CRXed

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
CRXed
Posts: 15
Joined: Thu Jul 21, 2005 4:38 pm
Contact:

CRXed

Post by CRXed »

Hallo mensen, ik zal me dan ook maar weer voorstellen!!

Ik ben CRXed oftewel Eddy en woon in Hilversum. Na m'n rijbewijs gehaald te hebben en 3 jaar in de auto van mams rond gereden te hebben, besloot ik op zoek te gaan naar m'n eigen auto. Na een tijdje te hebben gezocht op internet kwam ik een bijna standaard CRX ED9 tegen uit november 1991 en ik was helemaal verkocht toen ik naar deze auto ging kijken. Vanaf februari 2001 was ik trotse eigenaar van mijn eigen CRX-je!!


Image
juni 2001

Aangezien hij nog bijna helemaal standaard was heb ik hem aan kunnen passen naar mijn eigen wensen. De uitlaat, de inlaat en neon waren de eerste modificaties. Daarna kwamen nog de velgen, een bumperlip, sideskirts, gaas, centrale deurvergrendeling, een ander kleppendeksel, een zonneband, een chip, vierpunts gordels en een ander stuurtje.


Image
juni 2002

Maar in november 2002 gebeurde er iets vreselijks. Door mijn eigen fout kon iemand mij niet meer kon ontwijken….het gevolg was 2500 euro schade.


Image
november 2002

Ik besloot toen om niet alleen de schade te laten repareren, maar ook gelijk de rest van de auto aan te laten pakken. Het roest wat tevoorschijn kwam is weggehaald en er zijn optische aanpassingen gemaakt. Ook is m'n CRX toen volledig overgespoten.


Image
februari 2003
Image
februari 2003
Image
maart 2003
Image
maart 2003

Na 5 maanden kon ik eindelijk weer in m'n auto rijden!
Omdat een auto nooit af is kwamen er nog de nodige aanpassingen bij: electrische ramen, een katvervanger, de middendemper weg, een snap-off stuurnaaf, andere remschijven, veerpootbruggen, extra metertjes en de belangrijkste; coilovers. Hiermee kan de auto tot -8 centimeter dichter bij het asfalt gebracht worden. Ook heb ik later nog een lip gemonteerd onder de achterbumper, en toen zag de auto er zo uit:


Image
juni 2004
Image
juni 2004

Na een rustige zomer en winter in 2004 qua modificaties, kwamen er toch weer de kriebels om wat leuks te doen. Geen grote aanpassing maar wel leuk om te zien, stickertjes.


Image
januari 2005

En nu het alweer half 2005 is, zijn er alweer de nodige dingen gebeurd!
Aangezien het motorblokje al dik 2 ton had gedraaid en wat slechter begon te worden heb ik uit een donor CRX een blok geswapped dat pas net 1 ton had gelopen. Daarvan heb ik ook het gehele interieur overgezet omdat dat veel mooier was.


Image
maart 2005

Daarna is de complete uitlaatlijn vervangen door RVS onderdelen zonder dempers, behalve de einddemper natuurlijk, waardoor het geluid nu ook veel mooier en harder is geworden


Image
april 2005
Image
april 2005

Daarna is de hele remmen setup grondig onderhanden genomen: RVS remleidingen gevuld met DOT 5.1, de achterremmen netjes gemaakt en aan de voorkant NSX remklauwen met Alcon remschijven gemonteerd. Ik kan je vertellen dat dit ongelofelijk hard remt!


Image
juni 2005

En nog steeds staan er de nodige dingen op het verlanglijstje en zo blijven we bezig :D
Na 4 jaar rij ik nog steeds bijna elke dag met plezier in mijn rex!

En zoals altijd: meer foto's en infomatie op m'n website :smile:

http://crxed.nl
CRXed
Posts: 15
Joined: Thu Jul 21, 2005 4:38 pm
Contact:

Post by CRXed »

SPECIFICATIES

ALGEMEEN
MERK Honda
MODEL CRX
TYPE 1.6i16V ED9
MOTORCODE D16Z5
BOUWJAAR November 1991
KLEUR Granada Black Pearl NH503P

MOTORISCH
SUPERSPRINT RVS 4-2-1 spruitstuk
CUSTOM RVS middenpijp (zonder middendemper en katalysator)
JANSPEED RVS Einddemper
EIMERT afgedraaid vliegwiel
TENZO open luchtfilter met aluminium aanzuigbuis
K&N carterontluchtingsfilter
VIVID oliering, adapter voor sensoren
CUSTOM D16Z5 ECU-chip
rich fuel map, vervroegde ontsteking en rev limiter @ 7680rpm, met mogelijkheid tot uitlezen via een laptop

ONDERSTEL
SKUNK2 verstelbare coilover kit (springrate F=12K, R=14K)
KONI Sport verstelbare schokdempers
HONDA CRX VTEC fusees
HONDA NSX 2-zuigerige remklauwen
ALCON 282mm, 2-delige geboorde remschijven
FERODO DS2500 Racing remblokken voor
TENZO veerpootbrug, voor/boven
ROLO veerpootbruggen achter/onder en achter/boven
OZ Superleggera 16" lichtmetalen velgen met slotbouten (16" x 7J, 4/100, ET37, 6.5 kg)
TOYO Proxes T1-S banden, 195/45/16
GOODRIDGE RVS staalomvlochten remleidingen rondom met AGIP DOT 5.1 remvloeistof

INTERIEUR
MOMO Power sportstuur, Ø 300 mm (zwart) met F1 Concept pad
MOMO pedalen
MOMO 3-punts gordels
RAID Super Snap-off, afneembaar stuurwiel
AUTOMETER Phantom olie temperatuur en -druk meters
HONDA CRX VTEC electrische ramen en bedieningspanelen
HONDA Civic zwart/grijze vloermatten
HONDA compleet interieur vervangen
dashboard, stoelen, achterbank, deurpanelen, dakbekleding, hoedenplank

EXTERIEUR
HONDA CRX VTEC achterspoiler
HONDA Shuttle slotloze handgrepen
HONDA Civic hatchback generatie 6 sideskirts
RENAULT Laguna-lip met racegaas i.p.v. originele bumperlip
RENAULT Megane-lip onder de achterbumper
VOLVO ruitensproeiers
CUSTOM voorbumper aangepast
CUSTOM antenne verwijderd
CUSTOM achterruitsproeier verwijderd
CUSTOM zij-knipperlichten verwijderd
CUSTOM booskijkers
CUSTOM rode knipperlichten achter
CUSTOM verstralers
CUSTOM zonneband en Hondamatics sticker op de voorruit
CUSTOM "CRX Club Holland" kentekenplaathouder achter
CUSTOM "CRXED" kentekenplaten voor evenementen
PUBLI WAY merk stickers op de zijkant
HONDA Compleet overgespoten in Grenada Black Pearl
(NH503P, Spies Heckler lak op waterbasis)
onderste bumperranden, stootlijsten rondom, skirts, spiegels, handgrepen, randjes om achterlichten en unit tussen de achterlichten

AUDIO
PIONEER Radio/CD/MP3/WMA-speler 4x50W headunit
SONY 165mm 140W 2-weg speakers voor
SONY 4 kanaals versterker
KENWOOD 170 mm 160W 2-weg speakers achter
MTX 12" 200W RMS subwoofer in gesloten kist
CALIBER kabels, aansluitingen en zekering
CRXed
Posts: 15
Joined: Thu Jul 21, 2005 4:38 pm
Contact:

Post by CRXed »

VERLANGLIJST

ITR remmen achterzijde
Brandstofdrukregelaar + meter
C-stijl brug
Floorbar (al aangeschaft, nog niet gemonteerd)
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Simpel, strak en mooi!

Welkom!
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Cakey
Posts: 102
Joined: Sun Apr 10, 2005 6:51 pm

Post by Cakey »

Hey Ed, jij ook hier? Enorm gave CRX, één van de mooiste!
Image
VTECRob
Posts: 1690
Joined: Tue Apr 19, 2005 11:22 am
Contact:

Post by VTECRob »

Heej Ed, welkom hier...

Nette CRX...

Suc6 met de zoektocht...
DC2
Posts: 1088
Joined: Fri Sep 26, 2003 3:43 pm

Post by DC2 »

Welkom. Nette aanpassingen! 8) Strakke crx!
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

Welkom op dit forum hier! Is het soms gewoon uit interesse dat je hier op dit forum bent langs gekomen of begint het te kriebelen om ooit een Type-R aan te schaffen. Maar een CRX is qua ontwikkeling nog steeds niet uitgemolken.
eteuben
Posts: 1781
Joined: Tue Jun 21, 2005 8:57 pm
Contact:

Post by eteuben »

Bijzonder mooi en simpel gehouden... ondanks de vele wijzigingen.

Welkom op dit forum.
User avatar
Voodoo
Posts: 2145
Joined: Mon Jul 12, 2004 10:33 pm

Post by Voodoo »

Welkom, nice ride dude! 8)
jupke
Posts: 584
Joined: Sun Feb 06, 2005 7:01 pm

Post by jupke »

welkom edje,ik wil je remmerij wel :lol:
ziet er strak uit
Tom
Posts: 343
Joined: Sat Jan 24, 2004 9:28 pm

Post by Tom »

Welkom ed! Superstrakke bak 8)
CRXed
Posts: 15
Joined: Thu Jul 21, 2005 4:38 pm
Contact:

Post by CRXed »

AccordTypeaRd wrote:Welkom op dit forum hier! Is het soms gewoon uit interesse dat je hier op dit forum bent langs gekomen of begint het te kriebelen om ooit een Type-R aan te schaffen. Maar een CRX is qua ontwikkeling nog steeds niet uitgemolken.


mijn interesse gaat nu op het moment uit naar een onderdeel van de ITR, namelijk de remklauwen achter. Ik was getipt door VTECCIE om dan hier even te komen kijken :D Verder ben ik inderdaad nog lang niet klaar met m'n rex, er zit nu zoveel geld en tijd in, dat ik het echt niet over m'n hart kan verkrijgen om hem weg te doen, ben dan ook van plan om 'm nog jaren te houden. Genoeg plannetjes ermee nog 8)
Mau il-Vec
Posts: 404
Joined: Mon Mar 01, 2004 9:23 pm
Contact:

Post by Mau il-Vec »

kzie geen foto's op dit moment :(
eteuben
Posts: 1781
Joined: Tue Jun 21, 2005 8:57 pm
Contact:

Post by eteuben »

Heb je zien sprinten op het JAF, je kon aardig meekomen d8 ik.
CRXed
Posts: 15
Joined: Thu Jul 21, 2005 4:38 pm
Contact:

Post by CRXed »

eteuben wrote:Heb je zien sprinten op het JAF, je kon aardig meekomen d8 ik.

ja ik mocht rijden voor het brons, maar verloor het van die Belgische VTEC
heb die jongen gesproken, is er een met 185 pk, dus tsja, dat red ik nie :roll:

was wel superleuk dat sprinten, heb zo'n 12 keer gereden, snelste tijd (incl. reactietijd) was uiteindelijk 10.10
snelste reactietijd was 0.09 8)
eteuben
Posts: 1781
Joined: Tue Jun 21, 2005 8:57 pm
Contact:

Post by eteuben »

Vraagje... gaat je hartslag nu ook 2x zo snel als je bij die kerstboom staat??

En die Belgische VTEC had ook behoorlijk wat aan gewichtsbesparing gedaan. Zag hem later van het terrein afrijden en binnenkant zaten geen panelen meer op. En zijn passagier zat wel erg laag (misschien niet eens op een stoel) :lol:
CRXed
Posts: 15
Joined: Thu Jul 21, 2005 4:38 pm
Contact:

Post by CRXed »

haha ja klopt, adrenaline stroomt door je lichaam en je hart gaat sneller kloppen, heerlijk gevoel :D

en inderdaad, die EE8 was leeg van binnen, zat nog maar 1 stoel in
had ik ook kunnen doen, maar geen zin in, blijft toch n daily drive he
User avatar
Voodoo
Posts: 2145
Joined: Mon Jul 12, 2004 10:33 pm

Post by Voodoo »

Toch een aardige prestatie voor een daily ride, proficiat! :-)
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

hey, welkom!
Heb je ook in actie gezien zondag, strakke bak hoor!
Locked