Gaskleppie wrote:Het verschil tussen de skunk en de ITR is de grote van de opening voor de gasklep. Die is dus groter van de skunk. Maar die van een ITR valt nog te vergroten tot de maat van de skunk, dus zijn ze weer gelijk.
Of heeft skunk tegenwoordig 2 modellen? kan natuurlijk ook!
Na de gasklep bedoel je toch, als je de luchtstroom volgt. Dan heb je wel een grotere gasklepopening nodig om het te laten passen.
Bij Honda-Tech hebben ze het een paar jaar geleden naast elkaar gezet. Was bijna identiek (scheelt soms 1 mm). Mischien hebben ze een nieuwe nu, want de oude is donkergrijs van kleur. Die van Jurgen is lichtgrijs.
Waarom zijn je kleppen vervangen? Toch niet iets wat op de periodiek vervanglijst staat dacht ik zo.
Dat je daarna olieverbruik hebt gekregen kan wel kloppen. Je ziet het vaak bij Honda's waarbij de kop is gelicht.
De cilinderbussen kunnen dan hun krachten kwijt (de kop houd ze niet meer vast) en ze verschuiven of vervormen een heeeeel klein beetje. Dat beetje is genoeg om de zuigerveren niet meer goed in het in jaren uitgesleten hoon patroon te laten lopen, met zuigerveer lekkage tot gevolg.
Nieuwe zuigerveren is het minimale wat je kan doen, maar eigenlijk kan je dan beter direkt een hogere compressie overmaats zuiger plaatsen. 11.8:1 is een mooie maat. Je krijgt dan gelijk weer wat vermogen erbij.
Gaskleppie wrote:Waarom zijn je kleppen vervangen? Toch niet iets wat op de periodiek vervanglijst staat dacht ik zo.
Dat je daarna olieverbruik hebt gekregen kan wel kloppen. Je ziet het vaak bij Honda's waarbij de kop is gelicht. De cilinderbussen kunnen dan hun krachten kwijt (de kop houd ze niet meer vast) en ze verschuiven of vervormen een heeeeel klein beetje. Dat beetje is genoeg om de zuigerveren niet meer goed in het in jaren uitgesleten hoon patroon te laten lopen, met zuigerveer lekkage tot gevolg.
Nieuwe zuigerveren is het minimale wat je kan doen, maar eigenlijk kan je dan beter direkt een hogere compressie overmaats zuiger plaatsen. 11.8:1 is een mooie maat. Je krijgt dan gelijk weer wat vermogen erbij.
dat ging ik nu net gevraagd hebben. men zegt dat den onderblok waarschijnlijk ook aan vervanging toe is. zou dit kunnen kloppen of zou het helpen met alleen de hogedrukzuigers te plaatsen?