ITR1689 wrote:En de aardleiding naar de kleppendeksel toe zit op de verkeerde plek.
En hey, leg is uit wat volgens jou het verschil is als ik die zogenaamde "aardleiding :?: " op de goeie plek zou doen?
Die aarddraad loopt nu naar de kleppendeksel. Je moet eigenlijk de hele cylinderkop aarden want daar zitten de bougies. Er zit een rubberen pakking tussen je kleppendeksel en cyl. kop, dus op dit moment is je cyl. kop niet helemaal geaard. Maar er gaat wel stroom anders gewoon via blok naar bak hoor. Is dus geen ramp, maar is niet ideaal.
Nou Ken, dan snap jij het niet helemaal denk ik.......
Het blok is al volledig geaard op de bak. De overgangsweestand van bak naar motor is door het supergrote contactvlak natuurlijk minimaal.
Doordat de deksel met rubbers is afgesloten van de rest wordt de deksel dus juist NIET geaard. Door daar de aard draad aan te hangen geef je hem juist aarde die hij anders niet heeft.
Meneer Honda zet het dan ook niet voor niks aan de deksel en niet aan de kop........
Gaskleppie wrote:Het blok is al volledig geaard op de bak. De overgangsweestand van bak naar motor is door het supergrote contactvlak natuurlijk minimaal. Doordat de deksel met rubbers is afgesloten van de rest wordt de deksel dus juist NIET geaard. Door daar de aard draad aan te hangen geef je hem juist aarde die hij anders niet heeft. Meneer Honda zet het dan ook niet voor niks aan de deksel en niet aan de kop........
Of jij moet dat anders zien....
Ja, ik zie het anders. Honda heeft de kop geaard, niet kleppendeksel. Honda zet die draad dus op die "stud" aan de rechterkant. Die "stud" (tap?) gaat direkt naar de kop. Waarom zou je de kleppendeksel aarden, daar zitten geen electrische apparaten aan vast? De kop moet je aarden, want daar zitten de bougies.
Ja, en de deksel is een mooie afscherming naar boven voor de bougie storing.
Honda heeft standaard een dubbele draad dara zitten. 1 aan de stud, 1 aan de deksel. Winnie heeft maar 1 aarding op die plaats en dan is de keuze van de deksel de goede keuze omdat de kop al geaard is via het blok.
Het kan altijd beter, maar in dit geval heeft hij de goede keuze gemaakt.
Gaskleppie wrote:Ja, en de deksel is een mooie afscherming naar boven voor de bougie storing. Honda heeft standaard een dubbele draad dara zitten. 1 aan de stud, 1 aan de deksel.
Oh ja? Bij de ITR niet hoor. Bij mij (en andere ITR's) loopt er 1 draad van stud naar chassis. En geloof me, de deksel doet niks aan de afscherming. De bougies zijn goed afgeschermd door de kop zelf omdat ze zo diep zitten. Als ze storen dan gaat het via de bougiekabels. Maar het gaat niet om de afscherming, maar om de retourleiding voor de bougies. Tussen de kop en het blok zit nog een koppakking, dus van bougies naar blok naar bak is een omweg.
En nogmaals, het werkt gewoon zo hoor, maar het is alleen niet ideaal.
Volgens mij zit hij standaard helemaal niet zo.....
Kijk hier maar eens:
Bij jou is dat lipje ook niet voor niks helemaal kaal. Daar heeft hij een keertje fabrieks uit al gezeten. Je zal hem wel een keer verplaatst hebben.
Maargoed, naar mijn idee is het wel aarden van de deksel beter dan het niet doen. De kop is toch al geaard.
Als jij denkt dat het op jou manier beter is moet jij weten, ik aard de deksel lekker wel! lekker puh!
De foto die Frank gebruikt is van mijn wagen. De wagen was zo standaard als het maar zijn kan (inclusief Type-R spatlappen) dus ik denk dat de kabel bij Ken verplaatst is.
VTECCIE wrote:De foto die Frank gebruikt is van mijn wagen. De wagen was zo standaard als het maar zijn kan (inclusief Type-R spatlappen) dus ik denk dat de kabel bij Ken verplaatst is.
En bij anderen, Maurice, Ali etc.? Bij Honda-Tech zitten ze allemaal op de stud net als bij mij. Die gat aan de rechterkant is voor de JDM gaskabel bracket, zie foto:
WinFreak wrote:Als jij alleen die stud pakt, aard je je deksel dus niet he...
Ja, weet ik, de kop vind ik dus belangrijker dat die geaard is, want er zit een koppakking tussen kop en blok. Kleppendeksel hoef je niet te aarden, want daar zitten geen elec. apparaten aan vast. Mag wel, maar hoeft niet.