Gewichtbesparing in een ITR

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
ITR1689

Post by ITR1689 »

Trouwens, sommige getallen zijn niet correct (bijv. wielen). Waarschijnlijk gaat het over de Amerikaanse Integra.
IvoG

Post by IvoG »

Nyther wrote:Pfft , niemand blij met mijn mooie info :) wel handig om te weten allemaal!

Nou nou, niet echt jouw info he? :wink:

http://www.importmodifications.com/weig ... tions.html

Misschien zijn er wel enkelen blij hiermee, maar dat hoeven ze niet met bloemetjes en zo aan te geven toch? :roll: :lol:
Nyther

Post by Nyther »

IvoG wrote:
Nyther wrote:Pfft , niemand blij met mijn mooie info :) wel handig om te weten allemaal!

Nou nou, niet echt jouw info he? :wink:

http://www.importmodifications.com/weig ... tions.html

Misschien zijn er wel enkelen blij hiermee, maar dat hoeven ze niet met bloemetjes en zo aan te geven toch? :roll: :lol:

neej natuurlijk niet, tis toch ook in het engels haha, vond dit wel relevant voor dit topic vandaar :P
Nyther

Post by Nyther »

IK zag laats een CF kofferklep voor de itr, van visracing, pasvorm zou nagenoeg perfect moeten zijn... moet ook wel wat gewicht schelen lijkt me zo....

Image
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

die klep is best zwaar. scheelt volgens mij best veel. Maar die ruit weegt nog veel meer, dus als ze die nou ook zouden namaken in lexaan....... zou niet gek zijn!
Nyther

Post by Nyther »

gaskleppie wrote:die klep is best zwaar. scheelt volgens mij best veel. Maar die ruit weegt nog veel meer, dus als ze die nou ook zouden namaken in lexaan....... zou niet gek zijn!

lexaan ramen bestaan al voglens mij, alleen komen zo snel krassen op :S
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Zo, even een oude koe uit de sloot!

Ik moest noodgedwongen ook het achterste interieur weghalen om een parkeerschade te laten repareren.
Dus alles eruit, achterbank, rugleuningen, dwarsbalk, reservewiel, bodemplank, kunstof in de achterklep (best zwaar btw) Kunstof zijpanelen, achterpaneel, krik, hoedenplank.
Dat scheelt dus echt heel veel!!!
Tevens heb ik de achterste rol-gordels eruit gehaald en daar komen enkele CRX heupgordeltjes voor terug. Er staat nergens in de wet dat er achterin 3-puntsgordels moeten zitten. die rollen zijn ook nog best zwaar.
Tevens laat ik gelijk het gat opvullen van de antenne, zodat dat zware ding er ook uit kan.

En omdat ik zoveel voordeel erin gezien heb, heb ik gelijk een VIS carbon achterklep besteld en ben nog op zoek naar een leverancier die me een FAL- lexaan achtige achterruit kan leveren.

hahaha, hij rijd net als wat Ken al melde heerlijk snel en direkt zonder dat de balans verstoord is. Hij rijd wel anders, dat moet ik zeker zeggen. De achterkant kon eerst altijd zo lekker "achter je aan dansen" in bochten en dat is nu heel erg veel minder. De achterkant voelt veel "sterieler" maar wel agiel en strak. Het bevalt wel!

En met de B16 barst ik niet echt van het koppel, dus elke kg merk je direkt!
HONDA

Post by HONDA »

Ik vond het maar eng rijden zonder gewicht in de bak. Het hele gevoel in de wagen was weg.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
ITR1689

Post by ITR1689 »

VTECCIE wrote:Ik vond het maar eng rijden zonder gewicht in de bak. Het hele gevoel in de wagen was weg.

Dan moet je de voorkant ook lichter maken. En de achterkant stijver maken, want dan worden de achterbanden zwaarder belast in een bocht.
Nyther

Post by Nyther »

Vis klep had ik ook willen bestellen totdat vis me een bericht stuurde dat er wat "problems"waren met de fitment van de rear window... maar met een plexie achterraam wat beetje meewerkt moet dat geen probleem zijn lijkt me!
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Hij voelt idd compleet anders aan, maar eng vind ik hem echter niet.

Met de accu naar achter moet dat al weer beter worden.
De voorkant nog lichter maken kan bijna niet meer. Stuurbekrachtiging ban ik niet van plan weg te halen, al zit hij wel helemaal voor in en heeft hij veel effect als je hem weghaalt.
rallyintegraR

Post by rallyintegraR »

Misschien wat extreem voor jullie baan auto's, maar ik heb gisteren die 2 veiligheidsbaren in de deuren verwijderd. Scheelt ook meteen een dikke kilo.
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

He, goed plan!
Viel niet mee zeker om die er netjes uit te halen?
rallyintegraR

Post by rallyintegraR »

Ik heb de gaten wat groter gemaakt en dan met een kleine slijpmolen schuin de buizen doorgeslepen. De bevestigingspunten heb ik laten zitten. :lol:
Locked