crx303 wrote:Och ja, het stinkt wel wat meer inderdaad, maar aangezien ik altijd met altijd en eeuwig met m'n raam op een kier rijdt is niet zo'n probleem.
Bovendien ben ik 95% van de tijd de enige inzittende.
Als de slang omlaag loopt, dump je dus de rommel op straat?
Yep, er komt damp (alleen gassen) uit, dus zoveel rommel komt er niet uit.
Nou ik stond nog raar te kijken wat voor een zooi eruit komt, qua blow by gassen enzo, laat maar eens condenseren in een potje, heb er nog een foto van:
Na verloop van tijd hield ik dus een bodempje gele meuk over en daarbovenop olie
Hmmm, geel? Bij mij is de slang van binnen gewoon lichtbruin van de olie. Geen geel vloeistof. Aan de onderkant van de auto waar de gassen uitkomen zie ik niks.
Mijn motor verbruikt ook weinig olie. Iets minder dan 1 liter per 10.000 km.
ITR1689 wrote:Hmmm, geel? Bij mij is de slang van binnen gewoon lichtbruin van de olie. Geen geel vloeistof. Aan de onderkant van de auto waar de gassen uitkomen zie ik niks. Mijn motor verbruikt ook weinig olie. Iets minder dan 1 liter per 10.000 km.
Dat slangetje van jou, waar zit die trouwens op aangesloten?
crx303 wrote:Dat slangetje van jou, waar zit die trouwens op aangesloten?
Op dat slangetje onder de koolstoffilter (grote zwarte pot). Die is bij mij ook verwijderd.
:?:
Dat vat ik niet. Het is toch een ontluchting voor het blok waar je het over hebt?
Oh, je bedoelt de andere kant. Ik dacht dat je de kant bedoelt waar de gassen in de lucht komen.
1 slang zit aan dat zwart rechthoekig blikje onder de inlaat, waar de PCV klep eerst zat. Een andere slang zit aan de kleppendeksel. Deze 2 slangen komen samen in een T stuk, en van de T stuk loopt een slang naar de bodem van de auto.
Zo dus:
Gaskleppie wrote:graag! Ik heb nog een oude zwarte waar ik extra aansluitingen op wil maken. Ook de halve maantjes voor de camgears moeten daar nog uit. Plus dat mijn rode deksel begint te bladeren.
Ik heb bericht gehad van mijn vriend, hij zegt dat de poeder wat zij gebruiken niet bestand is tegen hoge temperaturen