mischa Striker boy
mischa Striker boy
Hallo ik zal me bij deze dan ook voorstellen.
ik ben dus Mischa nu 34 jaar jong.
Ik heb in het verleden dus heel veel gedaan met de classic mini dus zodoende dus dat ik marco ken.
Mijn werk is het bouwen en verkopen van kitcars.
En het bouwen van toyota motoren met een Omex motor manegement systeem.
Zelf heb ik een Striker met een 190 pk 4age toyota.
Mijn striker weegt ook maar 490 kilo.
Ik ben me nu op dit forum aan het orienteren voor een type R blok in een Striker.
Lijkt mij wel leuk +- 220 pk en dan in een Striker van +- 500 kg.
Mischa
ik ben dus Mischa nu 34 jaar jong.
Ik heb in het verleden dus heel veel gedaan met de classic mini dus zodoende dus dat ik marco ken.
Mijn werk is het bouwen en verkopen van kitcars.
En het bouwen van toyota motoren met een Omex motor manegement systeem.
Zelf heb ik een Striker met een 190 pk 4age toyota.
Mijn striker weegt ook maar 490 kilo.
Ik ben me nu op dit forum aan het orienteren voor een type R blok in een Striker.
Lijkt mij wel leuk +- 220 pk en dan in een Striker van +- 500 kg.
Mischa
-
- Posts: 667
- Joined: Thu Jul 15, 2004 11:28 am
- Contact:
-
- Posts: 667
- Joined: Thu Jul 15, 2004 11:28 am
- Contact:
mischa wrote:s2000 is wel leuk maar zwaar.
bij een striker gaat het om een zolaag mogelijk gewicht in combinatie met veel vermogen, maar dit gaat eigenlijk op voor de meeste auto,s
Dus door de pk/gewichtsverhouding ben jij dus aan het kijken naar een Type-R blok, dan kan je geen ongelijk geven. Maar aangezien jou auto op 500 kilo zit, krijg je (met een Type-R blok, weet je al welke je gaat nemen?) volgens mij een verhouding die beter ligt als die van de Donkervoort D8 270, dus dat wordt aardig kicken, dacht ik zo.
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Dat valt niet mee. De oliepomp is probleem 1. Je moet de aanvoer en retour kanalen in de pomp om zien te draaien door hier en daar op te lassen en weer weg te freesen.
Daarnaast heb je gespiegelde nokkenassen nodig en ook de distributie wordt compleet anders.
Maar we hebben hier in nederland wel iemand die het al zat keer gedaan heeft.
Eimert de Groot is de man voor je!
Gooi zijn naam maar in Google en je vind hem zo.
Lijkt me wel bizar om zo'n oerkreet van een B18 uit een striker te horen komen!
Daarnaast heb je gespiegelde nokkenassen nodig en ook de distributie wordt compleet anders.
Maar we hebben hier in nederland wel iemand die het al zat keer gedaan heeft.
Eimert de Groot is de man voor je!
Gooi zijn naam maar in Google en je vind hem zo.
Lijkt me wel bizar om zo'n oerkreet van een B18 uit een striker te horen komen!