Valve cover

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
User avatar
Voodoo
Posts: 2145
Joined: Mon Jul 12, 2004 10:33 pm

Valve cover

Post by Voodoo »

Aan de foto is goed te zien dat het verf aan de voorkant eraf is, hoogstwaarschijnlijk door hitte of slijtage. Maar heeft iemand een tip voor mij om het weer op orde te maken? Behalve dan een nieuwe valvecover te bestellen.

Thxxx

Image
Tom
Posts: 343
Joined: Sat Jan 24, 2004 9:28 pm

Post by Tom »

Laten spuiten?!
User avatar
Voodoo
Posts: 2145
Joined: Mon Jul 12, 2004 10:33 pm

Post by Voodoo »

Tom wrote:Laten spuiten?!


Ik denk dat ik op hetzelfde bedrag uitkom als ik een nieuwe bestel :-?

€175 = H22 valvecover
IvoG
Posts: 2402
Joined: Wed Jun 11, 2003 1:32 pm

Post by IvoG »

Of je doet het zelf?

Want welke garantie heb je dat een nieuwe niet hetzelfde doet? Als je het zelf doet kan je het later nog een keer overdoen.
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Pas op met zelf doen... Je zou niet de eerste zijn waarbij het blok in de soep loopt omdat je de kleppendeksel zelf straalt en spuit. Het schijnt niet mee te vallen om de deksel goed schoon te krijgen na stralen. Gevolg, troep in het blok en in de pompen en dus alles naar de klote.

Op het CRX forum heb ik er sowieso al een stuk of 5 gezien met dit probleem.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
IvoG
Posts: 2402
Joined: Wed Jun 11, 2003 1:32 pm

Post by IvoG »

Als het een ander wel lukt, is het maar een kwestie van kennis en kunde. Maar toch goede raad, DHZ is niet voor iedereen weggelegd! :idea:
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Ik heb wel eens iemand gezien die ook de binnenkant gespoten had.
Nou, die verf heeft presies 5 minuten daar gezeten, daarna dreef het rond in de olie. Alles verstopt, blok verrot!
User avatar
Voodoo
Posts: 2145
Joined: Mon Jul 12, 2004 10:33 pm

Post by Voodoo »

Gaskleppie wrote:Ik heb wel eens iemand gezien die ook de binnenkant gespoten had.
Nou, die verf heeft presies 5 minuten daar gezeten, daarna dreef het rond in de olie. Alles verstopt, blok verrot!


Oe...das nou niet zo slim :shock:

Kan moeilijk alleen dat stukje spuiten vanwege de kleurverschil vrees ik.

Misschien toch overwegen om een nieuwe cover te bestellen, als ik het veilig wil spelen.
Jelte,89
Posts: 201
Joined: Sun Jun 27, 2004 11:38 am

Post by Jelte,89 »

Tjah... Ga maar eens na wat een H22 blok kost?! :D
IvoG
Posts: 2402
Joined: Wed Jun 11, 2003 1:32 pm

Post by IvoG »

Voodoo wrote:Misschien toch overwegen om een nieuwe cover te bestellen, als ik het veilig wil spelen.

Of misschien overwegen om het gewoon te laten voor wat het is? Want als je een nieuwe hebt is het misschien maar een jaartje of 2 goed, en dan begint het weer helemaal opnieuw. :(
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Ik kan het wel begrijpen. :-)

Mijn kleppendeksel heeft ook een kaal plekje van ongeveer 1cm x 1cm en dat irriteert me mateloos. Ik ga daarom ook een nieuwe deksel kopen.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
IvoG
Posts: 2402
Joined: Wed Jun 11, 2003 1:32 pm

Post by IvoG »

Ik begrijp het ook wel, de mijne is in veel ergere staat! :cry:

Alleen voor dat geld kan je allerlei andere dingen voor je auto kopen, zoals benzine, olie, etc. etc. Om elke 2 jaar een nieuw kleppendeksel te kopen lijkt me echt zonde, mijn motorkap staat meestal toch dicht, ik zie het dan toch niet. Alleen als je een en al show onder je motorkap wil, zou ik het niet afraden.
Jelte,89
Posts: 201
Joined: Sun Jun 27, 2004 11:38 am

Post by Jelte,89 »

Kun je het kleppen deksel er niet af halen?

Mischien kun je het ook wel gewoon bijwerken met een rooie stift......
Veel goedkoper !

Groeten Jelte
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

IvoG wrote:Ik begrijp het ook wel, de mijne is in veel ergere staat! :cry:

Alleen voor dat geld kan je allerlei andere dingen voor je auto kopen, zoals benzine, olie, etc. etc. Om elke 2 jaar een nieuw kleppendeksel te kopen lijkt me echt zonde, mijn motorkap staat meestal toch dicht, ik zie het dan toch niet. Alleen als je een en al show onder je motorkap wil, zou ik het niet afraden.


Ach, vergeleken met de meeste tuningsprodukten is dit niet eens zo duur. Ik had een prijs van ongeveer 150 euro gehoord. Duur zat maar ook weer niet heel heftig. Mijn ITR is van 98, met een nieuwe deksel moet ik er dus weer minstens 6 jaar tegenaan kunnen. Ging een uitlaat maar zo lang mee... :wink:
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Overigens kan dit ook nog...

Een kennis van me spuit kleppendeksels. Dit is wat van zijn werk:

Image

Image

Image

Glad gespoten en letters gepolijst
Blijft gegarandeerd mooi, verkleurd niet.

Deksel word afgebeten en vervolgens glad geschuurd en in de grondverf gezet. Hierna word het deksel met waterproof 800 geschuurd en gespoten. Letters worden naderhand gepolijst.
Voor de b16a1 heb ik een ruilsysteem voor handen....dus oude deksel brengen en je kunt gelijk nwe meenemen.

Ook intake piping spuiten is 1 van de mogelijkheden, word eveneens netjes voorbewerkt en eerst in de grondverf gezet.

Prijs: Deksel------150eurie
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
IvoG
Posts: 2402
Joined: Wed Jun 11, 2003 1:32 pm

Post by IvoG »

ATR kleppendeksel is rond de €240 IIRC

In carroseriekleur spuiten van het kleppendeksel en andere zaken is wel erg mooi, dan doe je het voor de show, en dan is het in mijn optiek wel geoorloofd. Je haalt toch niet een nieuwe carterpan omdat de huidige er vies en versleten uitziet? :wink:
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Ik wel maar ik ben ook een juffrouw mier.

:-)
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
IvoG
Posts: 2402
Joined: Wed Jun 11, 2003 1:32 pm

Post by IvoG »

:roll: :lol:
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Een juffrouw? Meer een oud wijf!
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Kappen he... anders was ik die camouflage zwarte auto niet. :lol:
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Locked