Potenza S03 of .... voor de itr?
Potenza S03 of .... voor de itr?
Hebben de Bridgestone Potenza S03 banden echt de voorkeur voor de itr of zijn Toyo T-1R banden ook aan te bevelen?
En is 500 euro voor een set Potenza S03's, incl. montage een redelijke prijs?
En is 500 euro voor een set Potenza S03's, incl. montage een redelijke prijs?
Ikzelf ben helemaal weg van de S-03's aangezien ik daar een keer een noodsituatie veilig uit ben gekomen. :roll:
Hoewel er standaard op de ITR geen S-03 maar S-02 op zitten...
Weet iemand daar het verschil tussen? :?:
Toyo's heb ik zelf gewoon slechte ervaringen mee, aangezien toen een noodsituatie dat mij een auto gekost heeft...
Hoewel er standaard op de ITR geen S-03 maar S-02 op zitten...
Weet iemand daar het verschil tussen? :?:
Toyo's heb ik zelf gewoon slechte ervaringen mee, aangezien toen een noodsituatie dat mij een auto gekost heeft...

-
- Posts: 1387
- Joined: Thu Jan 01, 1970 1:00 am
- Contact:
S02 of S03 is beter dan RE010.
Op de ITR zat standaard vanaf de fabriek ook een uitlaatlijn maar dat is ook niet de beste mogelijk... :roll:
:-)
Op de ITR zat standaard vanaf de fabriek ook een uitlaatlijn maar dat is ook niet de beste mogelijk... :roll:
:-)
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Deze prijsopgave heb ik van Hoogendoornwheels in Zuidland. Er komt nog €9,60 afvalbeheer bijdrage bij. Dit is trouwens de prijs voor de maat 205/40/17.
-
- Posts: 46
- Joined: Sun Feb 27, 2005 9:35 am
- Contact:
Het verschil tussen SO2 en SO3 zit hem enkel in de tekening en de zachtheid van de rubber. Het compound van de SO3 is veel harder dan die van de SO2. De SO2 is dan ook veel beter dan de SO3 en dan vooral in de regen of bij vettig wegdek. Ik heb enkele wedstrijden met SO3 gereden, maar was er, buiten dat ze een harde flank hebben, niet tevreden over maar voor straat gebruik zullen ze zeker voldoen.
Ik vond juist S-03 (195/50R15) beter op nat dan de S-02. Ik heb nu de S-02 omdat ze de S-03 niet in de maat 195/55R15 maken. De S-02 maakt veel meer herrie, maar is wel iets beter op droog (bij mij dan).
Met 15" heb ik eigenlijk maar 2 keuzes: RE-010 en S-02. Ik stap hierna weer over op de RE-010 om dat weer eens te proberen.
Met 15" heb ik eigenlijk maar 2 keuzes: RE-010 en S-02. Ik stap hierna weer over op de RE-010 om dat weer eens te proberen.
[url wrote:http://www.autobandenmarkt.nl[/url]]5 jaar delticom – we willen u bedanken met 5% korting* gedurende 5 dagen
Onze exclusieve en eenmalige jubileum aanbieding voor u:
5 dagen lang (07.07-11.07.2005) 5% korting* op alle autobanden.
*) deze korting is niet geldig in combinatie met andere aanbiedingen
Oke, slecht nieuws...
Zojuist geinformeerd naar een setje Potenza S-03 banden...
Mijn eigen garage heeft gebeld naar zijn bandenleveranciers maar kreeg te horen dat de S-03 niet meer leverbaar zijn en ook niet meer gemaakt worden.
Ook Hogendoorn banden in Uithoorn (Profile Tyrecenter) heeft nagezocht maar ik kreeg ook van hun hetzelfde verhaal.
Nergens schijnen meer S-03 vandaan te halen zijn.
Mocht deze wel gevonden worden, dan zijn dit kennelijk verouderde banden.
Zelfs de officiele importeur van Bridgestone kwam met hetzelfde verhaal.
Verhaal van Hogendoorn, is dat de S-03 geen verkeerde banden zijn, maar dat Bridgestone in de opvolger, ER300 een verbeterde versie gevonden denkt te hebben.
Iemand die al getest toevallig? Frank?
Of andere suggesties? Ik zit zelf nu na te denken over de RE-720 mede omdat ik Frank daar positief over zag praten.
Gr,
Robin

Zojuist geinformeerd naar een setje Potenza S-03 banden...
Mijn eigen garage heeft gebeld naar zijn bandenleveranciers maar kreeg te horen dat de S-03 niet meer leverbaar zijn en ook niet meer gemaakt worden.
Ook Hogendoorn banden in Uithoorn (Profile Tyrecenter) heeft nagezocht maar ik kreeg ook van hun hetzelfde verhaal.
Nergens schijnen meer S-03 vandaan te halen zijn.
Mocht deze wel gevonden worden, dan zijn dit kennelijk verouderde banden.
Zelfs de officiele importeur van Bridgestone kwam met hetzelfde verhaal.
Verhaal van Hogendoorn, is dat de S-03 geen verkeerde banden zijn, maar dat Bridgestone in de opvolger, ER300 een verbeterde versie gevonden denkt te hebben.
Iemand die al getest toevallig? Frank?
Of andere suggesties? Ik zit zelf nu na te denken over de RE-720 mede omdat ik Frank daar positief over zag praten.
Gr,
Robin
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
RE720 gebruik ik in de winter omdat hij wat meer geschikt is voor die omstandigheden. En voor DIE eigenschappen vond ik hem qua performance nog erg goed. Hij is zeker niet beter dan de s-03 maar geeft in koude natte omstandigheden meer grip dan de s-03.
Wat ik ook erg waardeer aan de re720 is de relatief harde bandwangen gezien het toch een beetje (gemiddelde) burgertrutteband hoort te zijn.
Oja, ik weet niet of de bevindingen van RallyIntegra te vergelijken zijn met onze omstandigheden. Hij rijd welliswaar ook vaak op straat maar wel met veeeel hogere banden temperaturen. De karakterestiek van zo'n band kan dan knap anders worden.
Ik weet dat de S-03 niet veel anders wordt in extreme omstandigheden. (Daarom heeft hij je ook kunnen redden uit een crash VTECRob)
De S-02 is zachter en kan dus meer als slick gaan werken onder hele zware omstandigheden. Daardoor geeft hij vooral op vuile ondergrond meer grip in de rally. Ook het profiel is meer geschikt voor vuile omstandigheden. Vergelijk het profiel van de S-02 maar eens met een trekker band. Daar zit ook dat V profiel in.
Maargoed, beide zijn top banden. Nu is het afwachten hoe die nieuwe bridgestone het doet. Die kon ik nog niet.
Wat ik ook erg waardeer aan de re720 is de relatief harde bandwangen gezien het toch een beetje (gemiddelde) burgertrutteband hoort te zijn.
Oja, ik weet niet of de bevindingen van RallyIntegra te vergelijken zijn met onze omstandigheden. Hij rijd welliswaar ook vaak op straat maar wel met veeeel hogere banden temperaturen. De karakterestiek van zo'n band kan dan knap anders worden.
Ik weet dat de S-03 niet veel anders wordt in extreme omstandigheden. (Daarom heeft hij je ook kunnen redden uit een crash VTECRob)
De S-02 is zachter en kan dus meer als slick gaan werken onder hele zware omstandigheden. Daardoor geeft hij vooral op vuile ondergrond meer grip in de rally. Ook het profiel is meer geschikt voor vuile omstandigheden. Vergelijk het profiel van de S-02 maar eens met een trekker band. Daar zit ook dat V profiel in.
Maargoed, beide zijn top banden. Nu is het afwachten hoe die nieuwe bridgestone het doet. Die kon ik nog niet.
Ik heb eens zitten zoeken, maar ik geloof er niks van dat die ER300 de opvolger zou moeten zijn van de S-03.
Als ik die ER300 namelijk opzoek, dan staat daar dat het de opvolger zou moeten zijn van de Turanza ER30 en ER70, welke volgens mij "Toer-banden" zouden moeten zijn.
Ik zit er nu nog over te denken om op safe te gaan en wat Frank zegt, voor de "2e-keus", die RE720.
Dan weet ik in ieder geval dat ik enigzins grip heb...
Als ik die ER300 namelijk opzoek, dan staat daar dat het de opvolger zou moeten zijn van de Turanza ER30 en ER70, welke volgens mij "Toer-banden" zouden moeten zijn.
Ik zit er nu nog over te denken om op safe te gaan en wat Frank zegt, voor de "2e-keus", die RE720.
Dan weet ik in ieder geval dat ik enigzins grip heb...
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
-
- Posts: 404
- Joined: Mon Mar 01, 2004 9:23 pm
- Contact: