Comptech Ice box

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
Dimer

Comptech Ice box

Post by Dimer »

Hij zit erin!

Het heeft wat moeite gekost, maar het is gelukt.
Het begon heel soepel, de originele box, accu etc etc lag er binnen 10 minuten uit.
Maar toen moest de Comptech aanzuigbuis erin. Uiteindelijk moest er veel meer uit en los dan beschreven was. En nadat ik een stuk uit het plastic vuiltegenhoudding onder de auto had geknipt paste de buis perfect (dacht ik, maar dat komt later).
Toen kon de box erin. Filter geolied en vastgezet, alles weer gemonteerd, de computer gereset en ik was klaar.
Dit heeft in totaal zo'n 2 uur geduurd. Mede door het gekut met die aanzuigbuis...
Toen ging ik een stukje rijden en bleek dat m'n 1e, 3e en 5e versnelling stroef gingen.
Ik vond al dat die buis dicht bij m'n schakelsysteem zat, en ja. Als ik naar boven schakelde (naar boven in het patroon) kwam ie tegen de buis aan. Na wat wrikken, trekken en wat ophangpunten beter gezet te hebben deed alles het weer super!
Behalve dan dat m'n radio het niet meer deed omdat ik de auto had gereset :(
Maar na 1 telefoontje met m'n dealer was dat weer gefixt.

Nu de prestaties:

geweldig!!! Ik heb meer vermogen in het middengebied, het lijkt wel alsof ik nu 2 stages VTEC heb :twisted:
Het geluid is ook heerlijk, je hoort 'm keihard lucht aanzuigen als je flink gas geeft. Echt super!
ITR1689

Post by ITR1689 »

Mooi en gefeliciteerd! En nu een dyno....
Wat heeft het gekost?
Dimer

Post by Dimer »

uiteindelijk was ik er 320,- voor kwijt
Guest

Post by Guest »

Cool man!
ITR1689

Post by ITR1689 »

Ik vind die Comptech dingen veel te duur voor wat je krijgt.
Als je de standaard box gewoon bijwerkt (resonatiekamer en restricties verwijderen + grotere buis naar de box toe) dan heb je bijna hetzelfde.
Nyther

Post by Nyther »

ITR1689 wrote:Ik vind die Comptech dingen veel te duur voor wat je krijgt.
Als je de standaard box gewoon bijwerkt (resonatiekamer en restricties verwijderen + grotere buis naar de box toe) dan heb je bijna hetzelfde.

ja hee maar dan mis je de +5 pk van het comptech stickertje :wink:
Dimer

Post by Dimer »

ik kreeg niet eens een stickertje :'(
Nyther

Post by Nyther »

das jammer nu verlies je dus flink wat power! :P
Guest

Post by Guest »

Ik heb er ook 1 besteld voor mijn wagen... ik ga gelijk achter dat stickertje aan :P
crx303

Post by crx303 »

Heb je foto van hoe het eruit ziet toevallig?
Guest

Post by Guest »

Van het stickertje of van de filter??

Image
raampje

Post by raampje »

Is dit nou gewoon nie meer dan een betere aanvoer voor de luchtfilter??

Zo ja...dan hoeft dit toch amper geld te kosten om meer frisse lucht naar binnen te krijgen?
Nu nog in een Corolla.....hopelijk binnenkort in een CTR!!
ITR1689

Post by ITR1689 »

raampje wrote:Is dit nou gewoon nie meer dan een betere aanvoer voor de luchtfilter??

Zo ja...dan hoeft dit toch amper geld te kosten om meer frisse lucht naar binnen te krijgen?

Yep, als je een beetje creatief bent, kan je zo de standaard box aanpassen voor hetzelfde effect.
Guest

Post by Guest »

Zou idd moeten kunnen. Denk dat het binnenwerk ook ff anders is.
Dimer, jij kan ons vertellen hoe de icebox eruit ziet van binnen.
Dimer

Post by Dimer »

van binnen is het een helemaal lege box met een filter, bij het filter zit een aanzuiging naar het blok. Voor het filter zit de luchttoevoer van de buis. De buis loopt helemaal naar de onderkant van de auto.
Guest

Post by Guest »

Dus in principe als ik al die schotjes en ribben uit me stock filter huis haal en er ook zo'n aanzuig pijp aan maak het zo wat hetzelfde is als de ice box.
Dimer

Post by Dimer »

ongeveer ja :)

ik ga het bij de S2k ook proberen, daar zit ook een schot in. Frees erin zetten en kijken wat er gebeurt :D
Guest

Post by Guest »

Heb bij mij de schotjes al weggehaald, alleen nog wat ribjes zijn er.
Moet ook een manier vinden om die buis te maken zoals de icebox.
Als ik een keer niets te doen heb zal ik wel kijken.
Guest

Post by Guest »

Wel ik heb gekeken en om de standaard box zo aan te passen als de ice box maar heb er toch maar vanaf gezien aangezien het heeeel lastig zou worden.
Vandaag dus maar naar hyperstore gegaan en icebox gehaald en nog wat besteld........
Icebox er gelijk in gedaan, wat een kut werk!!! maar hij zit goed.
Resultaat, ben zeer tevreden, geluid vind ik super!!! eindelijk begint het een beetje als een sportauto te klinken. Zeer tevreden dus.
ITR1689

Post by ITR1689 »

SlyDawg wrote:Icebox er gelijk in gedaan, wat een shit werk!!! maar hij zit goed.
Resultaat, ben zeer tevreden, geluid vind ik super!!! eindelijk begint het een beetje als een sportauto te klinken. Zeer tevreden dus.

Is geluid het enig verschil? Ik neem aan dat je ook meer PK wil?
Locked