Kan iemand mij helpen met een probleem. De ECU van mijn ATR geeft de volgende fouten: 72,73 en 74. Ik geloof dat het iets te maken heeft met de cylinders, maar heel zeker weet ik niet.
Whoeha, dat is een foutcode dat de cilinders, 2,3 en 4 misfires gehad hebben!
Wat merk je er nu van als je er mee rijd? of rijd hij helemaal niet meer?
ls je er verder niks van merkt zou je de ecu kunnen resetten door de accupool 5 minuten los te gooien en dan kijken of het terug komt.
Het resetten heeft helaas niet geholpen, ik laat het even over aan de dealer. Ik heb namelijk nog garantie gelukkig, dus we kijken wel wat zij ervan zeggen. :-?
Uhm, motor draait niet stationair. Het heeft continu de neiging om uit te vallen, dus ik moest continu gas geven als ik stilstond (valt onder de 1k rpm). Het was geen pretje, maar ik kon er wel mee rijden. :cry: Waarschijnlijk had de vorige eigenaar te vaak met een koude start volop gas gegeven...wat je natuurlijk niet moet doen met een VTEC!!!!
Dat heeft niks met deze storing te maken hoor......
Ik zit al een tijdje te prakkezeren wat de oorzaak kan zijn van deze storing. Lijkt mij dat er wat met de ontsteking mis is. Wel vreemd dat hij daar dan geen codes van geeft, maar ik kan verder niks anders verzinnen. Het is wel een serieuze storing omdat hij anders niet zo rot gaat lopen......
Lijkt erop dat 1 van de sensoren verkeerde signalen geeft zonder dat de ecu die als vreemd bestempelt, vandaar geen codes over een bepaald onderdeel op de motor.
Volgens mij komen er misfire codes als de knocksensor knock detecteerd als de desbetreffende cilinders op dat moment normaal zouden moeten ontsteken. Als op moment van ontsteken de knocksensor knock detecteerd zou je deze storingen kunnen krijgen.
Een arm mengsel door vervuild brandstoffilter zou bijvoorbeeld kunnen....
Of het gevalletje Vpower en vervuilde injectoren. Maar dan ineens 3 tegelijk lijkt me sterk. Is het brandstof filter weleens vervangen?
Hij heeft in juni een grote onderhoudsbeurt gehad, dus ik neem aan dat de brandstoffilter ook vervangen is. Ben gisteren bij Robert-Jan geweest om mijn auto te laten nakijken. De volgende dingen zijn gecontroleerd:
de verdeelkap, sensoren, bougies en de druk in de cilinders. Tijdens de meting is uitgekomen dat cilinder 4 het niet deed :shock:
Nou ben ik bang dat de motor helemaal uitelkaar gehaald moet worden om het te bevestigen. Maar daar hadden we geen tijd meer voor...nu staat de auto bij de dealer, zij mogen het oplossen voor mij :x
Ik hoop dat mijn motor niet beschadigd is door dit akkefietje..want dan heb ik helemaal een probleem. Ik denk meteen aan een revisie.. :shock: Jammer dat je er gisteren niet was Frank, dan kon je het zelf zien.
Ik hoop dat de dealer niet zielig gaat doen over je spruitstuk. Op aanpassingen binnen garantietijd zijn ze meestal niet dol.....
Het kan nooit de oorzaak zijn van de ellende, maarja dat zal de dealer wel niet vinden...
Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn atr een paar maanden geleden, het probleem was dat de injectoren vervuild waren omdat de vorige eigenaar zo slim was om geen super plus te tanken. De motor is helemaal gereinigd en rijd weer als een zonnetje.
Honda-ATR wrote:Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn atr een paar maanden geleden, het probleem was dat de injectoren vervuild waren omdat de vorige eigenaar zo slim was om geen super plus te tanken. De motor is helemaal gereinigd en rijd weer als een zonnetje.
Inderdaad, het waren de injectoren. Ze hebben het schoongemaakt en hij loopt nu weer prima. De dealer vroeg of ik niet per ongeluk geen super plus had getankt...zei dus dat ik absoluut zo'n fout niet gemaakt had. Wel tank ik af en toe bij een merkloos benzinestation, dat zou wel een oorzaak kunnen zijn (kwaliteit minder, wordt er beweerd). Voortaan maar gewoon houden bij Shell of Total. :roll:
Om gewoon bang van te worden de laatste tijd!
De een na de ander last van vuile injectoren! De laatste maand heb ik al 5 gevalletjes gezien!
Wat doen ze in die benzine de laatste tijd???
Vpower schijnt ook niet aan te bevelen te zijn, die weekt ook al het vuil los wat er in je filter zit, de volgende filter die dat vuil tegen komt zit in je injectorer , en daar komt het niet doorheen.
Ik blijf lekker gewone 98tanken.
Ik ben wel zeer tevreden met V-power. Ik heb net brandstoffilter vervangen... :lol:
Ze zeggen ook dat het zwavel in benzine een smerende werking heeft voor de injectoren. En de laatste tijd zit er steeds minder zwavel in benzine (V-power het minst).
waarom ben je tevreden dan? loopt hij harder? zuiniger? sneller?
"tevreden" ben ik ook met de benzine die ik altijd al tankte, en die weekt niet allerlij ellende los dat in je injectoren blijft hangen.
Ik heb al te veel gevalletjes gezien waarbij vaak ook Vpower getankt werd om die meuk t egaan tanken.
Plus dat er 1 octaan te weinig in zit naar mijn zin...
Jij kan ook NOS gebruiken om je injectoren te reinigen :lol:
Je krijgt er nog betere prestatie's van ook met gereinigde: Injectoren slangetjes enz enz.
Ik bedoelde V-power van DLD. Rijdt wel zuiniger en soepeler, qua power weet ik niet, mijn butt dyno is niet gecalibreerd.
V-Power van NL is niet het geld waard, maar ik heb het een paar keer geprobeerd.
Ik tank normaal Super 98 bij Tinq (= Shell benzine zonder toevoegingen). Scheelt 8 cent/liter of zo.
ITR1689 wrote:Ik ben wel zeer tevreden met V-power. Ik heb net brandstoffilter vervangen... :lol:
Ze zeggen ook dat het zwavel in benzine een smerende werking heeft voor de injectoren. En de laatste tijd zit er steeds minder zwavel in benzine (V-power het minst).
Ik heb vandaag de dealer aan de telefoon gehad, heb gevraagd of het veilig was om V-power te tanken. De chef van de werkplaats zei dat ik absoluut geen V-power moet gaan tanken, maar moet houden op super plus van bekende fabrikanten. Ik kreeg hetzelfde verhaal te horen wat 'Gaskleppie' zei (zie boven). De motoronderdelen zijn te gevoelig voor vervuilingen, minder kwaliteit benzine..bla bla. :shock:
Gaskleppie wrote:tevreden ja,,,, tot je ineens ook stil staat..
waarom ben je tevreden dan? loopt hij harder? zuiniger? sneller?
"tevreden" ben ik ook met de benzine die ik altijd al tankte, en die weekt niet allerlij ellende los dat in je injectoren blijft hangen. Ik heb al te veel gevalletjes gezien waarbij vaak ook Vpower getankt werd om die meuk t egaan tanken. Plus dat er 1 octaan te weinig in zit naar mijn zin...
Maar heb je zelf al ervaringen met Shell V-power???
In duitsland wel eens de echte 100octaan geprobeerd en op de ring weer opgemaakt.
Veel verschil heb ik er niet van gemerkt.....
Maar ook bv de 112octaan waar ik mee op zandvoort reed gaf geen merkbaar verschil. Je zou met dat soort benzines je ontsteking bij kunnen stellen wat meer vermogen zou kunnen geven, maar zonder bijstellen scheelt het nagenoeg niks.
Ik kan met die hoge compressie al helemaal niks hebben. Hij pingelt helemaal kapot als je met slecht werkende injectoren rijd.
Die accord van VOODOO heeft ook dik staan pingelen en dat is echt HEEL slecht voor je motor. Die foutcodes komen van de pingelsensor.