Belgische Integra naar de keuring (APK)

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
Locked
Guest

Belgische Integra naar de keuring (APK)

Post by Guest »

Ben naar de jaarlijkse keuring (APK) geweest. Ik heb de volgende onderdelen moeten verwijderen.

- Voorbumper terug de origenele plaatsen.
- Turbo eraf + ic.
- Injectors terug naar 240 cc.
- Mapsensor de ene uittrekken en de andere inpluggen.
- ECM verwisslen.
- Neon verwijderen, had er vorig jaar een opmerking voor gekregen.
- Stock uitlaat terug plaatsen.
- verlagingsveren verwijderen.
- Onderste raam sticker verwijderen.
- Aluminume koffer spoiler verwijderen.
- Achterste lichten veranderen, terug stock.
- Mistlamp plaatsen onder achterbumper.
- Traanplaat Chauffeur verwijderen, matje leggen.
- Muziek uit gehaald anders ligt hij teveel naar achteren.
- Origenele aanzuigbuis terug plaatsen.
- Tweede ruitenveger terug plaatsen.

Nu na een dagje sleutelen staat hij weer bijna paraat nog juist voorbumper.
HONDA

Post by HONDA »

Pff en dan lopen wij te zeuren als de kat terug moet voor de keuring. Je hebt in ieder geval lekker kunnen sleutelen.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Guest

Post by Guest »

Ja hoor en ff alles kunne poesten.
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

ik hoorde vandaag een beetje een eng verhaal!

een gozer met een impreza maakte wat kabaal en werd van de weg gehaald.
Meneer agent kwam erachter dat de kat er niet meer onder zat. Nu heeft hij een hele vette boete gekregen omdat hij een millieu dillict gepleegd heeft en ook de korting die een auto met katalysator heeft, misbruikt en die dus ook terug moest betalen!
resultaat is een paar 1000euro!!

Daar schrik je wel even van!

Ik zag vandaag een 60mm race kat staan met bijna geen verliezen. Wel interesant, maar ook duur!
Guest

Post by Guest »

Ik moest wissel stukken bij een Honda dealer in Antwerpen. Toen ik net instapte kwam er een politiewagen met daar achter een opgezette VW golf. Die jongen hadden ze blijkbaar geplukt en moest mee naar de APK keuring.

Echt sneu voor die gast.
ITR1689

Post by ITR1689 »

Dat zijn idd enge verhalen!!! Wat als je gewoon APK haalt zonder kat? Dan kunnen ze niks zeggen denk ik. Anders ff een dikke 60-65 mm flens op de standaard kat lassen aan beide kanten. Toch beter dan de 50-55 mm standaard flens.
HONDA

Post by HONDA »

Probleem is dat de standaard kat niet meer past bij mij. Alleen zo'n korte kat past (zoals een Feel's kat). Die stink dingen zijn alleen weer niet te betalen.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
ITR1689

Post by ITR1689 »

Wat voor tussenpijp heb je dan? Als die te lang is dan zaag je toch een stukje weg?

Bij mij is 1 flens van de kat aangepast om te kunnen passen op de JDM spruitstuk. De andere wil ik ook aanpassen zodat het ook 60 mm wordt, net als de rest van de uitlaat (catback).
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

kort je die spoon pijp toch een stukkie in.

Dan passen alle normale katten er weer tussen.
Straks moet ik de boel weer aanpassen ivm de veel langere Hytech header. Dan komt de kat gewoon een stukje naar achter. Geen probleem toch?

Maar Ken, jij hebt daar wel een punt! Als je auto niet te veel vervuild zonder kat kunnen ze er niks mee. Al zullen ze vast wel weer wat bedenken om je toch te pakken......
Dan beginnen ze vast wel weer te zeiken dat je geen kat hebt terwijl je er wel een moet hebben volgens je kenteken papieren.
ITR1689

Post by ITR1689 »

Mischien is er ergens nog een JDM ITR kat te koop in UK. Van al die import JDM ITR's. Voor VTECCIE zou zo'n standaard JDM kat plug and play zijn, toch?

Ik heb een foto van de JDM ITR kat. Die is een stuk korter en heeft aan 1 kant een 65 mm flens (voor de JDM spruit) en aan de andere kant 57 mm flens (voor de standaard ITR B-pipe). De JDM B-pipe is ook 57mm maar heeft geen vernauwing achter de kat.

De Amerikanen gebruiken deze: http://www.inlinefour.com/carunhigcatc.html
IvoG

Post by IvoG »

Ze zullen zeggen: zo is hij niet typegoedgekeurd, het halen van de emissie norm boeit ons niet, hij moet volgens de papieren een katalysator hebben, maar heeft die nu niet, hier heeft u de boete!
Jelte,89

Post by Jelte,89 »

Je auto wordt volgens mij niet eens goedgekeurd als je géén kat hebt...
Al heel veel verhalen van mensen die voor de keuring de kat er weer tussen zetten en na de keuring er tussen uit gehaald hebben.... Maar als je je auto laat keuren (APK) krijg je dan géén bewijs/papier mee waarop staat dat je auto APK is goedgekeurd? Dan kun je toch allicht tegen oom agent zeggen van: "Beste man hier heb je mijn "AKP goed keurings bewijs"?

Wat ook stom is dat ze de uitlaat meten op 3/4 van het aantal toeren...
Kan degene de honda rijder (benzine) er wat aan doen dat honda géén turbo's gebruikt (en slim) VTEC gebruikt ?
Mau il-Vec

Post by Mau il-Vec »

Mijn wagen draait met de keuring dan gewoon maar 6000rpm max :lol:
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Bij stilstand komt de Vtec niet in. Scheelt aanzienlijk in het geluid!
ITR1689

Post by ITR1689 »

Gewoon bezwaarschrift indienen als je een boete krijgt. Je moet zeggen dat politie agenten niet deskundig genoeg zijn om alles te beoordelen. En ze hebben geen viergastester bij zich. Daarom sturen ze je meestal naar een keuringsstation als ze denken dat je auto niet legaal is. Net als bij Dimer.
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Ik heb op de RAI even met de RDW gebabbeld en die zijn van mening dat er maar 1 plaats in nederland is waar je volgens de regels van een geldige geluidsmeting kan doen en dat is op de testbaan van Lelystad.
Alleen daar sta je op speciaal asfalt, heb je geen omgevingsgeluid, geen reflectie en zelfs dan mag het niet te hard waaien anders geld de meting ook niet.

Maar er is een hoop onduidelijk op dit gebied. De RDW werd er ook een beetje misselijk van hoe de politie tegenwoordig tekeer gaat!
ITR1689

Post by ITR1689 »

Ja, daarom moet je een katvervanger hebben dat een beetje lijkt op een kat. Zo'n demper zeg maar. Geen straight pipe. Kunnen ze nooit rechtsgeldig beweren dat het geen kat is. Als je dan naar de RDW keuring moet van hun, gewoon kat terugplaatsen.
Guest

Post by Guest »

In mijn kutlandje (Belgie) moet je naar de keuring met origineel chapement anders kom je er niet door. Ik heb geprobeerd met demper in de Apexi en dan hoor je die helemaal niet meer. Maar het mocht net baten.

Je komt er alleen door als ze het over het hoofd zien.
BugsM

Post by BugsM »

ITR1689 wrote:Ja, daarom moet je een katvervanger hebben dat een beetje lijkt op een kat. Zo'n demper zeg maar. Geen straight pipe. Kunnen ze nooit rechtsgeldig beweren dat het geen kat is. Als je dan naar de RDW keuring moet van hun, gewoon kat terugplaatsen.

Zon ding heb ik ook van supersprint. Moest vorige week voor apk en heb gewoon weer de kat er tussen gehangen. Waarom moeilijk gaan doen, als het voor de meeste onder ons niet veel werk is, om hem er even weer onder te plaatsen.
Er moet gewoon een kat onder, punt. Desnoods een leeggehaalde, als ie toch zn CO haalt.....
Locked