spruitstuk welke???

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
rallyintegraR

Post by rallyintegraR »

Je hebt waarschijnlijk wel gelijk, maar toen Robert Jan van TCC zondag m'n motor heeft komen halen heeft hij me een aanlokkelijk voorstel gedaan voor een DC spruitstuk. Zou hij misschien ook een origineel JDM kunnen bestellen??
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Ik denk het wel. Die DC moet je echt NIET aan laten praten. Het zijn maar een kleine 2 cm maar het is vaak net het verschil tussen raken of niet raken.
En de klappen die jij maakt zijn groot genoeg om in 1 keer 2 onderste buizen dicht te slaan.
rallyintegraR

Post by rallyintegraR »

Je hebt weer overschot van gelijk Frank, ik heb ondertussen met Robert Jan gebeld en we hebben een deal gesloten voor een Honda JDM en hebben het ook meteen even gehad over die TCC chip tuning.
Ik had m'n gedachten staan op een DTA computer (€1000), maar die loopt op Bosch censors en om die ook nog eens aan te schaffen kost me dat ook nog eens €800 (montage incl.). Wat ik eigenlijk wil : VTEC op 4000 tr. chiftlight op 8800, begrenzing op 9000tr. en natuurlijk wat extra vermogen.
Wat is uw mening daarover, Frank?
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

DTA is zeker niet nodig op een B18.
Marco heeft het wel op zijn mini maar meer vermogen dan wat we uit de standaard aangepaste honda ecu's halen haalt hij ook niet. In sommige gevallen wordt er zelfs meer uit een volledig standaard ITR computer gehaald!
Dus compleet zonder aanpassingen in de software!

Wat je wel wil is dat hij eerder de VTEC in springt en de begrenzer kan ook een tikkie hoger dan standaard. Met die TCC chip kan dat idd heel goed.
Voodoo

Post by Voodoo »

Gaskleppie wrote:DTA is zeker niet nodig op een B18.
Marco heeft het wel op zijn mini maar meer vermogen dan wat we uit de standaard aangepaste honda ecu's halen haalt hij ook niet. In sommige gevallen wordt er zelfs meer uit een volledig standaard ITR computer gehaald!
Dus compleet zonder aanpassingen in de software!

Wat je wel wil is dat hij eerder de VTEC in springt en de begrenzer kan ook een tikkie hoger dan standaard. Met die TCC chip kan dat idd heel goed.

Frank, als ik het goed begrijp kan je de VTEC dmv. een apexi vtec controller eerder laten inspringen of niet en wat is nou beter voor je motor?
stannyitr

Post by stannyitr »

rallyintegraR@ Zal zeker nog wel eens langskomen hoor.
Dat de dc weinig bodemvrijheid heeft is allom bekend :( .

Is hondadata miss. geen optie :?:
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Het kan daarmee, maar wat je er niet mee kan is je begrenzer verhogen en je timing bijstellen.
Vandaar dat een aangepaste chip beter is dan een Apexi.
rallyintegraR

Post by rallyintegraR »

Het vervroegen van de VTEC heb ik vooral nodig bij de start. Vroeger bij m'n Civic met standaard computer kon ik kiezen, ofwel starten op 4000rpm zonder wielspin maar dan moet je wachten op de VTEC of starten bij 6000rpm maar dan sta je je banden op te roken en ga je eigenlijk ook niet vooruit. Later met de Hondata met VTEC op 4000rpm vertrok ik op 3500rpm zonder wielspin, maar toch al met redelijk wt vermogen en dan accelereede hij snel weg. Mijn setup op de Civic was VTEC open op 4000rpm, chiftlight op 9000rpm en begrenzer op 9500rpm. maar ik heb al begrepen dat ik eerst andere klepveren en schoteltjes moet monteren. (heb ik al van Gaskleppie geleerd).
ITR1689

Post by ITR1689 »

Voodoo wrote:Frank, als ik het goed begrijp kan je de VTEC dmv. een apexi vtec controller eerder laten inspringen of niet en wat is nou beter voor je motor?

Alleen het toerental veranderen is niet genoeg. Je moet ook in de ECU omschakelen naar de hoge nokken fuel/ignition map. Dat kan een VTEC controller niet.
rallyintegraR

Post by rallyintegraR »

Inderdaad, bij de Hondata werd dat ook allemaal geprogrameerd, maar ik heb zo'n slechte ervaring met de levering dat ik er bang van ben om nog eens ene te bestellen en dan zeker niet bij Intertuning.
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

zou ik zeker niet doen nee.........

weet je nog van die 2 Mugen air boxen die ik vorig jaar februari besteld hebt???
Die heb ik nog niet.......

Die gasten vullen het ene gat in de betalingen door een andere klant van te voren te laten betalen en kunnen daar een klant die al heeeeel lang zit te wachten mischien toch nog helpen.......

NOOIT, NOOIT, NOOIT zou ik daar iets bestellen!

:x
rallyintegraR

Post by rallyintegraR »

Ik dacht toen: dat overkomt mij nu weer, maar blijkbaar is dat de normale gang van zaken daar bij IT.
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Ik hoor ondertussen dagelijks van dit soort verhalen over IT.......

triest, heel triest.....
ITR639

Post by ITR639 »

@ rallyintegra: Heb je al eens contact opgenomen met R-Speed?
Zaakvoerder Pascal is verdeler van Hondata. Heeft een maand geleden nog een integra voorzien van supercharger en hondata ecu.
Je kan Pascal mailen via [email="sales@r-speedonline.be"]sales@r-speedonline.be[/email]

Greetz
Locked