Belgische Integra naar de keuring (APK)
Belgische Integra naar de keuring (APK)
Ben naar de jaarlijkse keuring (APK) geweest. Ik heb de volgende onderdelen moeten verwijderen.
- Voorbumper terug de origenele plaatsen.
- Turbo eraf + ic.
- Injectors terug naar 240 cc.
- Mapsensor de ene uittrekken en de andere inpluggen.
- ECM verwisslen.
- Neon verwijderen, had er vorig jaar een opmerking voor gekregen.
- Stock uitlaat terug plaatsen.
- verlagingsveren verwijderen.
- Onderste raam sticker verwijderen.
- Aluminume koffer spoiler verwijderen.
- Achterste lichten veranderen, terug stock.
- Mistlamp plaatsen onder achterbumper.
- Traanplaat Chauffeur verwijderen, matje leggen.
- Muziek uit gehaald anders ligt hij teveel naar achteren.
- Origenele aanzuigbuis terug plaatsen.
- Tweede ruitenveger terug plaatsen.
Nu na een dagje sleutelen staat hij weer bijna paraat nog juist voorbumper.
- Voorbumper terug de origenele plaatsen.
- Turbo eraf + ic.
- Injectors terug naar 240 cc.
- Mapsensor de ene uittrekken en de andere inpluggen.
- ECM verwisslen.
- Neon verwijderen, had er vorig jaar een opmerking voor gekregen.
- Stock uitlaat terug plaatsen.
- verlagingsveren verwijderen.
- Onderste raam sticker verwijderen.
- Aluminume koffer spoiler verwijderen.
- Achterste lichten veranderen, terug stock.
- Mistlamp plaatsen onder achterbumper.
- Traanplaat Chauffeur verwijderen, matje leggen.
- Muziek uit gehaald anders ligt hij teveel naar achteren.
- Origenele aanzuigbuis terug plaatsen.
- Tweede ruitenveger terug plaatsen.
Nu na een dagje sleutelen staat hij weer bijna paraat nog juist voorbumper.
Pff en dan lopen wij te zeuren als de kat terug moet voor de keuring. Je hebt in ieder geval lekker kunnen sleutelen.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
ik hoorde vandaag een beetje een eng verhaal!
een gozer met een impreza maakte wat kabaal en werd van de weg gehaald.
Meneer agent kwam erachter dat de kat er niet meer onder zat. Nu heeft hij een hele vette boete gekregen omdat hij een millieu dillict gepleegd heeft en ook de korting die een auto met katalysator heeft, misbruikt en die dus ook terug moest betalen!
resultaat is een paar 1000euro!!
Daar schrik je wel even van!
Ik zag vandaag een 60mm race kat staan met bijna geen verliezen. Wel interesant, maar ook duur!
een gozer met een impreza maakte wat kabaal en werd van de weg gehaald.
Meneer agent kwam erachter dat de kat er niet meer onder zat. Nu heeft hij een hele vette boete gekregen omdat hij een millieu dillict gepleegd heeft en ook de korting die een auto met katalysator heeft, misbruikt en die dus ook terug moest betalen!
resultaat is een paar 1000euro!!
Daar schrik je wel even van!
Ik zag vandaag een 60mm race kat staan met bijna geen verliezen. Wel interesant, maar ook duur!
Probleem is dat de standaard kat niet meer past bij mij. Alleen zo'n korte kat past (zoals een Feel's kat). Die stink dingen zijn alleen weer niet te betalen.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
kort je die spoon pijp toch een stukkie in.
Dan passen alle normale katten er weer tussen.
Straks moet ik de boel weer aanpassen ivm de veel langere Hytech header. Dan komt de kat gewoon een stukje naar achter. Geen probleem toch?
Maar Ken, jij hebt daar wel een punt! Als je auto niet te veel vervuild zonder kat kunnen ze er niks mee. Al zullen ze vast wel weer wat bedenken om je toch te pakken......
Dan beginnen ze vast wel weer te zeiken dat je geen kat hebt terwijl je er wel een moet hebben volgens je kenteken papieren.
Dan passen alle normale katten er weer tussen.
Straks moet ik de boel weer aanpassen ivm de veel langere Hytech header. Dan komt de kat gewoon een stukje naar achter. Geen probleem toch?
Maar Ken, jij hebt daar wel een punt! Als je auto niet te veel vervuild zonder kat kunnen ze er niks mee. Al zullen ze vast wel weer wat bedenken om je toch te pakken......
Dan beginnen ze vast wel weer te zeiken dat je geen kat hebt terwijl je er wel een moet hebben volgens je kenteken papieren.
Mischien is er ergens nog een JDM ITR kat te koop in UK. Van al die import JDM ITR's. Voor VTECCIE zou zo'n standaard JDM kat plug and play zijn, toch?
Ik heb een foto van de JDM ITR kat. Die is een stuk korter en heeft aan 1 kant een 65 mm flens (voor de JDM spruit) en aan de andere kant 57 mm flens (voor de standaard ITR B-pipe). De JDM B-pipe is ook 57mm maar heeft geen vernauwing achter de kat.
De Amerikanen gebruiken deze: http://www.inlinefour.com/carunhigcatc.html
Ik heb een foto van de JDM ITR kat. Die is een stuk korter en heeft aan 1 kant een 65 mm flens (voor de JDM spruit) en aan de andere kant 57 mm flens (voor de standaard ITR B-pipe). De JDM B-pipe is ook 57mm maar heeft geen vernauwing achter de kat.
De Amerikanen gebruiken deze: http://www.inlinefour.com/carunhigcatc.html
Je auto wordt volgens mij niet eens goedgekeurd als je géén kat hebt...
Al heel veel verhalen van mensen die voor de keuring de kat er weer tussen zetten en na de keuring er tussen uit gehaald hebben.... Maar als je je auto laat keuren (APK) krijg je dan géén bewijs/papier mee waarop staat dat je auto APK is goedgekeurd? Dan kun je toch allicht tegen oom agent zeggen van: "Beste man hier heb je mijn "AKP goed keurings bewijs"?
Wat ook stom is dat ze de uitlaat meten op 3/4 van het aantal toeren...
Kan degene de honda rijder (benzine) er wat aan doen dat honda géén turbo's gebruikt (en slim) VTEC gebruikt ?
Al heel veel verhalen van mensen die voor de keuring de kat er weer tussen zetten en na de keuring er tussen uit gehaald hebben.... Maar als je je auto laat keuren (APK) krijg je dan géén bewijs/papier mee waarop staat dat je auto APK is goedgekeurd? Dan kun je toch allicht tegen oom agent zeggen van: "Beste man hier heb je mijn "AKP goed keurings bewijs"?
Wat ook stom is dat ze de uitlaat meten op 3/4 van het aantal toeren...
Kan degene de honda rijder (benzine) er wat aan doen dat honda géén turbo's gebruikt (en slim) VTEC gebruikt ?
-
- Posts: 404
- Joined: Mon Mar 01, 2004 9:23 pm
- Contact:
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Ik heb op de RAI even met de RDW gebabbeld en die zijn van mening dat er maar 1 plaats in nederland is waar je volgens de regels van een geldige geluidsmeting kan doen en dat is op de testbaan van Lelystad.
Alleen daar sta je op speciaal asfalt, heb je geen omgevingsgeluid, geen reflectie en zelfs dan mag het niet te hard waaien anders geld de meting ook niet.
Maar er is een hoop onduidelijk op dit gebied. De RDW werd er ook een beetje misselijk van hoe de politie tegenwoordig tekeer gaat!
Alleen daar sta je op speciaal asfalt, heb je geen omgevingsgeluid, geen reflectie en zelfs dan mag het niet te hard waaien anders geld de meting ook niet.
Maar er is een hoop onduidelijk op dit gebied. De RDW werd er ook een beetje misselijk van hoe de politie tegenwoordig tekeer gaat!
ITR1689 wrote:Ja, daarom moet je een katvervanger hebben dat een beetje lijkt op een kat. Zo'n demper zeg maar. Geen straight pipe. Kunnen ze nooit rechtsgeldig beweren dat het geen kat is. Als je dan naar de RDW keuring moet van hun, gewoon kat terugplaatsen.
Zon ding heb ik ook van supersprint. Moest vorige week voor apk en heb gewoon weer de kat er tussen gehangen. Waarom moeilijk gaan doen, als het voor de meeste onder ons niet veel werk is, om hem er even weer onder te plaatsen.
Er moet gewoon een kat onder, punt. Desnoods een leeggehaalde, als ie toch zn CO haalt.....