Valve cover

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Mau il-Vec
Posts: 404
Joined: Mon Mar 01, 2004 9:23 pm
Contact:

Post by Mau il-Vec »

Ik heb gewoon een hitteschild over m'n JDM-spruit zitten, cover blijft puntgaaf :wink:
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Ik heb ook een hitteschild maar wat heeft dat met het afbladderen van het kleppendeksel te maken?
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

VTECCIE wrote:Ik heb ook een hitteschild maar wat heeft dat met het afbladderen van het kleppendeksel te maken?

Minder hitte richting kleppendeksel...
Frenk
Posts: 17
Joined: Wed Dec 08, 2004 9:47 am

Post by Frenk »

Die kennis van VTECCIE legt de kleppendeksel geloof ik in een soort bad met vloeistof waardoor de verf eraf gebeten wordt... Dus geen gezeur met zandstralen of wat dan ook! Dus minder risico voor kapotte blokjes e.d. :)
IvoG
Posts: 2402
Joined: Wed Jun 11, 2003 1:32 pm

Post by IvoG »

het probleem is niet zozeer de hitte, maar de gevolgen van die hitte en kou(d water). Je zal zien dat het afbladeren veelal aan de voorkant plaatsvindt, waar de relatief koude luchtstroom en bij nat weer water onder de motorkap naar binnen komt en op het hete deksel terechtkomt. Door de op plekken te snelle afkoeling die ontstaat gaat de verf op zeker moment zijn adhesie verliezen.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

en wat dacht je van de pekel? Alleen de zoute lucht van die troep vreet je auto al weg. Het alu gaat gewoon rotten van die meuk!

Ik heb toch al zo'n hekel aan die pokke pekel.............
Je moet mijn blok eens zien na 1 wintertje in holland.....
Locked