kleppendeksel?

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
crx303
Posts: 221
Joined: Sun Jan 16, 2005 11:59 am
Contact:

Post by crx303 »

Ja da's Hi-tech van de kwantum :razz:

Hier een betere foto.

Image
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

Daar ontluchten lijkt mij niet zo gezond voor de inzittenden. Als de auto stilstaat dan. De mijne gaat naar de bodem van de auto.
crx303
Posts: 221
Joined: Sun Jan 16, 2005 11:59 am
Contact:

Post by crx303 »

Och ja, het stinkt wel wat meer inderdaad, maar aangezien ik altijd met altijd en eeuwig met m'n raam op een kier rijdt is niet zo'n probleem.

Bovendien ben ik 95% van de tijd de enige inzittende.

Als de slang omlaag loopt, dump je dus de rommel op straat?
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

crx303 wrote:Och ja, het stinkt wel wat meer inderdaad, maar aangezien ik altijd met altijd en eeuwig met m'n raam op een kier rijdt is niet zo'n probleem.

Bovendien ben ik 95% van de tijd de enige inzittende.

Als de slang omlaag loopt, dump je dus de rommel op straat?

Yep, er komt damp (alleen gassen) uit, dus zoveel rommel komt er niet uit. :D
crx303
Posts: 221
Joined: Sun Jan 16, 2005 11:59 am
Contact:

Post by crx303 »

Nou ik stond nog raar te kijken wat voor een zooi eruit komt, qua blow by gassen enzo, laat maar eens condenseren in een potje, heb er nog een foto van:

Image

Na verloop van tijd hield ik dus een bodempje gele meuk over en daarbovenop olie
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

Hmmm, geel? Bij mij is de slang van binnen gewoon lichtbruin van de olie. Geen geel vloeistof. Aan de onderkant van de auto waar de gassen uitkomen zie ik niks.
Mijn motor verbruikt ook weinig olie. Iets minder dan 1 liter per 10.000 km.
IvoG
Posts: 2402
Joined: Wed Jun 11, 2003 1:32 pm

Post by IvoG »

Geel = Zwavel uit brandstof :idea:
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

IvoG wrote:Geel = Zwavel uit brandstof :idea:

Oh, getver. Ik tank meestal Shell 98 en af en toe meng ik het met Shell V-power.
crx303
Posts: 221
Joined: Sun Jan 16, 2005 11:59 am
Contact:

Post by crx303 »

IvoG wrote:Geel = Zwavel uit brandstof :idea:


Dat zeg ik, dus uit blow-by gassen, hint, ik heb een turbo ;)
crx303
Posts: 221
Joined: Sun Jan 16, 2005 11:59 am
Contact:

Post by crx303 »

ITR1689 wrote:Hmmm, geel? Bij mij is de slang van binnen gewoon lichtbruin van de olie. Geen geel vloeistof. Aan de onderkant van de auto waar de gassen uitkomen zie ik niks.
Mijn motor verbruikt ook weinig olie. Iets minder dan 1 liter per 10.000 km.


Dat slangetje van jou, waar zit die trouwens op aangesloten?
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Ik zou maar de olieververs interval wat verkorten dan.....
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

crx303 wrote:Dat slangetje van jou, waar zit die trouwens op aangesloten?

Op dat slangetje onder de koolstoffilter (grote zwarte pot). Die is bij mij ook verwijderd.
crx303
Posts: 221
Joined: Sun Jan 16, 2005 11:59 am
Contact:

Post by crx303 »

Gaskleppie wrote:Ik zou maar de olieververs interval wat verkorten dan.....


om de 5000 km ipv 10000

De eerste verversing sinds de turbo is op korte termijn, oftewel, ik heb er nu bijna 5000km opzitten
crx303
Posts: 221
Joined: Sun Jan 16, 2005 11:59 am
Contact:

Post by crx303 »

ITR1689 wrote:
crx303 wrote:Dat slangetje van jou, waar zit die trouwens op aangesloten?

Op dat slangetje onder de koolstoffilter (grote zwarte pot). Die is bij mij ook verwijderd.


:?:

Dat vat ik niet. Het is toch een ontluchting voor het blok waar je het over hebt?
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

crx303 wrote:
ITR1689 wrote:
crx303 wrote:Dat slangetje van jou, waar zit die trouwens op aangesloten?

Op dat slangetje onder de koolstoffilter (grote zwarte pot). Die is bij mij ook verwijderd.


:?:

Dat vat ik niet. Het is toch een ontluchting voor het blok waar je het over hebt?

Oh, je bedoelt de andere kant. Ik dacht dat je de kant bedoelt waar de gassen in de lucht komen.
1 slang zit aan dat zwart rechthoekig blikje onder de inlaat, waar de PCV klep eerst zat. Een andere slang zit aan de kleppendeksel. Deze 2 slangen komen samen in een T stuk, en van de T stuk loopt een slang naar de bodem van de auto.
Zo dus:

Image
crx303
Posts: 221
Joined: Sun Jan 16, 2005 11:59 am
Contact:

Post by crx303 »

OK duidelijk, zelfde wat ik dus heb, al zit er bij mij dus nog een potje tussen :wink:
User avatar
Voodoo
Posts: 2145
Joined: Mon Jul 12, 2004 10:33 pm

Post by Voodoo »

Gaskleppie wrote:graag!
Ik heb nog een oude zwarte waar ik extra aansluitingen op wil maken.
Ook de halve maantjes voor de camgears moeten daar nog uit.
Plus dat mijn rode deksel begint te bladeren.


Ik heb bericht gehad van mijn vriend, hij zegt dat de poeder wat zij gebruiken niet bestand is tegen hoge temperaturen :(
WinFreak
Posts: 196
Joined: Fri Jan 14, 2005 3:49 pm

Post by WinFreak »

Zo warm wordt het kleppendeksel niet hoor...

Bij mij zit er gewoon autolak op...



Ik zou het gewoon proberen...
Image
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Tja, is 140 graden heet voor gewone lak??
WinFreak
Posts: 196
Joined: Fri Jan 14, 2005 3:49 pm

Post by WinFreak »

Zo heet wordt ie niet toch...
Image
Locked