Nou kan ik je niet helemaal meer volgen.
Voordat ik de brandstofregelaar er op had ik nooit geen problemen
Dit is wat je nu neerzet. terwijl je eerst dit zei:
Gisteren is mijn ITR weer op de rollerbank geweest.
Een paar maanden geleden in juni had ik hem ook op de bank gehad en daaruit bleek dat hij bij volgas bij 6000 toeren een te arm mengsel had.
Toen heb ik er een brandstofregelaar op laten zetten en een halve bar omhoog laten draaien. Dan zou je denken dat dit nu goed moet zijn.
De regelaar is dus niet de oorzaak van het probleem, je had het al voor je hem erop zette.
2,5bar is idd veel te laag. Normaal staat de ITR al op 3,5bar met de slang eraf.
Nou draaien de injectoren STANDAARD bij een ITR al zo goed als 100% dutycycle bij volgas. Met wat aanpassingen waardoor hij nog makkelijkker kan ademen kom je dus te kort. Wat Freddy al zei klopt dus deels dat hij iets moet doen om dat wel weer op niveau te brengen. DTA heeft geen zin. 100% is nou eenmaal 100% en een andere ecu kan van 100% geen 110% maken!
De brandstofdruk verhogen kan wel! Bij een halve bar meer leveren de standaard 240cc injectoren gewoon iets meer bij de zelfde aansturing vanuit de ecu. Het mengsel wordt dan weer iets rijker.
Met andere woorden: iedere aangepaste ITR loopt een tikkie te arm. Niet dat dit direkt problemen of schade oplevert, maar bij langdurig volgas op het circuit bv kan het wel erg heet worden met mogenlijke schade tot gevolg.
Maar dan snap ik niet hoe Freddy de regelaar omhoog geschroefd heeft. De druk staat nu op 2,5bar met de slang erop en dat is veel te laag. Dat hij na het verstellen dus nog armer draaide klopt dus helemaal!
Volgens mij heeft hij gewoon de verkeerde kant op gedraaid.
Zet hem maar eens met de slang eraf op 4bar en je problemen moeten dan weg zijn.
En ander ding snap ik ook niet helemaal van Freddy. Hij zegt dat het slangetje ook van de regelaar afgehaald kan worden zonder problemen.
En dat terwijl hij eerst dit melde:
Dus ik vroeg freddy om de brandstofregelaar nog iets omhoog te schroeven, maar aangezien ik nu al problemen heb met mijn koude start was hij bang dat ik de auto zou "verzuipen" als hij hem nog meer zou opschroeven.
Daar is dat slangetje dus juist voor! Bij een start draaid de motor een lager toerental (of stationair) en dan zorgt het slangetje ervoor dat de brandstofdruk, en dus ook de mate waarin er ingespoten wordt, lager wordt. Hij draaid dus laagtoeren zowiezo al minder rijk als het slangetje erop zit. Lekker laten zitten dat slangetje en de druk op 4bar (met het slangetje (tijdelijk tijdens afstellen) los.
snapje?