mischa Striker boy

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Locked
mischa
Posts: 6
Joined: Tue Jun 28, 2005 4:41 pm
Contact:

mischa Striker boy

Post by mischa »

Hallo ik zal me bij deze dan ook voorstellen.

ik ben dus Mischa nu 34 jaar jong.

Ik heb in het verleden dus heel veel gedaan met de classic mini dus zodoende dus dat ik marco ken.
Mijn werk is het bouwen en verkopen van kitcars.
En het bouwen van toyota motoren met een Omex motor manegement systeem.
Zelf heb ik een Striker met een 190 pk 4age toyota.
Mijn striker weegt ook maar 490 kilo.
Ik ben me nu op dit forum aan het orienteren voor een type R blok in een Striker.

Lijkt mij wel leuk +- 220 pk en dan in een Striker van +- 500 kg.


Mischa
Type-S-Boy
Posts: 667
Joined: Thu Jul 15, 2004 11:28 am
Contact:

Post by Type-S-Boy »

Dat klinkt zeker leuk heb je ook pics hoe ze eruit zien ?
Civic Type S
mischa
Posts: 6
Joined: Tue Jun 28, 2005 4:41 pm
Contact:

Post by mischa »

User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Leuk speelgoed...

Welkom!
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

Welkom hier :!: Een Type-R blok is inderdaad een aanwinst voor zo'n kitcar, :idea: maar wat misschien ook een idee is: wat dacht je van een S2000 blok?
mischa
Posts: 6
Joined: Tue Jun 28, 2005 4:41 pm
Contact:

Post by mischa »

s2000 is wel leuk maar zwaar.

bij een striker gaat het om een zolaag mogelijk gewicht in combinatie met veel vermogen, maar dit gaat eigenlijk op voor de meeste auto,s
Type-S-Boy
Posts: 667
Joined: Thu Jul 15, 2004 11:28 am
Contact:

Post by Type-S-Boy »

Dat ziet er gaaf uit :D
Civic Type S
Tom
Posts: 343
Joined: Sat Jan 24, 2004 9:28 pm

Post by Tom »

Dat is zeker leuk speelgoed!!
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

jij hebt dezelfde velgen als ik eronder heb! mijne hebben alleen stoeprandschade :evil:
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

mischa wrote:s2000 is wel leuk maar zwaar.

bij een striker gaat het om een zolaag mogelijk gewicht in combinatie met veel vermogen, maar dit gaat eigenlijk op voor de meeste auto,s


Dus door de pk/gewichtsverhouding ben jij dus aan het kijken naar een Type-R blok, dan kan je geen ongelijk geven. Maar aangezien jou auto op 500 kilo zit, krijg je (met een Type-R blok, weet je al welke je gaat nemen?) volgens mij een verhouding die beter ligt als die van de Donkervoort D8 270, dus dat wordt aardig kicken, dacht ik zo.
mischa
Posts: 6
Joined: Tue Jun 28, 2005 4:41 pm
Contact:

Post by mischa »

ik zit te denken aan een k20a omdat deze met de klok meedraait.
Hierdoor kan ik de meeste versnelling bakken gebruiken voor achtewiel aandrijving.

of weten jullie hoe ik de draairichting van de andere vtec motoren kan omdraaien.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Dat valt niet mee. De oliepomp is probleem 1. Je moet de aanvoer en retour kanalen in de pomp om zien te draaien door hier en daar op te lassen en weer weg te freesen.
Daarnaast heb je gespiegelde nokkenassen nodig en ook de distributie wordt compleet anders.

Maar we hebben hier in nederland wel iemand die het al zat keer gedaan heeft.
Eimert de Groot is de man voor je!
Gooi zijn naam maar in Google en je vind hem zo.

Lijkt me wel bizar om zo'n oerkreet van een B18 uit een striker te horen komen!
Locked