Jullie mening over de Civic Type-R!!?? :)

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
Locked
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

SlyDawg wrote:Ik heb nog wat verschillen gevonden tussen de jdm ctr en eu ctr:
Recaro stoelen, momo stuur


Wat staat dan op jouw stuur onderaan?
Type-S-Boy
Posts: 667
Joined: Thu Jul 15, 2004 11:28 am
Contact:

Post by Type-S-Boy »

Niks
Civic Type S
Guest

Post by Guest »

Hahaha, behalve dat er momo op de jdm versie staat zien ze er verders hetzelfde uit.
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

SlyDawg wrote:Hahaha, behalve dat er momo op de jdm versie staat zien ze er verders hetzelfde uit.


Ik heb de Japanse VTEC Sports tijdschrift met de JDM CTR erin. Dat stuurtje is bijna hetzelfde. De Japanse is helemaal met leer bekleed (1 stuk), zo lijkt het op de foto.

http://www.honda.co.jp/CIVICTYPE-R/show ... index.html
Guest

Post by Guest »

Owhh ok
Die recaro's vind ik echt vet!
Type-S-Boy
Posts: 667
Joined: Thu Jul 15, 2004 11:28 am
Contact:

Post by Type-S-Boy »

Zien er zeker mooi uit !!
Civic Type S
dinitial
Posts: 25
Joined: Fri Mar 19, 2004 11:58 am

Post by dinitial »

In een van de bladen Banzai of Japanese Performance was aantal maanden terug een reportage. Vanwege de slechte levering in Engeland had iemand een jdm CTR gekregen. En diverse verschillen kwamen naar voren. O.a. heeft een jdm CTR standaard 220 PK i.p.v. 200 PK.
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Het hogere aantal pk's komt voornamelijk door het hoge octaan gehalte in de brandstof wat Japan heeft.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Dimer
Posts: 2596
Joined: Sat Jul 03, 2004 7:32 pm
Contact:

Post by Dimer »

en de Japanse CTR heeft een hogere compressie en andere versnellingsbak
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

VTECCIE wrote:Het hogere aantal pk's komt voornamelijk door het hoge octaan gehalte in de brandstof wat Japan heeft.


Met alleen een hoger octaan benzine bereik je niet veel. Gooi maar 110 RON benzine in je ITR, en kijk hoeveel je wint. Je moet je motor aanpassen om ervan te profiteren. Hogere compressie bijv.

De Japanse K20A heeft andere nokkenassen, hogere compressie (11.5), andere ECU, andere uitlaat (mischien ook ander spruitstuk) en nog meer.

De JDM CTR K20A heeft 215 PS (gemeten volgens Japanse norm) volgens Honda en de DC5-R K20A heeft 220 PS (JIS). De uitlaten zijn verschillend tussen deze twee. De DC5-R uitlaatdemper heeft een klepje binnen dat opengaat bij hoge druk (= hoge toeren + volgas). De EP3 heeft dit niet.
Dimer
Posts: 2596
Joined: Sat Jul 03, 2004 7:32 pm
Contact:

Post by Dimer »

K20A – Japan Spec

• HP 220 @ 8000 rpm
• Torque 152 lb/ft @ 7000 rpm
• Redline 8400 RPMS

• Bore 86mm
• Stroke 86mm
• Comp Ratio 11.5:1
• Displacement 1998cc
• Specific output 110HP/L

Trans Specs

• 1st 3.27:1
• 2nd 2.13:1
• 3rd 1.57:1
• 4th 1.21:1
• 5th .97:1
• 6th .78:1
• Final Drive 4.388

K20A2 - Euro Spec

• 147 kW (200 hp) @7400 tpm
• Torque 196 Nm @5900 tpm
• Redline 8100 RPMS

• Bore 87mm
• Stroke 86mm
• Comp Ratio 11,0:1
• Displacement 1998 cm3
• Specific output 100HP/L

Trans Specs

• 1st 3.267
• 2nd 2.13
• 3rd 1.54
• 4th 1.14
• 5th .92
• 6th .73
• Final Drive 4.765
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

Er zitten een paar fouten in de specs, Dimer.

De EP3 K20A heeft dus 215 pk ipv. 220 pk. boring x slag is allebei 86 x 86.
De JDM EP3 heeft de 4.764 final drive, niet de europese.
Dimer
Posts: 2596
Joined: Sat Jul 03, 2004 7:32 pm
Contact:

Post by Dimer »

zijn dit niet de specs van de DC5?
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

Dimer wrote:zijn dit niet de specs van de DC5?

Ja, behalve de final drive dan. Die is 4.764 bij de DC5, bij de Euro EP3 niet.
raampje
Posts: 49
Joined: Sun Jan 16, 2005 8:58 pm

Post by raampje »

Dacht vandaag es lekker in zo'n auto te zitten voor het eerst........hadden ze em niet staan!! :(

Dan maar een foldertje meegenomen!
Nu nog in een Corolla.....hopelijk binnenkort in een CTR!!
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

raampje wrote:Dacht vandaag es lekker in zo'n auto te zitten voor het eerst........hadden ze em niet staan!! :(

et zit best hoog.... Iets te hoog naar mijn smaak.
raampje
Posts: 49
Joined: Sun Jan 16, 2005 8:58 pm

Post by raampje »

Effe een vraagje over de audio:

wat zijn de maten van alle speakers (voorin/achterin)? Dit i.v.m. een kennis die wat speakers heeft liggen op het moment en aangezien ik toch het één en ander aan audio wil verbeteren... :P
Nu nog in een Corolla.....hopelijk binnenkort in een CTR!!
raampje
Posts: 49
Joined: Sun Jan 16, 2005 8:58 pm

Post by raampje »

Nu nog in een Corolla.....hopelijk binnenkort in een CTR!!
Guest

Post by Guest »

raampje wrote:Effe een vraagje over de audio:

wat zijn de maten van alle speakers (voorin/achterin)? Dit i.v.m. een kennis die wat speakers heeft liggen op het moment en aangezien ik toch het één en ander aan audio wil verbeteren... :P


16cm als ik me niet vergis, is voor en achter hetzelfde.
Type-S-Boy
Posts: 667
Joined: Thu Jul 15, 2004 11:28 am
Contact:

Post by Type-S-Boy »

voor is 13 inch en achter 16 inch

Mooie ZILVERE civic ,aar ik ken hem niet heeft wel een type-r club benelux sticker op zijn achter ruit.
Civic Type S
Locked