Toyota blokken beter dan Honda blokken? Moet je hem er maar weer eens aan herinneren dat er maar 90Pk uit die toyota 1600cc met dubbele 40mm Weber carbs kwam na een avond afstellen.
Wat kwam er ook al weer uit mijn B16????
Meer dan 2 keer zo veel!! Op de zelfde bank gemeten!
Misschien vindt die persoon Toyota blokken qua betrouwbaarheid beter dan die van Honda, en hoeveel pk er je dan uit weet te trekken doet er dan niet toe. Het schijnt dat Toyota overigens ooit (standaard) 125pk uit 1.6 16v met dubbele carburateur wist te peuteren.
"When it comes to power, Honda craps all over Toyota".
Ze zijn wel licht die 4age blokken. Ze lopen ook heel mooi, alleen zijn ze als het ware saai. Ik zat in een Striker op Derby. De snelste wagen op het circuit, maar je merkte er niets van in de auto. Een VTEC voel je tenminste inkomen.
Ik merkte dat als ik de wielen heen en weer bewoog dit als het ware schoksgewijs, heel licht dat dan weer wel, gebeurde (MGF stuur-inrichting). Met rijden merk ik er niets van, maar dat hoort toch soepel te gaan? Tenminste bij Mini's.
M
@ accordtypeaRd: dat onderschrift van je, betekent dat dat ze bij je wegrijden? Die NSX-en>?
marco gooyaers wrote:@ accordtypeaRd: dat onderschrift van je, betekent dat dat ze bij je wegrijden? Die NSX-en>?
Dat was nog van die NSX/Type-R/S-2000 toerrit. Ik zat met mijn Civic CRX (mijn ATR stond in de garage met zware motorische problemen) in een groepje met Belgische NSX-en, en die gingen me een partij hard door de Ardennen! Dat was toch iets te veel voor mij, mijn vriendin en onze CRX waardoor we soms een beetje afhaakten.
We hebben lekker gebabbeld die dinsdag met zeer veel respect voor elkaars hobbie. Dat met die 1600 toyota komt vast wel goed als de goede carbs erop zitten.
Die stryker gaat kont schoppen als hij goed loopt!
Enne, Marco.
Mischien wat versleten fusee's na het sprinten? Door je grote wiel offset komen er best grote krachten op stuurkogels en fusees tijdens sprinten.
hahaha, en wie zat die Nsx'en op te jagen met z'n B16 op die bochtige berg weggentjes????
hahahaha, en die lui maar in hun spiegels blijven kijken of ze me al zoek konden rijden. NOT!!
Robert Jan van TCC stelde voor om een lichte poelie te monteren. Ik gebruik de buitenste 2 ringen toch niet. Gaat dat wel goed met lagers en zo? En wat is de winst??
marco gooyaers wrote:Robert Jan van TCC stelde voor om een lichte poelie te monteren. Ik gebruik de buitenste 2 ringen toch niet. Gaat dat wel goed met lagers en zo? En wat is de winst??
M
@Frank, ik kan me er iets bij voorstellen...^^
Volgens mij zijn die wel nodig om de juiste balans te behouden op je krukas, dus volgens mij is dat niet verstandig om te veranderen.
Volgens Robert-Jan heeft het wel zin. Poelie kost 60 euries of zo, iedereen rijdt ermee. Hmmmmmmmm ik denk dat ik het wel laat doen. Moet vrijdag toch bij TCC zijn om iets te laten uitlijnen.
Ik wil ook een Mojo. Rob Hawkins (van MIniworld) zegt dat ie beter is als een Striker. WOW. Het is dan wel geen mini, maar eerlijk is eerlijk wel een gave kit.