bougie's
typeR2004 wrote:Is er nog verschil tussen de IFR7G-11 en de denzo iridium bougies, behalve het prijsverschil?
Prijsverschil is er nauwelijks. De Denso IK22 kost ook rond de 15 - 20 euro per stuk.
De NGK IFR7G-11 heeft een iets dikkere plus electrode (0,7 mm Iridium) en heeft een platina gecoate massa elektrode. Daardoor gaat ie veel langer mee dan de Denso. Wel meer dan 150.000 km.
De Denso IK22 heeft dus een dunnere plus electrode (ook Iridium, 0,4 mm), kleinere elektrode afstand, en geen platina massa elektrode. Een dunnere plus elektrode is wel beter voor de vonk.
Zie: http://www.sparkplugs.com/results_app.a ... IA=1379022
De RSX-S heeft dus ook een K20A motor net als de CTR met 200 pk.
Let op: de Amerikaanse ITR gebruikt standaard PFR6G-11 ipv. PFR7G-11 vanwege de lagere compressie.
mr. X wrote:dit zijn misschien dan wel de std bougies maar zijn die ook daadwerkelijk goed genoeg met bijv. een cai of andere mod's aan het blok? wil namelijk ook binnenkort nieuwe bougie's halen
Voor kleine mods is de standaard bougie prima. Alleen als je NOS of TURBO hebt (of zeer heftige NA nokkenassen, TODA spec C of zo?), dan moet je naar een koudere bougie gaan.
ITR1689 wrote:typeR2004 wrote:Is er nog verschil tussen de IFR7G-11 en de denzo iridium bougies, behalve het prijsverschil?
Prijsverschil is er nauwelijks. De Denso IK22 kost ook rond de 15 - 20 euro per stuk.
Dan ben ik in de war; wat zijn dat voor denzo iridium bougies dan die Hyperformance verkoopt voor 80 euro?? Deze zijn identiek aan de spoon bougies die alleen vanwege de zo'n naam 130 euro kosten.
typeR2004 wrote:ITR1689 wrote:typeR2004 wrote:Is er nog verschil tussen de IFR7G-11 en de denzo iridium bougies, behalve het prijsverschil?
Prijsverschil is er nauwelijks. De Denso IK22 kost ook rond de 15 - 20 euro per stuk.
Dan ben ik in de war]
Dat klopt toch? De Denso IK22 (let op typenummer) bougies kosten bij Hyper of TCC rond de 20 euro per stuk. Ik neem aan dat Hyper 80 euro vraagt voor 4 stuks, anders word je ge...... De Spoon bougie is waarschijnlijk de Denso IK24, dat is een graadje kouder. Let daar wel op. Een tandje kouder is goed voor het circuit (continue vol belast) maar niet ideaal voor straat.
De PFR7G-11 (standaard ITR bougie) kost bij Brezan ook 20 euro per stuk.
De IFR7G-11 kost bij Brezan 18 euro per stuk.
ITR1689 wrote:hondazot wrote:dus als ik goed begrijp is de iridium beter en is goedkoper? :lol:
Yep. Als je levensduur niet belangrijk vindt, ga dan voor de Denso IK22. Gaat 50.000 - 75.000 km mee. Wel ff de elektrode afstand afstellen op 1.0 - 1.1 mm
electrode afstand afstellen? is dat iets wat je zelf kunt doen?
relatief gezien is dat best goedkoop per stuk :roll: bougie die er nu in mn scooter zit kost 83.95 euro :twisted: zal morgen s foto posten, ding is echt machtig mooi!
Zelf even op zoek gegaan , welke bougies is nu beter voor de ITR of maakt het niks uit, de NGK IFR7G-11 of de Denso IK22 ?????
Levenduur niet van belang want elke 30.000KM gaan ze er toch uit en ik rij ongeveer 10.000+KM per jaar dus dat duurt nog even.
En is bijv. de Denso gewoon beter door zijn kleiner pluselectrode?
Bij de Sub. was Denso uit den boze ivm afbrekende puntjes....ik dacht zelf dat de NGK's ook beter waren.
Levenduur niet van belang want elke 30.000KM gaan ze er toch uit en ik rij ongeveer 10.000+KM per jaar dus dat duurt nog even.
En is bijv. de Denso gewoon beter door zijn kleiner pluselectrode?
Bij de Sub. was Denso uit den boze ivm afbrekende puntjes....ik dacht zelf dat de NGK's ook beter waren.