheels in Zuidland. Er komt nog €9,60 afvalbeheer bijdrage bij. Dit is trouwens de prijs voor de maat 205/40/17.
In de maat 205/40R17 kan je de RE-050 krijgen. Is een aanrader!!! Deze banden zitten ook onder de nieuwe S2000 en de Ferrari Enzo.
Op 15" (195/55R15) raad ik de S-02 of de RE-010 aan. Ik heb op dit moment de S-02. Enig minpunt is bandenlawaai.
Als je 205/40R17 wil, dan zou ik de RE-050 nemen.
Goed, lekker betijds geregeld, maar ik heb toch andere nieuwe banden erop zitten....
Net nog even voordat we op vakantie gaan.
Wat een bagger banden zijn die Vikings zeg...
Er zit nu Bridgestone Potenza RE720 op.
Om de volgende redenen:
- De complete S- reeks (dus S-02 en S-03) is niet meer leverbaar en voorraad is op.
- Het alternatief de RE010 had op dit moment een te lange levertijd. (was op dit moment 10 dagen en ik had ze met 3 dagen nodig.)
Met oog op de toekomst worden dit waarschijnlijk toch de winterbanden.
@ Frank, Buiten de S-03 is dus ook die S-02 niet meer leverbaar.
Volgens Bridgestone en de verhalen die ik van bandenleveranciers krijg, zou de ER300 toch de opvolger moeten zijn.
Zelf heb ik daar maar twijfelachtige gevoelens over, aangezien die toch echt tot de Turanza-reeks behoort en niet tot de Potenza.
Ik heb het even nagevraagd bij m'n bandenleverancier: De ER300 is de opvolger van de ER30 en is volgens hem kwalitatief niet zo goed als de SO3 en RE720. Trouwens, de RE010 wordt ook niet meer gemaakt, er is wel een opvolger. :wink:
Ik denk niet dat de ER300 een echte opvolger is van de S-03. Een Turanza is toch heel anders.
Je kan nog de RE-010 en S-02 hier krijgen: http://www.autobandenmarkt.nl/start.html
BlackTeg wrote:effe off-topic : Heeft er iemand ervaring met Dunlop SP9000 op een ITR?
Greetz
Ik heb nu anderhalf jaar de Dunlop SP9000 onder m'n itr. Ik moet zeggen dat ik er erg tevreden over ben, zowel in de zomer als in de winter, bij droog en nat weer. Inmiddels 4mm profiel op m'n voorbanden en 6mm achter.
Ik kan niet met andere banden vergelijken omdat ik niet met andere heb gereden.
De S-02 is zachter en kan dus meer als slick gaan werken onder hele zware omstandigheden.
Ik las hieruit, dat het met regen geen goede band is... Beschaamd/Embarassed
Wacht even....... Jij leest hieruit dat ik dat bedoel???????? Lees het dan nog eens 10 keer aub!!
Ik rep met geen woord over regen en jij denkt dat ik hiermee bedoel dat hij in de regen niet goed zou zijn?????
BlackTeg wrote:effe off-topic : Heeft er iemand ervaring met Dunlop SP9000 op een ITR?
Greetz
Ik heb nu anderhalf jaar de Dunlop SP9000 onder m'n itr. Ik moet zeggen dat ik er erg tevreden over ben, zowel in de zomer als in de winter, bij droog en nat weer. Inmiddels 4mm profiel op m'n voorbanden en 6mm achter.
Ik kan niet met andere banden vergelijken omdat ik niet met andere heb gereden.
Ik had ervoor er echte "budget" banden (Barum???) op liggen die niets waard waren. Van die SP9000 ben ik toch tevreden. Veel minder spoorzoeken en betere grip dan bij die vorige set.
De S-02 is zachter en kan dus meer als slick gaan werken onder hele zware omstandigheden.
Ik las hieruit, dat het met regen geen goede band is... Beschaamd/Embarassed
Wacht even....... Jij leest hieruit dat ik dat bedoel???????? Lees het dan nog eens 10 keer aub!! Ik rep met geen woord over regen en jij denkt dat ik hiermee bedoel dat hij in de regen niet goed zou zijn?????
Ben ik nou onduidelijk hiermee geweest ofzo???
Zo klinkt het wel, Frank. Waarom leg je het niet gewoon opnieuw uit.
Ik heb trouwens geen problemen in de regen met de S-02, maar de S-03 is toch beter in de regen.
Nee hoor Frank, je hebt het inderdaad duidelijk genoeg neergezet in mijn optiek. Je geeft aan dat indien zwaar belast de S02 meer als slick gaat werken (meer grip dus) door zijn zachtheid dan de S03.
Nergens heb je het in die zin over regen, maar gezien het fileleed zodra het in dit regenland begint te regenen denken volgens mij de meesten aan regen als je het hebt over "zware omstandigheden" :roll: :lol: