DeViAtE (itr nr. 1021)

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
accordR alias AccordS

Post by accordR alias AccordS »

welkom Jurgen,

Zeer Mooie ITR, en die velgen :o ops: echt gaaf!!

iets voor mijn volgende Honda :wink:

gr. accordR
ITR1689

Post by ITR1689 »

Gaskleppie wrote:Het verschil tussen de skunk en de ITR is de grote van de opening voor de gasklep.
Die is dus groter van de skunk.
Maar die van een ITR valt nog te vergroten tot de maat van de skunk, dus zijn ze weer gelijk.

Of heeft skunk tegenwoordig 2 modellen? kan natuurlijk ook!

Na de gasklep bedoel je toch, als je de luchtstroom volgt. Dan heb je wel een grotere gasklepopening nodig om het te laten passen.

Bij Honda-Tech hebben ze het een paar jaar geleden naast elkaar gezet. Was bijna identiek (scheelt soms 1 mm). Mischien hebben ze een nieuwe nu, want de oude is donkergrijs van kleur. Die van Jurgen is lichtgrijs.
DeViAtE

Post by DeViAtE »

van die inlaatcollector: die is echt beter, voel je vooral op hogere snelheden.

de remmen zijn zeer goed, als je mij eens zou tegenkomen, wil ik u zeker eens meenemen. Je zult het dan wel voelen.

voor de rest heb ik nog altijd problemen met de blok, maar dat zal ik wel in het specifieke subforum plaatsen.

@stannyitr: zuigerveren niet vervangen, alleen klepdichtingen en 8 kleppen, maar probleem zit vooral in het onderblok

bedankt voor de reacties

greetz Jurgen
www.r-speedonline.be

For all your Honda parts!!!
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Waarom zijn je kleppen vervangen? Toch niet iets wat op de periodiek vervanglijst staat dacht ik zo.

Dat je daarna olieverbruik hebt gekregen kan wel kloppen. Je ziet het vaak bij Honda's waarbij de kop is gelicht.
De cilinderbussen kunnen dan hun krachten kwijt (de kop houd ze niet meer vast) en ze verschuiven of vervormen een heeeeel klein beetje. Dat beetje is genoeg om de zuigerveren niet meer goed in het in jaren uitgesleten hoon patroon te laten lopen, met zuigerveer lekkage tot gevolg.

Nieuwe zuigerveren is het minimale wat je kan doen, maar eigenlijk kan je dan beter direkt een hogere compressie overmaats zuiger plaatsen. 11.8:1 is een mooie maat. Je krijgt dan gelijk weer wat vermogen erbij.
DeViAtE

Post by DeViAtE »

Gaskleppie wrote:Waarom zijn je kleppen vervangen? Toch niet iets wat op de periodiek vervanglijst staat dacht ik zo.

Dat je daarna olieverbruik hebt gekregen kan wel kloppen. Je ziet het vaak bij Honda's waarbij de kop is gelicht.
De cilinderbussen kunnen dan hun krachten kwijt (de kop houd ze niet meer vast) en ze verschuiven of vervormen een heeeeel klein beetje. Dat beetje is genoeg om de zuigerveren niet meer goed in het in jaren uitgesleten hoon patroon te laten lopen, met zuigerveer lekkage tot gevolg.

Nieuwe zuigerveren is het minimale wat je kan doen, maar eigenlijk kan je dan beter direkt een hogere compressie overmaats zuiger plaatsen. 11.8:1 is een mooie maat. Je krijgt dan gelijk weer wat vermogen erbij.

dat ging ik nu net gevraagd hebben. men zegt dat den onderblok waarschijnlijk ook aan vervanging toe is. zou dit kunnen kloppen of zou het helpen met alleen de hogedrukzuigers te plaatsen?
www.r-speedonline.be

For all your Honda parts!!!
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Je hebt PM..
Locked