bougie's

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Guest

bougie's

Post by Guest »

welke bougie's zijn het beste voor de itr?
standaard zit er een ngk R 6 in of ben ik mis?
een ngk R 7 is deze beter?
of zijn er betere te krijgen voor de itr?
bedankt alvast
Nyther
Posts: 698
Joined: Wed Nov 12, 2003 5:09 pm

Post by Nyther »

NGK R

PFR7G 11

duur geintje, 100€ ofzo voor 4 stuks
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

Nyther wrote:NGK R

PFR7G 11

duur geintje, 100€ ofzo voor 4 stuks

Dit is de standaard bougie idd. Kost ong. 15 euro per stuk bij Brezan.
Je kan ook de IFR7G-11 nemen. Dit is de Iridium variant ervan. Zit ook in de K20A. Kost ook rond de 15 euro per stuk.
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

dit zijn misschien dan wel de std bougies maar zijn die ook daadwerkelijk goed genoeg met bijv. een cai of andere mod's aan het blok? wil namelijk ook binnenkort nieuwe bougie's halen
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

wil je de beste?
IFR7G-11
Iridium dus!
DC2
Posts: 1088
Joined: Fri Sep 26, 2003 3:43 pm

Post by DC2 »

Is er nog verschil tussen de IFR7G-11 en de denzo iridium bougies, behalve het prijsverschil?
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

typeR2004 wrote:Is er nog verschil tussen de IFR7G-11 en de denzo iridium bougies, behalve het prijsverschil?

Prijsverschil is er nauwelijks. De Denso IK22 kost ook rond de 15 - 20 euro per stuk.

De NGK IFR7G-11 heeft een iets dikkere plus electrode (0,7 mm Iridium) en heeft een platina gecoate massa elektrode. Daardoor gaat ie veel langer mee dan de Denso. Wel meer dan 150.000 km.
De Denso IK22 heeft dus een dunnere plus electrode (ook Iridium, 0,4 mm), kleinere elektrode afstand, en geen platina massa elektrode. Een dunnere plus elektrode is wel beter voor de vonk.

Zie: http://www.sparkplugs.com/results_app.a ... IA=1379022
De RSX-S heeft dus ook een K20A motor net als de CTR met 200 pk.

Let op: de Amerikaanse ITR gebruikt standaard PFR6G-11 ipv. PFR7G-11 vanwege de lagere compressie.
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

mr. X wrote:dit zijn misschien dan wel de std bougies maar zijn die ook daadwerkelijk goed genoeg met bijv. een cai of andere mod's aan het blok? wil namelijk ook binnenkort nieuwe bougie's halen


Voor kleine mods is de standaard bougie prima. Alleen als je NOS of TURBO hebt (of zeer heftige NA nokkenassen, TODA spec C of zo?), dan moet je naar een koudere bougie gaan.
DC2
Posts: 1088
Joined: Fri Sep 26, 2003 3:43 pm

Post by DC2 »

ITR1689 wrote:
typeR2004 wrote:Is er nog verschil tussen de IFR7G-11 en de denzo iridium bougies, behalve het prijsverschil?

Prijsverschil is er nauwelijks. De Denso IK22 kost ook rond de 15 - 20 euro per stuk.



Dan ben ik in de war; wat zijn dat voor denzo iridium bougies dan die Hyperformance verkoopt voor 80 euro?? Deze zijn identiek aan de spoon bougies die alleen vanwege de zo'n naam 130 euro kosten.
User avatar
Voodoo
Posts: 2145
Joined: Mon Jul 12, 2004 10:33 pm

Post by Voodoo »

Bestaan er ook IFR7G-11 voor de ATR owners of alleen voor de ITR's?
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

typeR2004 wrote:
ITR1689 wrote:
typeR2004 wrote:Is er nog verschil tussen de IFR7G-11 en de denzo iridium bougies, behalve het prijsverschil?

Prijsverschil is er nauwelijks. De Denso IK22 kost ook rond de 15 - 20 euro per stuk.



Dan ben ik in de war]

Dat klopt toch? De Denso IK22 (let op typenummer) bougies kosten bij Hyper of TCC rond de 20 euro per stuk. Ik neem aan dat Hyper 80 euro vraagt voor 4 stuks, anders word je ge...... De Spoon bougie is waarschijnlijk de Denso IK24, dat is een graadje kouder. Let daar wel op. Een tandje kouder is goed voor het circuit (continue vol belast) maar niet ideaal voor straat.
De PFR7G-11 (standaard ITR bougie) kost bij Brezan ook 20 euro per stuk.
De IFR7G-11 kost bij Brezan 18 euro per stuk.
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

Voodoo wrote:Bestaan er ook IFR7G-11 voor de ATR owners of alleen voor de ITR's?


Eerst moet je weten welk type standaard af fabriek in de ATR zit, dan kan je gaan zoeken naar de Iridium variant ervan.
DC2
Posts: 1088
Joined: Fri Sep 26, 2003 3:43 pm

Post by DC2 »

oh oke. Dan klopt het toch. Die prijzen die je noemde zijn "per stuk"... :o ops:
Guest

Post by Guest »

dus als ik goed begrijp is de iridium beter en is goedkoper? :lol:
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

hondazot wrote:dus als ik goed begrijp is de iridium beter en is goedkoper? :lol:

Yep. Als je levensduur niet belangrijk vindt, ga dan voor de Denso IK22. Gaat 50.000 - 75.000 km mee. Wel ff de elektrode afstand afstellen op 1.0 - 1.1 mm
ITR-B
Posts: 38
Joined: Mon Jun 28, 2004 8:05 pm

Post by ITR-B »

vraagje itr1689
die ifr7g-11 18 euro is ex btw+korting
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

ITR-B wrote:vraagje itr1689
die ifr7g-11 18 euro is ex btw+korting

Ik heb 67,31 euro betaald voor 4 stuks (incl. BTW, incl. korting)
ITR-B
Posts: 38
Joined: Mon Jun 28, 2004 8:05 pm

Post by ITR-B »

dan krijg je toch een hoop korting 45/50%
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

ITR1689 wrote:
hondazot wrote:dus als ik goed begrijp is de iridium beter en is goedkoper? :lol:

Yep. Als je levensduur niet belangrijk vindt, ga dan voor de Denso IK22. Gaat 50.000 - 75.000 km mee. Wel ff de elektrode afstand afstellen op 1.0 - 1.1 mm


electrode afstand afstellen? is dat iets wat je zelf kunt doen?

relatief gezien is dat best goedkoop per stuk :roll: bougie die er nu in mn scooter zit kost 83.95 euro :twisted: zal morgen s foto posten, ding is echt machtig mooi!
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Zelf even op zoek gegaan , welke bougies is nu beter voor de ITR of maakt het niks uit, de NGK IFR7G-11 of de Denso IK22 ?????
Levenduur niet van belang want elke 30.000KM gaan ze er toch uit en ik rij ongeveer 10.000+KM per jaar dus dat duurt nog even.
En is bijv. de Denso gewoon beter door zijn kleiner pluselectrode?
Bij de Sub. was Denso uit den boze ivm afbrekende puntjes....ik dacht zelf dat de NGK's ook beter waren.
Locked