Gewichtbesparing in een ITR
Nyther wrote:Pfft , niemand blij met mijn mooie infowel handig om te weten allemaal!
Nou nou, niet echt jouw info he? :wink:
http://www.importmodifications.com/weig ... tions.html
Misschien zijn er wel enkelen blij hiermee, maar dat hoeven ze niet met bloemetjes en zo aan te geven toch? :roll: :lol:
IvoG wrote:Nyther wrote:Pfft , niemand blij met mijn mooie infowel handig om te weten allemaal!
Nou nou, niet echt jouw info he? :wink:
http://www.importmodifications.com/weig ... tions.html
Misschien zijn er wel enkelen blij hiermee, maar dat hoeven ze niet met bloemetjes en zo aan te geven toch? :roll: :lol:
neej natuurlijk niet, tis toch ook in het engels haha, vond dit wel relevant voor dit topic vandaar :P
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Zo, even een oude koe uit de sloot!
Ik moest noodgedwongen ook het achterste interieur weghalen om een parkeerschade te laten repareren.
Dus alles eruit, achterbank, rugleuningen, dwarsbalk, reservewiel, bodemplank, kunstof in de achterklep (best zwaar btw) Kunstof zijpanelen, achterpaneel, krik, hoedenplank.
Dat scheelt dus echt heel veel!!!
Tevens heb ik de achterste rol-gordels eruit gehaald en daar komen enkele CRX heupgordeltjes voor terug. Er staat nergens in de wet dat er achterin 3-puntsgordels moeten zitten. die rollen zijn ook nog best zwaar.
Tevens laat ik gelijk het gat opvullen van de antenne, zodat dat zware ding er ook uit kan.
En omdat ik zoveel voordeel erin gezien heb, heb ik gelijk een VIS carbon achterklep besteld en ben nog op zoek naar een leverancier die me een FAL- lexaan achtige achterruit kan leveren.
hahaha, hij rijd net als wat Ken al melde heerlijk snel en direkt zonder dat de balans verstoord is. Hij rijd wel anders, dat moet ik zeker zeggen. De achterkant kon eerst altijd zo lekker "achter je aan dansen" in bochten en dat is nu heel erg veel minder. De achterkant voelt veel "sterieler" maar wel agiel en strak. Het bevalt wel!
En met de B16 barst ik niet echt van het koppel, dus elke kg merk je direkt!
Ik moest noodgedwongen ook het achterste interieur weghalen om een parkeerschade te laten repareren.
Dus alles eruit, achterbank, rugleuningen, dwarsbalk, reservewiel, bodemplank, kunstof in de achterklep (best zwaar btw) Kunstof zijpanelen, achterpaneel, krik, hoedenplank.
Dat scheelt dus echt heel veel!!!
Tevens heb ik de achterste rol-gordels eruit gehaald en daar komen enkele CRX heupgordeltjes voor terug. Er staat nergens in de wet dat er achterin 3-puntsgordels moeten zitten. die rollen zijn ook nog best zwaar.
Tevens laat ik gelijk het gat opvullen van de antenne, zodat dat zware ding er ook uit kan.
En omdat ik zoveel voordeel erin gezien heb, heb ik gelijk een VIS carbon achterklep besteld en ben nog op zoek naar een leverancier die me een FAL- lexaan achtige achterruit kan leveren.
hahaha, hij rijd net als wat Ken al melde heerlijk snel en direkt zonder dat de balans verstoord is. Hij rijd wel anders, dat moet ik zeker zeggen. De achterkant kon eerst altijd zo lekker "achter je aan dansen" in bochten en dat is nu heel erg veel minder. De achterkant voelt veel "sterieler" maar wel agiel en strak. Het bevalt wel!
En met de B16 barst ik niet echt van het koppel, dus elke kg merk je direkt!
Ik vond het maar eng rijden zonder gewicht in de bak. Het hele gevoel in de wagen was weg.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Hij voelt idd compleet anders aan, maar eng vind ik hem echter niet.
Met de accu naar achter moet dat al weer beter worden.
De voorkant nog lichter maken kan bijna niet meer. Stuurbekrachtiging ban ik niet van plan weg te halen, al zit hij wel helemaal voor in en heeft hij veel effect als je hem weghaalt.
Met de accu naar achter moet dat al weer beter worden.
De voorkant nog lichter maken kan bijna niet meer. Stuurbekrachtiging ban ik niet van plan weg te halen, al zit hij wel helemaal voor in en heeft hij veel effect als je hem weghaalt.
-
- Posts: 46
- Joined: Sun Feb 27, 2005 9:35 am
- Contact:
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
-
- Posts: 46
- Joined: Sun Feb 27, 2005 9:35 am
- Contact: