Jackson Racing Supercharger
Jackson Racing Supercharger
Ik ben de gelukkige eigenaar van 'n Integra Type R en heb na lang denken besloten om 'n JRSC aan te schaffen.
(ik wil ± 300 PK realiseren)
Ik ben benieuwd of er nog meer leden van de Type R club interesse hier in hebben.
Misschien kunnen we samen iets ondernemen.
(ik wil ± 300 PK realiseren)
Ik ben benieuwd of er nog meer leden van de Type R club interesse hier in hebben.
Misschien kunnen we samen iets ondernemen.
300-350pk is te realiseren op stock block hoor, alleen als je richting de 300-350 bent word het beetje risicovoller....
250-290pk is zowieso safe.... zonder verdere aanpassingen....
ben zelf nog het twijfelen of ik voor N/A tuning ga met NX direct port of een JRSC of GReddY turbo kit...
als je cheap aan jrsc's kan komen dan let me know
250-290pk is zowieso safe.... zonder verdere aanpassingen....
ben zelf nog het twijfelen of ik voor N/A tuning ga met NX direct port of een JRSC of GReddY turbo kit...
als je cheap aan jrsc's kan komen dan let me know

p.s. een JRSC levert 40% vermogen op emt de originele poelie... das dus een totaalvermogen wat je krijgt = 266PK
das zat genoeg, dan nog compleet ander uitlaatsysteem van 2,5 inch en je kunt er nog een dikke 15PK bij optellen
dus een 280PK is goed haalbaar safe....
dan een lichter vliegwiel wat neit voor meer krukas pk's zorgt maar wel voor meer wielpk/s ( je mag dan wel 190pk stock hebben maar op de wielen staat maar 160pk
)
das zat genoeg, dan nog compleet ander uitlaatsysteem van 2,5 inch en je kunt er nog een dikke 15PK bij optellen
dus een 280PK is goed haalbaar safe....
dan een lichter vliegwiel wat neit voor meer krukas pk's zorgt maar wel voor meer wielpk/s ( je mag dan wel 190pk stock hebben maar op de wielen staat maar 160pk

IvoG wrote:Hoe hou je al die PK's vervolgens in bedwang, en hoe breng je die naar de weg over?
Als je meer snelheid/versnelling wilt, waarom niet lichter maken? Daar komt de ITR beter mee uit de verf, het wordt een lichtvoetige sprinter in plaats van een zwaarlijvige profbokser. :idea:
lichter maken? hmm ja ben ik al mee bezig:
reservewiel pleite en alle rotzooit achterin = -15~20kg
17 inch velgen verwisselen voor 17 inch velgen van lichter type= -5~10kg
carbon motorkap -5kg
bodykit = -5kg
dan hebben we al vrij dure uitgaven en mischien een 30kg eraf weten te peuteren wat nou amper wat scheelt in acceleratie...
de itr van hyper is vrij licht gemaakt, 100kg eraf... maar dat heefd wel 15.000 euro gekost!!!!! speciale velgen van 5kg p stuk, originele achterverstevigingsstang bij achterlichten verwisseld door lichtere, de stabilisatorstangen vervangen door lichtere, speciale spoon remklauwen die lichter zijn, geen revervewiel, lichtere veerpootbruggen en hoop kleine shjit
lichter maken = te klote gedoe en te veel geld en je krijgt er amper iets voor terug kwa acceleratie....
tenzij je je hele intereur stript, alle stoelen eruit behalve je eigen stoel blabla maar dat lijkt me geen optie...
Nyther wrote:lichter maken = te klote gedoe en te veel geld en je krijgt er amper iets voor terug kwa acceleratie....
tenzij je je hele intereur stript, alle stoelen eruit behalve je eigen stoel blabla maar dat lijkt me geen optie...
Ik ken iemand die inderdaad het hele interieur eruit heeft gehaald, en een rolkooi gemonteerd heeft (het is zijn dagelijkse auto maar hij gaat er ook mee naar trackdays).
Kosten: vrij laag, alleen andere kuipstoelen en achterspoiler
Gewicht met rolkooi? 1015KG 8)
Bochtensnelheid en acceleratie is gewoonweg fenomenaal in dit ding! :twisted:
Dus het kan wel... :wink:
85 kg verschil met een 'normale' ITR. Lijkt me dat die bochtensnelheid en acceleratie dan niet van de gewichtsbesparing komen.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
VTECCIE wrote:85 kg verschil met een 'normale' ITR. Lijkt me dat die bochtensnelheid en acceleratie dan niet van de gewichtsbesparing komen.
85KG verschil met een normale ITR uit de fabriek, met alle audiospullen e.d. erin? Ik dacht het niet hoor! :wink: Autoweek.nl geeft een leeggewicht op van 1120, en dan zitten er nog geen subs en versterkers in! :lol:
Ik denk dat als menige ITR eigenaar op dit forum zijn auto op de weegschaal zet dat hij versteld zal staan van hoeveel het ding echt weegt.
Vergeet bijvoorbeeld niet dat het gewicht van de wielen ongeveerd gewicht is, en dat een besparing van 1 kilo gelijk staat aan een besparing van ong. 7 kilo onafgeveerd gewicht! :idea: En die rolkooi weegt tenminste 100KG, dat hoeven de meesten niet te hebben! :idea:
Enkele foto's:

Toen had hij de deurbedekking er nog niet uit.
Je kan hier zijn hele waslijst zien.
85KG verschil met een normale ITR uit de fabriek, met alle audiospullen e.d. erin? Ik dacht het niet hoor! Autoweek.nl geeft een leeggewicht op van 1120, en dan zitten er nog geen subs en versterkers in!
Een standaard ITR heeft geen audiospullen, zelfs de antenne was niet standaard. De waarde die Autoweek opgeeft is niet correct, een standaard ITR is zelfs nog lichter dan 1100 kg al staat op het kenteken ook 1100 kg.
Ik geloof best dat die ITR die jij als voorbeeld aanhaald een betere bochtensnelheid en acceleratie heeft dan een stock ITR maar dat voordeel haalt hij niet alleen uit een gewichtsbesparing van rond de 90 kg. Je geeft zelf de link met een waslijst aan mods.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Bij TCC kost 'n JRSC euro 4950. (989-600)
Power Kings in Hengelo rekent ook euro 4950.
Maar als je op de site van JR kijkt vindt je alle leveranciers in de US.
Wanneer je op hun eigen site's kijkt rekenen ze gemiddeld in euro's omgerekent euro 2100 voor de 989-600.
Nu is de vraag hoe compleet is deze kit?
Voor transport rekenen ze naar mijn idee niet meer dan euro 200.
De invoerrechten zijn ongeveer 2.9%.
Dan zou je de kit dus voor ongeveer euro 2375 hier in Nederland moeten hebben.
Dit scheelt je dus zo'n euro 2575.
Als iemand denkt dat dit verhaal niet klopt dan hoor ik dat graag.
Ik ben namelijk van plan om dit te gaan doen.
Groeten Peter
Power Kings in Hengelo rekent ook euro 4950.
Maar als je op de site van JR kijkt vindt je alle leveranciers in de US.
Wanneer je op hun eigen site's kijkt rekenen ze gemiddeld in euro's omgerekent euro 2100 voor de 989-600.
Nu is de vraag hoe compleet is deze kit?
Voor transport rekenen ze naar mijn idee niet meer dan euro 200.
De invoerrechten zijn ongeveer 2.9%.
Dan zou je de kit dus voor ongeveer euro 2375 hier in Nederland moeten hebben.
Dit scheelt je dus zo'n euro 2575.
Als iemand denkt dat dit verhaal niet klopt dan hoor ik dat graag.
Ik ben namelijk van plan om dit te gaan doen.
Groeten Peter
Prijzen zullen best kloppen maar ga jij de boel zelf inbouwen, installeren en afstellen? Ik denk dat er ook wel wat extra onderdelen vervangen moeten worden voor sterker materiaal.
Er komt helaas meer bij kijken dan alleen die SC erop schroeven. Zoek eens op de Amerikaanse forums naar de ervaringen met superchargers en de problemen met het inbouwen. Gaat je nog tegenvallen denk ik.
Er komt helaas meer bij kijken dan alleen die SC erop schroeven. Zoek eens op de Amerikaanse forums naar de ervaringen met superchargers en de problemen met het inbouwen. Gaat je nog tegenvallen denk ik.
Het zijn volgens mij bij TCC de accesoires die er nog bij (moeten) die de prijs ook een stuk verhogen. Zo heb je bijvoorbeeld de 3 welbekende meters nodig, een benzinedrukregelaar, andere kleine dingen (pakkingen, schroefjes, de hele meuk) enz....
Tevens wordt er geadviseerd om iig je uilaatspruitstuk te vervangen, en liefst ook je uitlaatlijn om het vermogen goed "vrij" te krijgen. En dan heb je dus ook nog de montagekosten enz.
Dan ga je snel naar een hogere prijs.... :wink:
Tevens wordt er geadviseerd om iig je uilaatspruitstuk te vervangen, en liefst ook je uitlaatlijn om het vermogen goed "vrij" te krijgen. En dan heb je dus ook nog de montagekosten enz.
Dan ga je snel naar een hogere prijs.... :wink:
Komt er niet tevens de BTW bij over de invoerrechten en aankoopsprijs samen? Wat er dan nog overblijft aan prijsverschil is gewoon de winstmarge voor de importeur hier, als je alles zelf kunt afhandelen met bestelling, verzending, en douanehefingen dan moet je dat vooral zelf doen vind ik.
TCC zal daar niet moeilijk over doen lijkt mij, zij rekenen toch hun uren voor de daadwerkelijke installatie.
TCC zal daar niet moeilijk over doen lijkt mij, zij rekenen toch hun uren voor de daadwerkelijke installatie.
Ik ben voor de civic aan het kijken, maar dat is weer een heel ander verhaal.
Jackson Racing USA maakt ze niet voor de CTR, ik moet het dan doen via CPL racing UK.
Zonder shipping kom ik dan rond de 6000,-
Dit is wel de JR supercharger met inlaatspruitstuk, Hondata K-Pro ECU, 550cc injectoren, 8psi poulie, JR headers, JR testpipe en de nodige pakkingen.
Uiteindelijk zou de CTR rond de 230pk op de wielen moeten komen.
Jackson Racing USA maakt ze niet voor de CTR, ik moet het dan doen via CPL racing UK.
Dit is wel de JR supercharger met inlaatspruitstuk, Hondata K-Pro ECU, 550cc injectoren, 8psi poulie, JR headers, JR testpipe en de nodige pakkingen.
Dimer wrote:Ik ben voor de civic aan het kijken, maar dat is weer een heel ander verhaal.
al gedacht wat shipping en invoerrechten kost? komt dan nog een dikke 20-30% bij d8 ik...
en dan zit dat ding nog niet eens op de wagen! laat staan perfect lopend :cry:
Shipping vanuit Engeland zal niet zo gek duur zijn, installatie kan ik zelf en met die Hondata K-pro computer moet ie meteen goed lopen.
Toen we (m'n vader en ik) de Comptech Supercharger op de NSX hadden gemonteerd was het ook een kwestie van plug & play en die loopt op de standaard Honda computer.
De Comptech is net als de Jackson Racing een roots supercharger, ik verwacht dan ook niet heel veel verschil in zowel intallatie als afstelproblemen.
Toen we (m'n vader en ik) de Comptech Supercharger op de NSX hadden gemonteerd was het ook een kwestie van plug & play en die loopt op de standaard Honda computer.
De Comptech is net als de Jackson Racing een roots supercharger, ik verwacht dan ook niet heel veel verschil in zowel intallatie als afstelproblemen.