Jackson Racing Supercharger

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
CWATR
Posts: 275
Joined: Wed Apr 14, 2004 3:36 am

Post by CWATR »

Dimer: is dat die NSX waarvan de motor is opgeblazen en waarvan de eigenaar weleens op NSXprime post? Als dat zo is, hoe is 't nu met die NSX afgeopen?

groeten.
CWATR
Posts: 275
Joined: Wed Apr 14, 2004 3:36 am

Post by CWATR »

On topic: de verhouding tussen tevren s/c gebruikers en turbo-gebruikers valt niet bepaald gunstig uit voor de jrsc.
Het probleem met boost is zowieso dat men aanvankelijk altijd de intentie heeft (ook met turbo0 om maar een bescheiden boost te gaan draaien ( 5-6psi) maar dat al snel de verleiding toeslaat om de boost te verhogen en dan alsnog het (niet aangeepaste) blok stukrijdt. Het is net als een drug: die extra power went snel en de drang naar meer vermogen wordt alsmaar sterker.
Misschien je gelijk een Toyota Supra twin-turbo aanschaffen...dan kun je een tijdje vooruit met de jacht op peekaa's ;-)

groeten.
Dimer
Posts: 2596
Joined: Sat Jul 03, 2004 7:32 pm
Contact:

Post by Dimer »

CWATR wrote:Dimer: is dat die NSX waarvan de motor is opgeblazen en waarvan de eigenaar weleens op NSXprime post? Als dat zo is, hoe is 't nu met die NSX afgeopen?

groeten.


ja klopt :)
met de NSX gaat het goed. Ik ben er vandaag mee naar Almere gereden om daar de std koppeling te monteren (er zat een Exedy in). Nu is het weer een 'rustige' auto :D
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Het gevalletje waar jij over praat is toen Gerard zijn motor om zeep hielp.
Dit was niet echt door de schuld van de charger. Een brandstoffilter was verstopt geraakt en een arm mengsel krijgt elke motor om zeep!

Alleen met drukvulling (turbo of charger) zijn de gevolgen vaak een stuk groter.
Dimer
Posts: 2596
Joined: Sat Jul 03, 2004 7:32 pm
Contact:

Post by Dimer »

hij is al 2 keer geploft :(
er zit nu al een 3e motor in...
Jelte,89
Posts: 201
Joined: Sun Jun 27, 2004 11:38 am

Post by Jelte,89 »

Is dat niet heel erg duur zo'n blok?....
Heeft hier iemand prijzen van een NSX- ITR- CTR blok? (ong.)

bvd
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Jelte,89
Posts: 201
Joined: Sun Jun 27, 2004 11:38 am

Post by Jelte,89 »

En dan zoeken op?
kwam deze ook tegen.....
Image
Kost 21.000 US$
Bij 9100 tpm grijpt de toerenteller in?!
Das bij ons toch eerder?
IvoG
Posts: 2402
Joined: Wed Jun 11, 2003 1:32 pm

Post by IvoG »

Jelte,89 wrote:Bij 9100 tpm grijpt de toerenteller in?

Mijn toerenteller grijpt nergens in, mijn toerenbegrenzer doet dat overigens wel! :wink: :lol:
Locked