GASKLEPPIE MAG NIET MEER IN MIJN MINI RIJDEN!

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
Locked
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Toyota blokken beter dan Honda blokken? Moet je hem er maar weer eens aan herinneren dat er maar 90Pk uit die toyota 1600cc met dubbele 40mm Weber carbs kwam na een avond afstellen.
Wat kwam er ook al weer uit mijn B16????

Meer dan 2 keer zo veel!! Op de zelfde bank gemeten!
:)
HondArd

Post by HondArd »

Misschien vindt die persoon Toyota blokken qua betrouwbaarheid beter dan die van Honda, en hoeveel pk er je dan uit weet te trekken doet er dan niet toe. Het schijnt dat Toyota overigens ooit (standaard) 125pk uit 1.6 16v met dubbele carburateur wist te peuteren.
marco gooyaers

Post by marco gooyaers »

Ik citeer de Toyota-guru (Bill Sherwood):

"When it comes to power, Honda craps all over Toyota".

Ze zijn wel licht die 4age blokken. Ze lopen ook heel mooi, alleen zijn ze als het ware saai. Ik zat in een Striker op Derby. De snelste wagen op het circuit, maar je merkte er niets van in de auto. Een VTEC voel je tenminste inkomen.
marco gooyaers

Post by marco gooyaers »

OW, nog iets:

Ik merkte dat als ik de wielen heen en weer bewoog dit als het ware schoksgewijs, heel licht dat dan weer wel, gebeurde (MGF stuur-inrichting). Met rijden merk ik er niets van, maar dat hoort toch soepel te gaan? Tenminste bij Mini's.

M

@ accordtypeaRd: dat onderschrift van je, betekent dat dat ze bij je wegrijden? Die NSX-en>?
HondArd

Post by HondArd »

marco gooyaers wrote:@ accordtypeaRd: dat onderschrift van je, betekent dat dat ze bij je wegrijden? Die NSX-en>?

Dat was nog van die NSX/Type-R/S-2000 toerrit. Ik zat met mijn Civic CRX (mijn ATR stond in de garage met zware motorische problemen) in een groepje met Belgische NSX-en, en die gingen me een partij hard door de Ardennen! Dat was toch iets te veel voor mij, mijn vriendin en onze CRX waardoor we soms een beetje afhaakten.
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Ik maakte maar een grapje hoor!

We hebben lekker gebabbeld die dinsdag met zeer veel respect voor elkaars hobbie. Dat met die 1600 toyota komt vast wel goed als de goede carbs erop zitten.
Die stryker gaat kont schoppen als hij goed loopt!

Enne, Marco.
Mischien wat versleten fusee's na het sprinten? Door je grote wiel offset komen er best grote krachten op stuurkogels en fusees tijdens sprinten.
marco gooyaers

Post by marco gooyaers »

Als ik nieuwe bussen heb loop ik alles na. Fusees d8 ik niet, maar kan zeker.

Als die strikers maar niet mee gaan sprinten :wink: Wegen niks die dingen.

En nee, Toyotablokken blijven minder. Ook als Mischa dit leest^^. De Ariel Atom kit-car ruult momenteel en voor een blok heeft die?....

Nsx pff zekers goed. W8 een oud filmpje

http://www.norcalevo.net/video/motegibattle.wmv
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

hahaha, en wie zat die Nsx'en op te jagen met z'n B16 op die bochtige berg weggentjes????
hahahaha, en die lui maar in hun spiegels blijven kijken of ze me al zoek konden rijden. NOT!!
marco gooyaers

Post by marco gooyaers »

Robert Jan van TCC stelde voor om een lichte poelie te monteren. Ik gebruik de buitenste 2 ringen toch niet. Gaat dat wel goed met lagers en zo? En wat is de winst??

M

@Frank, ik kan me er iets bij voorstellen...^^
CyRaX

Post by CyRaX »

marco gooyaers wrote:Robert Jan van TCC stelde voor om een lichte poelie te monteren. Ik gebruik de buitenste 2 ringen toch niet. Gaat dat wel goed met lagers en zo? En wat is de winst??

M

@Frank, ik kan me er iets bij voorstellen...^^

Volgens mij zijn die wel nodig om de juiste balans te behouden op je krukas, dus volgens mij is dat niet verstandig om te veranderen.

Maar vooralsnog kan ik fout hebben.
marco gooyaers

Post by marco gooyaers »

Volgens Robert-Jan heeft het wel zin. Poelie kost 60 euries of zo, iedereen rijdt ermee. Hmmmmmmmm ik denk dat ik het wel laat doen. Moet vrijdag toch bij TCC zijn om iets te laten uitlijnen.

M
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Niet doen!
Bij een B16 kan het nog maar een B18 heeft alles nodig om de krukas vibraties tegen te gaan!
marco gooyaers

Post by marco gooyaers »

Niet?? Ok, ik check nog een keer Bij TCC.
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

ook niet doen. RJ probeerd je toch weer over te halen.
Laatste keer: Niet doen!
ITR1689

Post by ITR1689 »

Als je perse een lichtere poelie wil, neem dan zoiets.
http://www.inlinefour.com/infourn1encr.html
mischa

Post by mischa »

hallo marco en frank

vanavond ga ik weer naar rica om een striker aftestellen.

die striker met 90 pk is nu goed heb er andere webers op gezet.

en ik vind honda ook goed het is alleen jammer dat ze de verkeerde kant opdraaien, maar ik denk er wel aan om een type r in een striker te bouwen.

kijk eens op http://www.jwkoelewijn.nl/bauke/ heb ik een b16 in een mojo in gebouwd er mooi en licht motortje.

mischa
marco gooyaers

Post by marco gooyaers »

EEEej Mischa,

Gij hier? Zaterdag a.s. sprinten?? 90 pk??? LOL

Ik wil ook een Mojo. Rob Hawkins (van MIniworld) zegt dat ie beter is als een Striker. WOW. Het is dan wel geen mini, maar eerlijk is eerlijk wel een gave kit.
mischa

Post by mischa »

was goed gegaan met de striker

1600 4age 129 pk 147 nm koppel.

uit een standaard blokkie.

Zaterdag waar dan?

mischa
marco gooyaers

Post by marco gooyaers »

Zandvoort full-speed
HONDA

Post by HONDA »

mischa wrote:was goed gegaan met de striker

1600 4age 129 pk 147 nm koppel.

uit een standaard blokkie.

Zaterdag waar dan?

mischa

Mischa, stel je eerst even voor in het daarvoor bedoelde onderdeel.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Locked